Aldersgrænse ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.050 visninger
127 svar
0 synes godt om
18. oktober 2009

Mca<3

Hvornår syntes i det er absolut sidste frist for sidste barn ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

NaFe

hmmm..ja det jo nok en smagssag... men personligt vil jeg aldrig have et barn når jeg over 40, der syntes jeg a jeg vil være for gammel.. Kender dog en del der har været de 42-43 og fået barn.. og det syntes jeg er lige gammelt nok. Er man over 45 syntes jeg virkelig det synd for det barn... man er også nød til a tænke frem af.... og så er man altså 55år når ungen er 10år... og vil nok blive kaldt mormor....

Anmeld

18. oktober 2009

oo

hmm...det syntes jeg er meget individuelt. min mand var en upser da hans forældre var 42 og de valgte at få ham, selvom deres tre store børn var flyttet hjemmefra. det er jeg jo glad for, og han har haft et rigtig dejligt forhold til sine forældre. hans far døde da han var 16 af kræft og hans mor døde for halvandet år siden, hun havde været i en bilulykke før jeg mødte ham som havde bundet hende til kørestol. med det siger jeg bare, at det er uforudsete ting der gør, at han mister sine forældre i en tidlig alder (han var 29 da hans mor døde), og vi kan allesammen rende hen og kradse af - det sker jo før eller siden og vi kan ikke vide om det er før

andre der kæmper for at få børn, som vi gør, ville måske også vælge at få et barn hvis det meldte sig selvom de var 45. det ved jeg at jeg ville - på trods af at det absolut ikke er min drømmealder at få børn i.

så ja, jeg syntes det er op til den enkelte. og så sætter naturen jo også en stopper for babyerne før eller siden

Anmeld

18. oktober 2009

tumle81

Hmm det er svært at svare på!!

Nu har jeg selv valgt at få mine børn tidligt, da jeg ikke ønsker at være en gammel mor med mine børn...

Jeg synes ikke man skal være ældre end sidst i 30'erne allermax! Man har oså sine børn at tage hensyn til, og sig selv selvfølgelig. Det er jo anderledes med en mand, han kan nærmest fortsætte uendeligt, men det synes jeg heller ikke er ok. Der går min grænse samme sted, slut 30'erne senest start 40'erne...

Ville dog ikke selv vælge at få børn så sent...

Knus Kathrina 38+5

Anmeld

18. oktober 2009

tumle81

Nu har jeg selv valgt at få mine børn tidligt, da jeg ikke ønsker at være en gammel mor med mine børn...

Jeg synes ikke man skal være ældre end sidst i 30'erne allermax! Man har oså sine børn at tage hensyn til, og sig selv selvfølgelig. Det er jo anderledes med en mand, han kan nærmest fortsætte uendeligt, men det synes jeg heller ikke er ok. Der går min grænse samme sted, slut 30'erne senest start 40'erne...

Knus Kathrina 38+5

Anmeld

18. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

hvis jeg ikke havde hverken mand eller barn og men ønskede mig det vile jeg sige max! 42 år... men nu er jeg jo heldig og har drømme manden og lille prinsesse Nikoline så jeg vil sige 35 år for mit vedkommende er max...

Anmeld

18. oktober 2009

grinbidderen

hmm jeg ville ikke have flere børn efter jeg er blevet 35 år har jeg altid sagt men nu er jeg jo blevet mor så nu tænker jeg at det sidste barn jeg skal have skal jeg have inden jeg bliver 30 år osse for at der ik er så mange år imellem mine børn..  så har 5 år i nu til at få 1-2 unger mere.... men syntes at man bure have fået sine første og sidste børn inden de 40 ihvertifald, har en veninde der fik sit første barn da hun var 40 og syntes det var en del sent at få barn der men det var bare ikke lykkes før og så er det sgu fair nok..

Anmeld

18. oktober 2009

Mie A

Det må folk selv om

Men for mit eget vedkomne stopper festen nok, når jeg er omkring de 40 år - men jeg tror nu ikke at vi skal have flere...

Anmeld

18. oktober 2009

Kloster

Hej.

Som de andre skriver, er det virkelig forskelligt fra person til person. Men set i tal, synes jeg at grænsen er 40 år.

Men for mit vedkommende, kan jeg nærmest have børnebørn som 40 årig.

Når jeg er 40 år, har jeg Rasmus på 19 år, Nicolaj på 17 år og Mads på 12 år. Så med henblik på, at mine drenge er så gamle og jeg fik dem så tidligt, synes jeg at jeg i en alder af snart 33 år, er ved at blive for gammel. Jeg kunne ikke tænke mig at få et barn som 40 årig, når de andre er så store.

Men havde jeg fx først fået børn i 30'erne er 40 år jo ikke urealistisk.

Venlig hilsen

Kloster

Anmeld

18. oktober 2009

oo

tumle81 skriver:

Knus Kathrina 38+5

jeg valgte også at jeg skulle have børn da jeg var 25 - men så let går det jo desværre ikke for alle! jeg er 28 idag og har ingen børn, så hvis der dukker et barn op når jeg er 45 så tager jeg det! det er ikke alle der er så priviligerede at de kan vælge hvornår de får deres børn, derfor syntes jeg at det er svært at sætte en aldersbegrænsning på for andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.