Aldersgrænse ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2009

Honningblomst

NoOne skriver:

Min søster fik min nevø som 17 årige - Altså min mor blev mormor som 38årige, og min mormor blev oldemor i en alder af 56 år.

^Og så skal det lige siges at både min mormor, min mor og min søster har været nogle helt igennem fantastiske mødre, trods deres alder . De har ikke været så gamle ifølge papirne, men i sind har de været præcis som en mor skal være.
Og der har ikke været den store forskel på min og min søster opdragelse, selv om der er 11, næsten 12 år imellem os. Vi har begge fået en tryg, kærlig og ansvarsbevidst opdragelse.
Dermed ikke sagt at en 35årige eller en 46årige ikke også kan være verdens bedste mødre, for det kan de HELT sikkert!

Men det er sørme da ikke normalt...min mormor blev mormor som 36 årig og det er da vildt tidligt.

Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2009

Sees

Eva skriver:

Men det er sørme da ikke normalt...min mormor blev mormor som 36 årig og det er da vildt tidligt.

Knus Eva

Nej, det kan vi godt være enige om, at det ikke er.
Men det er bare for at sige at nogle "børn" godt kan få børn, uden at det går helt glat

Anmeld

20. oktober 2009

Honningblomst

NoOne skriver:

Nej, det kan vi godt være enige om, at det ikke er.
Men det er bare for at sige at nogle "børn" godt kan få børn, uden at det går helt glat

Men det var jo ikke det det handlede om...altså om man var bedre eller ej. Men bare om at ts mente at man var bedsteforældrealder som 35 årig.

Jeg mener nu stadig ikke det på nogen måder er optimalt at få børn som teeangere...

Knus..

Anmeld

20. oktober 2009

Sees

Eva skriver:

Men det var jo ikke det det handlede om...altså om man var bedre eller ej. Men bare om at ts mente at man var bedsteforældrealder som 35 årig.

Jeg mener nu stadig ikke det på nogen måder er optimalt at få børn som teeangere...

Knus..

Vi kan godt blive enige om at det ikke er optimalt, men nogle kan sagtens få det til at fungere
Men det kan da godt være jeg har tolket det forkert, for selvfølgelig er det ikke alle der er bedsteforældre som 35årige ..
Og jeg ønsker da også at Emil venter, til han har oplevet det han skal opleve, og til han kan tage sit ansvar.

Anmeld

20. oktober 2009

Mira0911

Det er jo op til den enkelte person, det tror jeg ikke rigtigt man kan give svar... Det er noget man selv vurdere...

Anmeld

20. oktober 2009

FrkT

dorthemus skriver:

Ej hvor vildt at du ved så meget om din familie så langt tilbage...det må være spændende læsning

Hehe. Ja det er RIGTIG spændende læsning. Min far og mig (og også lidt min lillesøster) har dyrket slægtsforskning i nok 7-8 år vil jeg tro. Så kan tyde det meste af den helt gamle skrivemåde også - hvilket er lidt fedt at kunne som 23-årig  Nogle steder er vi kommet helt tilbage til starten af 1500-tallet. Det har dog været på standby de sidste 4 år eller sådan noget - hvor vi ikke har gjort ret meget i det. Men før det tog vi nok 1 gang i måneden op på arkivet i Viborg og var der fra tidlig morgen i weekenden og til luk. Og der sad vi bare og terpede de gamle kirkebøger og folketællinger. Det er altså bare dødspændende. Og jeg har faktisk fundet nærmest ligeså mange personer og begivenheder (bryllupper, konfirmationer, død, fødsler mm) som min far. Vi har forsket både i fars og mors side. Dog er vi ikke kommet længere tilbage end midt i 1600-tallet på mors side endnu.

Anmeld

20. oktober 2009

FrkT

Tjuhl skriver:

og man skal ikke en gang så langt tilbage som 1600 tallet for at det var normal procedure i danmark og omegn! ret trist - ikke mindst for den unge pige!! på den anden side er det jo også noget relativt nyt, at faderen er så stor en del af familielivet som han er idag.

men tænk på sådan en herre som Hugh Heffner

Ja, bvadr!

Nej det skal man ikke, det er rigtigt. Synes næsten det værste ved det var, at mændene giftede sig igen med en ung pige, når deres koner døde. Men var de så fx i 70'erne og pigen 16 år, og døde manden så 2 år efter, så var pigen enke som 18-årig - og de giftede sig altså IKKE igen. Forestil dig at skulle gå rundt fra du var 18 til du døde uden nogensinde at blive gift igen. Sådan var det i langt de fleste tilfælde.

Anmeld

20. oktober 2009

Kb

Jo ældre vi er når vi får børn, jo kortere tid har vi med dem.

Det skal man tænke over mener jeg............ 

Anmeld

20. oktober 2009

MyntheMus

Syntes som udgangspunkt ikke man skal ha børn efter man er fyldt 40 år. Men ja, det er som udgangspunkt. Nogen gange er der jo flere årsager til at man får børn efter denne alder.

Jeg selv vil meget gerne ha de børn jeg skal have inden jeg fylder 30 år. Er 22 nu og har en datter på 2 ½ mdr. :-) Så mon ikke jeg kan nå det?!

Anmeld

20. oktober 2009

Jules

MyntheMus skriver:

Syntes som udgangspunkt ikke man skal ha børn efter man er fyldt 40 år. Men ja, det er som udgangspunkt. Nogen gange er der jo flere årsager til at man får børn efter denne alder.

Jeg selv vil meget gerne ha de børn jeg skal have inden jeg fylder 30 år. Er 22 nu og har en datter på 2 ½ mdr. :-) Så mon ikke jeg kan nå det?!

Er enig med dig Jeg har Viktor på 13 måneder og er 23 år... Så jeg satser os på at få 1 eller 2 mere inde de 30

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.