Aldersgrænse ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2009

CarinaSB

Jeg syntes det er op til sig selv hvornår man er for gammel til at få børn Min mor fik en dreng sidste år .. 4 mdr før hun fyldte 42 ... han var dog slet ikk planlagt da hendes xkæreste fortalte at han ikk kunne få børn .. men ups 7 mdr senere var patrick der .. og det er jeg egentlig meget glad for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2009

FrkT

Jeg synes det skal være fuldstændig op til den enkelte hvor sent man vælger at få børn.

Synes også man skal tænke på, at der faktisk er en del der først finder MANDEN i sit liv når de fx er 42 - skulle de så opgive drømmen om at få børn? Ikke i mine øjne!

Personligt vil jeg ikke sætte nogen decideret grænse for hvor sent jeg vil have børn, det kommer an på så meget. Men umiddelbart kunne jeg i hvert fald ikke forestille mig at få børn som 50-årig.

Jeg har tre kollegaer, som alle er 46 år. De har fået børn på vidt forskellige tidspunkter i deres liv. Den ene (som er mor til min veninde) har børn på 26, 23 og 20. Den anden har børn på ca. 11 og 8. Og den sidste har en lille dreng på 3 år - og prøver på at få nummer 2, men har lidt problemer med det. Så trods samme alder har de jo slet ikke jævnaldrende børn.

Mon ikke det generelt er omstændighederne der bestemmer hvornår man får børn? Sådan tænker jeg i hvert fald!

Anmeld

19. oktober 2009

Pige2009

Tanja.. skriver:

Hvornår syntes i det er absolut sidste frist for sidste barn ????

Som mand eller kvinde?

Anmeld

19. oktober 2009

vatten

Når ens børn begynder at få børn, eller naturen selv siger stop

Anmeld

19. oktober 2009

Pige2009

Tjuhl skriver:

jeg valgte også at jeg skulle have børn da jeg var 25 - men så let går det jo desværre ikke for alle! jeg er 28 idag og har ingen børn, så hvis der dukker et barn op når jeg er 45 så tager jeg det! det er ikke alle der er så priviligerede at de kan vælge hvornår de får deres børn, derfor syntes jeg at det er svært at sætte en aldersbegrænsning på for andre

Hvor er det dog godt sagt. Børn er ikke et valg, men et privilegium.

Anmeld

19. oktober 2009

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

jeg valgte også at jeg skulle have børn da jeg var 25 - men så let går det jo desværre ikke for alle! jeg er 28 idag og har ingen børn, så hvis der dukker et barn op når jeg er 45 så tager jeg det! det er ikke alle der er så priviligerede at de kan vælge hvornår de får deres børn, derfor syntes jeg at det er svært at sætte en aldersbegrænsning på for andre

Helt enig med dig... Jeg har altid sagt jeg skulle have mine inden 35.. det er jeg nu, og endnu ikke nogen her... Så nu har jeg en grænse der siger 45... Nu får vi at se

Anmeld

19. oktober 2009

Ansemusen

Synes det kommer helt an på situationen of forældrenes sind! Min Far og hans kæreste fik min lillesøster, da han var 45 og hun var 36. Min Far både ser ung ud og er frisk, sund og livsglad!  Leger enormt meget med både Clara og så hans kærestes to andre piger på 8 og 11 år! Så han er bestemt ikke for gammel i mine øjne! Tror han bliver en gammel starut, hihi!

I det hele taget synes jeg man skal gøre som man føler er rigtigt indeni! Men selvfølgelig er det langt fra ønsværdigt med en mor eller far på 60 år (altså til et nyfødt barn!)

Anmeld

19. oktober 2009

FrkT

Synes det kommer helt an på situationen of forældrenes sind! Min Far og hans kæreste fik min lillesøster, da han var 45 og hun var 36. Min Far både ser ung ud og er frisk, sund og livsglad!  Leger enormt meget med både Clara og så hans kærestes to andre piger på 8 og 11 år! Så han er bestemt ikke for gammel i mine øjne! Tror han bliver en gammel starut, hihi!

I det hele taget synes jeg man skal gøre som man føler er rigtigt indeni! Men selvfølgelig er det langt fra ønsværdigt med en mor eller far på 60 år (altså til et nyfødt barn!)

Ha ha, kom lige til at tænke på noget. I 1600-tallet var der en mand i min familie på fars side - min tip tip-et eller andet oldefar. Som 72-årig giftede han sig med en 16-årig pige. Et år efter, hvor han jo var 73 og hun var 17, ja der fik de sq et barn. Og så lige ét mere to år efter (hvor han var 75 og hun var 19). Men så blev det ikke til flere, for han døde. Og tænk at sådan noget var NORMALT dengang. Hvis mændene af højere stand var gift, og deres kone så døde, så giftede de sig med en ung pige - ligemeget hvor gamle de selv var!

Anmeld

19. oktober 2009

Mca<3

Linda2009 skriver:

Som mand eller kvinde?

Kvinde

Anmeld

19. oktober 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg vil mene i starten af 40érne skal man ikke få børn.

Men som der er andre der allerede har nævnt, så vælger man ikke altid selv, hvornår man får børn.

Jeg har altid sagt, at når jeg var 25 år så havde jeg det 1 barn ellers var jeg gravid. Manden dukkede bare aldrig op før jeg var 33 år og jeg fik mit 1 barn da jeg var 34 år og mit barn nr. 2 lige før, at jeg blev 36 år. Jeg vil ikke udelukke, at jeg måske en dag får barn nr. 3 og det ville nok først være omkring de 40 år (max).

Kh. Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.