Jeg er forarget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2017

NupaSofia

Mor11 skriver:

Meget! Jeg vil virkelig gerne have åbnet min horisont for andre scenarier end dem jeg selv kan komme i tanke om og derved blive klogere og måske få en helt anden forståelse.. 

men det er sgu svært uden et argument, en fiktiv case eller lign. ærgerligt ærgerligt 

Off topic synes jeg det er en ærgerlig tendens, at nogle folk bare bliver sure eller melder sig ud af debatten, når de får svar/synspunkter, de ikke lige gider, det ødelægger lidt formålet med debat. og så jeg synes, at judgementmode er lige så trist som  defensiven "jeg skylder ikke dig en forklaring så klap i"

Men det er nok også fordi jeg tænker, at hvis man er så følsom/usikker/mangler overskud at man ikke har lyst til at høre sine holdninger udfordret/kritiseret, så burde man ikke oprette en debat.

Men så kan der vist heller ikke koges mere suppe på det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Årgangs Mor skriver:

Vi er da enige om børn har brug for ferie, men nu er det ikke sikkert de har de muligheder, jeg har feks selv bedster som arbejder, vi er heldige at hane min mand forældre i hverdagene. Det er guld værd. Men ikke alle har den luksus. Nu står der også at barnet er hjemme på tvungne ferier og helligdage, der kan noget af ferien jo også være brugt. Vi havde selv en dp hvor der lukkede hun i forbindelse med helligdage osv, så der gik meget ferie fra. Hvor meget er tvungne ferier, der mangler noget info og hvordan kan TS vide at de ikke har ferie mår de også har holdt ferie ? Hvis mor er tilbage fra barsel ja så er det ikke sikkert hun har ret til ferie og far har måske mistet sit job og har derfor heller ikke ret til ferie det første år, så kan de jo ikke gøre så meget. Der kan være så mange grunde, som gør at selvom alle parterne trænger til ferie er det ikke muligt. Ingen kan vide hvad de står med og hvorfor og fremtidsudsigterne, måske forældrene er sendt i aktivering eller hvis der er sygemelding så ser det ikke godt ud hvis forældrene holder for meget fri med ungerne. Der kan være så mange årsager, det kan vi ikke dømme 

Jeg har skam heller ikke netværk der bare kan holde ferie med mine men hvis jeg ikke selv kunne give dem ferie, ville jeg søge hjælp et andet sted. 

Ts skriver også at de er hjemme begge to, så det er ikke noget med et job hvor man kkke har optjent ferie endnu osv. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

loubri

Nu ved vi ikke hvor lang tid disse forældre har været på kontanthjælp. Men man har først ret til ferie når man har været på kh i 1 år. Det kunne evt. være en grund. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Kløver

Mor11 skriver:

Jeg har skam heller ikke netværk der bare kan holde ferie med mine men hvis jeg ikke selv kunne give dem ferie, ville jeg søge hjælp et andet sted. 

Ts skriver også at de er hjemme begge to, så det er ikke noget med et job hvor man kkke har optjent ferie endnu osv. 

Dejligt du kan skaffe hjælp men det kan alle ikke 

vi kan ikke vide det bare fordi de begge går hjemme, vi ved ikke årsagen og hvis mor feks gik fra endt udd eller direkte på barsel fra vikarjob eller mistet stilling og ikke har noget at vende tilbage til, så er det jo ikke sikkert hun har mulighed for ferie, og det samme med manden, endt udd. Sygdom, fyring! Det er ikke til at vide

der er intet konstruktivt i dette her overfor familien ud over at der bliver løftet pegefingerover for familien. Vi kan bare ikke vide de helt reelle årsager. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Årgangs Mor skriver:

Dejligt du kan skaffe hjælp men det kan alle ikke 

vi kan ikke vide det bare fordi de begge går hjemme, vi ved ikke årsagen og hvis mor feks gik fra endt udd eller direkte på barsel fra vikarjob eller mistet stilling og ikke har noget at vende tilbage til, så er det jo ikke sikkert hun har mulighed for ferie, og det samme med manden, endt udd. Sygdom, fyring! Det er ikke til at vide

der er intet konstruktivt i dette her overfor familien ud over at der bliver løftet pegefingerover for familien. Vi kan bare ikke vide de helt reelle årsager. 

Læser du hvad jeg skriver? Jeg kan ikke bare skaffe hjælp. Men vi kan alle ringe til en sagsbehandler eller lign og snakke om mulighed for aflastning eller lign hvis man er i en penibel situation. 

Og du har ret, vi kan sætte tusindvis af hvis'er op! Men jeg tager nu altid udgangspunkt i ts indlæg. Her skriver hun at hun har talt en del med dem. Jeg går udfra at den del også omhandle jobsituation osv, så jeg tænker ts har en vis viden om hvordan og hvorledes siden hun bekymrer sig her. Men det er måske bare mig.. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Kløver

Mor11 skriver:

Læser du hvad jeg skriver? Jeg kan ikke bare skaffe hjælp. Men vi kan alle ringe til en sagsbehandler eller lign og snakke om mulighed for aflastning eller lign hvis man er i en penibel situation. 

Og du har ret, vi kan sætte tusindvis af hvis'er op! Men jeg tager nu altid udgangspunkt i ts indlæg. Her skriver hun at hun har talt en del med dem. Jeg går udfra at den del også omhandle jobsituation osv, så jeg tænker ts har en vis viden om hvordan og hvorledes siden hun bekymrer sig her. Men det er måske bare mig.. 

Ja og jeg forstod det som at du trods mangel på bedster nok skulle kunne skaffe hjælp, og ved ikke lige hvad du tænker en sagsbehandler skal gøre. Der er jo tilbud om pasning hvis ikke man kan få fri. 

Jeg går også ud fra TS opslag men hvad er en del og hvad ved hun virkelig. Det er ikke alle som ærligt bare deler alt. Feks mangel på jobs og sygdom og de reelle årsager bag. Man må da gå ud fra at alle forældre gør det bedste ud fra de muligheder de har, og ellers har dagplejen osv inde over. 

Feks et helt alm fungerende par med børn , selvom vi er tætte gik der måneder før de fortalte at manden var gået ned med stress, det var så tabu belagt for ham. De kæmpede virkelig men der var også en lang periode med ofre fra konens side og store hensyn i familien og selv bagefter var der efterdynninger længe. Imgen vidste det før de meldte det ud(på nær aller nærmeste familie) 

netop frygten for at blive dømt kan også få nogle til at fortælle halve ting, man deler måske toppen af isbjerget, og kun det der ser mere pænt ud. 

Vi kan bare ikke vide bevæggrundende eller hvad den hele sandhed er 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Årgangs Mor skriver:

Ja og jeg forstod det som at du trods mangel på bedster nok skulle kunne skaffe hjælp, og ved ikke lige hvad du tænker en sagsbehandler skal gøre. Der er jo tilbud om pasning hvis ikke man kan få fri. 

Jeg går også ud fra TS opslag men hvad er en del og hvad ved hun virkelig. Det er ikke alle som ærligt bare deler alt. Feks mangel på jobs og sygdom og de reelle årsager bag. Man må da gå ud fra at alle forældre gør det bedste ud fra de muligheder de har, og ellers har dagplejen osv inde over. 

Feks et helt alm fungerende par med børn , selvom vi er tætte gik der måneder før de fortalte at manden var gået ned med stress, det var så tabu belagt for ham. De kæmpede virkelig men der var også en lang periode med ofre fra konens side og store hensyn i familien og selv bagefter var der efterdynninger længe. Imgen vidste det før de meldte det ud(på nær aller nærmeste familie) 

netop frygten for at blive dømt kan også få nogle til at fortælle halve ting, man deler måske toppen af isbjerget, og kun det der ser mere pænt ud. 

Vi kan bare ikke vide bevæggrundende eller hvad den hele sandhed er 

Hvis det er mere end en overskuelig periode som man kan se en ende på, er jeg ret sikker på at der er andet hjælp at hente end at sende ungen i gæste dp i alle ferier. Altså hvis det fx skyldes fysisk eller psykiske problemer som ikke er i umiddelbar bedring. 

Men nok om det. Vi ved kun hvad vi får at vide  

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Mit barn er 1,5 år, går i vuggestue og har heller aldrig holdt ferie derfra. 

Både far og jeg er hjemmegående. Men vi har vores grunde til ikke at holde ferie. Grunde som kun vedkommer os og vuggestue personalet. 

Hvorfor har folk så travlt med at blande sig i andre familier? Selvom i har snakket en del med dem. Så kender i ikke deres personlige historier og grundlag. Føler i jer højere hævet over andre?

Så er spørgsmålet jo så for hvis skyld I har sat et barn i verden?

Stakkels lille barn, der aldrig har holdt ferie

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Så er spørgsmålet jo så for hvis skyld I har sat et barn i verden?

Stakkels lille barn, der aldrig har holdt ferie

Stop dig selv 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Kløver

Mor11 skriver:

Hvis det er mere end en overskuelig periode som man kan se en ende på, er jeg ret sikker på at der er andet hjælp at hente end at sende ungen i gæste dp i alle ferier. Altså hvis det fx skyldes fysisk eller psykiske problemer som ikke er i umiddelbar bedring. 

Men nok om det. Vi ved kun hvad vi får at vide  

Det tror jeg ikke, for de er jo netop dækket ind med gæste pasning, så skal det jo være et større behov ud over det daglige, så vi er ude i noget aflastningsfamilie. 

Og du har helt ret i vi kun ved hvad TS fortæller, ligesom TS kun ved hvad hun har hørt og derfor ikke kan vide hvsd den fulde sandhed er i netop den familie  

jeg synes bare det er trist med sådanne debatter, ville da selv blive så ked af det hvis en fra min dagpleje snakkede sådan om mig og min familie bag min ryg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.