Aldersgrænse ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2009

Slettet

Hvornår syntes i det er absolut sidste frist for sidste barn ????

Jeg synes at grænsen for at få hjælp til graviditet skulle ligge på 40 år, men hvis naturen/gode gener osv. osv. giver lov, så tænker jeg at der er en dybere mening med de tilfælde hvor en graviditet (=et barn) kan lade sig gøre efter de 40 år...

Det handler så bare for det enkelte menneske om, at beslutte sig for, i hvor sen en alder man har samvittighed til at få et barn i...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

Alexis - i den virtuelle verden!

Tjuhl skriver:

fordi de får lagt et donoræg op

Nå ja selvf. Fatter bare ikke hvordan kroppen kan holde til det.... Vores kroppe er seje

Anmeld

18. oktober 2009

oo

Alexis skriver:

Nå ja selvf. Fatter bare ikke hvordan kroppen kan holde til det.... Vores kroppe er seje

nogle gange lidt for seje eller...jeg kunne godt tænke mig hvis min krop snart makkede ret i hvert fald!

Anmeld

18. oktober 2009

Honningblomst

Swips.. skriver:

Jeg synes at grænsen for at få hjælp til graviditet skulle ligge på 40 år, men hvis naturen/gode gener osv. osv. giver lov, så tænker jeg at der er en dybere mening med de tilfælde hvor en graviditet (=et barn) kan lade sig gøre efter de 40 år...

Det handler så bare for det enkelte menneske om, at beslutte sig for, i hvor sen en alder man har samvittighed til at få et barn i...

Jeg var i mødregruppe med en på 47 år som lige var blevet mor...skøn kvinde og en fantastisk mor fordi hun var hende og ikke et tal

Anmeld

18. oktober 2009

Tina2

Jeg synes heller ikke der er nogen alder der ligesom er max.... Kommer jo lidt an på hvornår folk kommer igang...

Var til fest med en forleden som var 38 og ingen børn havde. Hun ville SÅ gerne, men den rette var ikke lige dukket op for hende endnu... Så i hendes tilfælde vil hun jo- HVIS hun bliver mor blive noget ældre end de fleste andre og hun bliver jo over 40 hvis hun får flere....

Ville dog selv synes det var sent for mig at få et barn som 40-årig. Nu er jeg 34 og har to- den første fik jeg da jeg var 28.... Vil gerne ha en mere (ikke lige nu), men vil da helst ikke være for gammel:-)

Min mormor var 43 da hun fik min onkel, hun startede egentlig også ret sent for den generation, min mor er ældst og hende fik hun som 30-årig....

Anmeld

18. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Når naturen siger stop. Men generalt, så syntes jeg man bør få sine børn nogenlunde tidligt, hvis de ydre omstændigheder ellers tillader det

Jeg syntes sagtens man kan få børn, mens man lever livet. 

Ellers så syntes jeg aldersgrænsen skal være, hvor man naturligt ikke kan få børn mere. 

Anmeld

18. oktober 2009

Vingummien

Hvis det er det første barn vil jegg ikke mene der er en grænse. Men har man børn i forvejen og vil have en efter 40 så syntes jeg det er forkert da man tit ser de andre bliver glemt lidt.

Og så syntes jeg også det har noget at sige hvor gammel de føler sig i den alder de nu vælger.

Min kærestes forældre har jo fået en da moren var 41 og de skulle iikke have haft hende, de kan slet ikke rumme det og faren havde glædet sig til den sidste på 13 flyttede hjemme fra og nu går der mindst 18 år igen ik. Så syntes ikke man kan sætte alder på

Anmeld

18. oktober 2009

Betina88

Jeg vil si'e sidst i 30'erne burde det være stop .. Jeg vil aldrig være gravid , når jeg kommer op i de sidste af de 39 år og starten af 40'erne ..

Anmeld

18. oktober 2009

oo

jeg er overrasket over at folk tager udgangspunkt i dem selv og derefter sætter reglerne for andre ud fra det (og dermed går ud fra, at alle andre er som en selv - meget farligt). jeg ville ikke have haft børn da jeg var 20-22-24, men vil da ikke sige, at folk ikke bør få børn i den alder. det er da op til den enkelte. nu har dorthe fortalt at der rent faktisk er en aldersgrænse for fertilitetsbehandling som ligger på 40 år, så problemet med tudsegamle mødre (her snakker vi 60-70 år) der får børn via kunstig befrugtning findes ikke her til lands. naturen skal nok sige stop for en hver kvinde. men hvis man, som jeg selv, kæmper for at få børn, så bliver alder underordnet for at få ønsket opfyldt, især hvis kroppen stadig fungerer og producerer æg! jeg ville have haft børn da jeg var 25, det fik jeg ikke. jeg havde ikke lyst til at få børn når jeg var i midt 30'erne dengang, men idag ville jeg med kyshånd tage imod et barn selvom jeg var over 40! hvis min krop fungerede, ville det være meget besynderligt at andre skulle komme og sige, at fra du fylder 35/40 må du ikke længere reproducerer dig. jeg kan godt forstå at man hver især har en alder hvor man ikke har lyst til at få flere børn, den alder er jo også meget forskellig alt efter om man har fået alle sine børn i starten af tyverne eller nogle af sine børn i starten af 30'erne. det jeg ikke kan forstå er, at det man syntes er rigtigt for en selv også skal gælde for alle andre

Anmeld

18. oktober 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

jeg er overrasket over at folk tager udgangspunkt i dem selv og derefter sætter reglerne for andre ud fra det (og dermed går ud fra, at alle andre er som en selv - meget farligt). jeg ville ikke have haft børn da jeg var 20-22-24, men vil da ikke sige, at folk ikke bør få børn i den alder. det er da op til den enkelte. nu har dorthe fortalt at der rent faktisk er en aldersgrænse for fertilitetsbehandling som ligger på 40 år, så problemet med tudsegamle mødre (her snakker vi 60-70 år) der får børn via kunstig befrugtning findes ikke her til lands. naturen skal nok sige stop for en hver kvinde. men hvis man, som jeg selv, kæmper for at få børn, så bliver alder underordnet for at få ønsket opfyldt, især hvis kroppen stadig fungerer og producerer æg! jeg ville have haft børn da jeg var 25, det fik jeg ikke. jeg havde ikke lyst til at få børn når jeg var i midt 30'erne dengang, men idag ville jeg med kyshånd tage imod et barn selvom jeg var over 40! hvis min krop fungerede, ville det være meget besynderligt at andre skulle komme og sige, at fra du fylder 35/40 må du ikke længere reproducerer dig. jeg kan godt forstå at man hver især har en alder hvor man ikke har lyst til at få flere børn, den alder er jo også meget forskellig alt efter om man har fået alle sine børn i starten af tyverne eller nogle af sine børn i starten af 30'erne. det jeg ikke kan forstå er, at det man syntes er rigtigt for en selv også skal gælde for alle andre

godt skrevet, helt enig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.