Aldersgrænse ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2009

dorthemus

FrkT skriver:

Ha ha, kom lige til at tænke på noget. I 1600-tallet var der en mand i min familie på fars side - min tip tip-et eller andet oldefar. Som 72-årig giftede han sig med en 16-årig pige. Et år efter, hvor han jo var 73 og hun var 17, ja der fik de sq et barn. Og så lige ét mere to år efter (hvor han var 75 og hun var 19). Men så blev det ikke til flere, for han døde. Og tænk at sådan noget var NORMALT dengang. Hvis mændene af højere stand var gift, og deres kone så døde, så giftede de sig med en ung pige - ligemeget hvor gamle de selv var!

Ej hvor vildt at du ved så meget om din familie så langt tilbage...det må være spændende læsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2009

dorthemus

malou skriver:

Jeg synes ikke at der er en grænse for hvornår man er for gammel til at blive mor...- så længe man kan give sit barn kærlighed, omsorg og en tryg opvækst. Det overrasker mig at de fleste af Jer sætter en grænse ved omkring de 40 år... hvorfor? Kan man så ikke give sit barn det de behøver mere eller hvad??

Jeg har næsten lige fået mit første barn, jeg er 35.. og jeg synes ikke at jeg har ikke været GAMMEL NOK før nu... og jeg skal da helt sikkert have et barn mere.. men det bliver muligvis først efter de 40.. og kan slet ikke se hvorfor folks så skal kigge skævt til mig..- Jeg synes at jeg er en mere moden kvinde og mere klar til at påtage mig rollen som mor end hvis jeg havde fået børn da jeg var f.eks 20. Jeg ved godt jeg ikke kommer til at se mine børn blive oppe i 50´erne og sikkert bliver en meget gammel farmor men jeg er alligevel sikker på mine børn tilgiver mig at jeg fik dem i en sen alder fordi jeg har givet dem så meget af alt med i deres bagage til livet...

knus malou

Godt sagt Malou

Knus

Dorthe, der bliver mor for første gang når hun fylder 39 år OG GLÆDER SIG

Anmeld

19. oktober 2009

dorthemus

Astrids-mor skriver:

Første barn max 35!!!!!! sidste barn 40!!!!!

Bliver altså noget provokeret af dine markante udråbstegn

Jeg er selv 38 år og venter mit første barn - omstændigheder har gjort at jeg ikke fik børn før, og det græder jeg ikke over nu men glæder mig usigeligt meget til, at blive mor til næste år

Anmeld

19. oktober 2009

dorthemus

Astrids-mor skriver:

Du er 35 og har 1 barn... Så hvad????
Jeg synes bar det er synd at man fået det første barn efter man er 35, så er man jo gammel..
Og nej, siger IKKE at du ikke kan passe godt på dine børn. Det siger jeg ikke noget om!

Hold da op, så har jeg da hørt den med....med mine 38 år må jeg jo så være tudsegammel i dine øjne, haha

Var altså lige nødt til at tjekke din alder...nu forstår jeg bedre

Anmeld

19. oktober 2009

dorthemus

Eva skriver:

Så er man gammel???

Gennemsnitsalderen for første barn er over 30 år...jeg tænker mere du som teenager er meget ung, men nok nemmere at forholde sig til at være 35 år når man er det.

Da jeg var teenager var alle over 30 år nærmest skinddøde og lige på grænsen til at sige farvel til slægt og venner.. men det er jo ikke sådan det er...

Haha

Anmeld

19. oktober 2009

oo

FrkT skriver:

Ha ha, kom lige til at tænke på noget. I 1600-tallet var der en mand i min familie på fars side - min tip tip-et eller andet oldefar. Som 72-årig giftede han sig med en 16-årig pige. Et år efter, hvor han jo var 73 og hun var 17, ja der fik de sq et barn. Og så lige ét mere to år efter (hvor han var 75 og hun var 19). Men så blev det ikke til flere, for han døde. Og tænk at sådan noget var NORMALT dengang. Hvis mændene af højere stand var gift, og deres kone så døde, så giftede de sig med en ung pige - ligemeget hvor gamle de selv var!

og man skal ikke en gang så langt tilbage som 1600 tallet for at det var normal procedure i danmark og omegn! ret trist - ikke mindst for den unge pige!! på den anden side er det jo også noget relativt nyt, at faderen er så stor en del af familielivet som han er idag.

men tænk på sådan en herre som Hugh Heffner

Anmeld

19. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
dorthemus skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener, men problemet er bare, at mange kvinder går tidligere og tidligere i overgangsalder eller skal have hjælp til at få børn uden at der fysisk er noget "i vejen" med dem..det er ikke længere sådan at fertilitetsgrænsen er 40 år. Grænserne rykkes jo både frem og tilbage.

AhA.... Det havde jeg ikke tænkt på!... 

Men altså, jeg syntes at 40 år, er fint, som sidste chance for første barn... det er jo sådan ca, der hvor naturen normalt sætter grænserne. 

Jeg kan slet ikke have de der 50 årige og endnu ældre, der får børn på fuldsætndig kunstig vis

Anmeld

19. oktober 2009

dorthemus

Zafir skriver:

AhA.... Det havde jeg ikke tænkt på!... 

Men altså, jeg syntes at 40 år, er fint, som sidste chance for første barn... det er jo sådan ca, der hvor naturen normalt sætter grænserne. 

Jeg kan slet ikke have de der 50 årige og endnu ældre, der får børn på fuldsætndig kunstig vis

Nej det kan jeg personligt heller ikke, men det er en rigtig svær diskussion som man jo også kan se på de forskellige indlæg her...der er jo tydeligvis kvinder som får deres første barn langt oppe i fyrrene og er fantastiske mødre

Personligt føler jeg, at det var sidste udkald for mig at få et barn nu, men igen var det ikke lykkedes første gang var jeg jo nok blevet ved selvom jeg måske nåede at passere de 40 år

Anmeld

19. oktober 2009

Pige2009

Personligt har jeg altid gerne ville have børn inden jeg var 30, og nu som 28-årig venter jeg mit første barn når som helst. Hvis jeg møder drømmemanden som 38-årig, vil jeg da heller ikke afvise at få et barn mere, så jeg synes egentlig det er op til folk selv, hvornår de er parate nok til at få børn.

Jeg synes ikke man kan dømme folk på deres alder, som Eva og flere andre også skriver. Forskellige omstændigheder gør, at forskellige mennesker får børn både sent og tidligt i deres liv, så jeg synes ikke man kan sætte alder på sådan generelt, selvom jeg personligt har en grænse der siger omkring 40 år for mit eget vedkommende.

Hilsen Linda 41+2

Anmeld

19. oktober 2009

mor_sabina

Tanja.. skriver:

Hvornår syntes i det er absolut sidste frist for sidste barn ????

Jeg har altid haft en uskreven grænse der hed 40 og det hvis det er den sidste af flere ellers tror jeg i mange tilfælde man er for gammel. Men vil sagtens kunne forstå hvis man gennem flere år har forsøgt at blive gravid uden held og så får muligheden som 40 årig eller 45 for den sags skyld hvem ville undvære sine børn trods alder? Men det er svært at sige når nu jeg i en alder af 21 fik min søn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.