Aldersgrænse ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2009

malou

Eva skriver:

Kroppen er jo så smart indrettet at den selv siger stop helt naturligt på et tidspunkt...så så længe kvinder lægger æg. Jeg synes ikke det handler om alder...

Knus Eva.

TAK EVA!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2009

malou

Jeg synes ikke at der er en grænse for hvornår man er for gammel til at blive mor...- så længe man kan give sit barn kærlighed, omsorg og en tryg opvækst. Det overrasker mig at de fleste af Jer sætter en grænse ved omkring de 40 år... hvorfor? Kan man så ikke give sit barn det de behøver mere eller hvad??

Jeg har næsten lige fået mit første barn, jeg er 35.. og jeg synes ikke at jeg har ikke været GAMMEL NOK før nu... og jeg skal da helt sikkert have et barn mere.. men det bliver muligvis først efter de 40.. og kan slet ikke se hvorfor folks så skal kigge skævt til mig..- Jeg synes at jeg er en mere moden kvinde og mere klar til at påtage mig rollen som mor end hvis jeg havde fået børn da jeg var f.eks 20. Jeg ved godt jeg ikke kommer til at se mine børn blive oppe i 50´erne og sikkert bliver en meget gammel farmor men jeg er alligevel sikker på mine børn tilgiver mig at jeg fik dem i en sen alder fordi jeg har givet dem så meget af alt med i deres bagage til livet...

knus malou

Anmeld

19. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Tanja.. skriver:

Hvornår syntes i det er absolut sidste frist for sidste barn ????

Første barn max 35!!!!!! sidste barn 40!!!!!

Anmeld

19. oktober 2009

malou

Astrids-mor skriver:

Første barn max 35!!!!!! sidste barn 40!!!!!

Anmeld

19. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

malou skriver:

??

Anmeld

19. oktober 2009

malou

Astrids-mor skriver:

??

Det overrrasker mig bare at du synes jeg er i min max alder for at få børn.... hvorfor skulle jeg være for gammel??? Kan jeg ikke elske og opfostre mine børn ligeså godt som du synes du kan eller?

Anmeld

19. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

malou skriver:

Det overrrasker mig bare at du synes jeg er i min max alder for at få børn.... hvorfor skulle jeg være for gammel??? Kan jeg ikke elske og opfostre mine børn ligeså godt som du synes du kan eller?

Du er 35 og har 1 barn... Så hvad????
Jeg synes bar det er synd at man fået det første barn efter man er 35, så er man jo gammel..
Og nej, siger IKKE at du ikke kan passe godt på dine børn. Det siger jeg ikke noget om!

Anmeld

19. oktober 2009

otlitrom

Tjuhl skriver:

jeg er overrasket over at folk tager udgangspunkt i dem selv og derefter sætter reglerne for andre ud fra det (og dermed går ud fra, at alle andre er som en selv - meget farligt). jeg ville ikke have haft børn da jeg var 20-22-24, men vil da ikke sige, at folk ikke bør få børn i den alder. det er da op til den enkelte. nu har dorthe fortalt at der rent faktisk er en aldersgrænse for fertilitetsbehandling som ligger på 40 år, så problemet med tudsegamle mødre (her snakker vi 60-70 år) der får børn via kunstig befrugtning findes ikke her til lands. naturen skal nok sige stop for en hver kvinde. men hvis man, som jeg selv, kæmper for at få børn, så bliver alder underordnet for at få ønsket opfyldt, især hvis kroppen stadig fungerer og producerer æg! jeg ville have haft børn da jeg var 25, det fik jeg ikke. jeg havde ikke lyst til at få børn når jeg var i midt 30'erne dengang, men idag ville jeg med kyshånd tage imod et barn selvom jeg var over 40! hvis min krop fungerede, ville det være meget besynderligt at andre skulle komme og sige, at fra du fylder 35/40 må du ikke længere reproducerer dig. jeg kan godt forstå at man hver især har en alder hvor man ikke har lyst til at få flere børn, den alder er jo også meget forskellig alt efter om man har fået alle sine børn i starten af tyverne eller nogle af sine børn i starten af 30'erne. det jeg ikke kan forstå er, at det man syntes er rigtigt for en selv også skal gælde for alle andre

super godt skrevet, Tjuhl!

Jeg er 24, og bliver mindst 25 inden vi får et barn her i huset.. Jeg har altid ønsket mig at få et barn inden jeg blev 25, men selvom jeg har delt livet med den dejligste mand i 4 år, og har prøvet at blive gravid i ca 20 måneder (Er sgu stoppet med at tælle, er for deprimerende), så har jeg/Vi jo ikke fået vores ønske opfyldt endnu. Så bliver jeg 30, inden den første kommer, så må det jo være sådan, og jeg vil stadig være den mest lykkelige kommende mor! Jeg ved ikke, hvor længe der kommer til at gå, før vi får vores første barn, så derfor kan jeg heller ikke sige, hvilken alder jeg sætter som max for at vi får det sidste.. Drømmen er bare mere end et, så må vi se, hvor længe det kommer til at tage. Den lille vil blive taget imod med glædestårer og kærlighed i stride strømme om jeg er 25 eller 35!

Anmeld

19. oktober 2009

Honningblomst

Astrids-mor skriver:

Jeg synes bar det er synd at man fået det første barn efter man er 35, så er man jo gammel..
Og nej, siger IKKE at du ikke kan passe godt på dine børn. Det siger jeg ikke noget om!

Så er man gammel???

Gennemsnitsalderen for første barn er over 30 år...jeg tænker mere du som teenager er meget ung, men nok nemmere at forholde sig til at være 35 år når man er det.

Da jeg var teenager var alle over 30 år nærmest skinddøde og lige på grænsen til at sige farvel til slægt og venner.. men det er jo ikke sådan det er...

Anmeld

19. oktober 2009

malou

Astrids-mor skriver:

ok jeg undrer mig bare.... og synes bestemt ikke man er gammel efter man er fyldt 35..... men mon ikke det er fordi der er så stor aldersforskel på dig og mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.