Jeg er forarget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

Læs hvad jeg skriver inden du blander dig

Sku ned for charmen !

Magter d u ikke modsvar i en debat skulle du måske overveje ikke at deltage.

Jeg deltager lige så meget i en debat som det passer mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Barnet har ikke fridage medmindre barnet er sygt.. barnets dage er i øvrigt hvad jeg selv vil kalde ret lange... cirka 8-8 1/2 time dagligt og det synes jeg er meget når forældrene ikke arbejder. 

Jeg er ikke ude på at dømme nogen, og jeg er slet ikke i tvivl om at forældrene må kæmpe med manglende overskud eller andet der giver forklaringen, men det ændrer ikke på at jeg er bekymret for barnets trivsel....

Det skulle måske have været nævnt i starttråden så. For så havde jeg ikke nævnt min egen situation. For så kan den ihvertfald ikke sammenlignes. 

Jeg checker derfor også ud af debatten nu. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

NupaSofia

Anonym skriver:

Selvfølgelig vil jeg ikke give en eneste for vores privatliv vedkommer ikke dig. 

Jeg synes tilgengæld du er er meget sørgeligt menneske uden meget indhold når du kan sidde og indikerer at mit barn mistrives fordi du har en anden holdning til noget du ikke engang kan udtale dig om. 

Det er helt okay, at du ikke vil dele detaljer fra dit privatliv. Selv om det måske ikke er så risikofyldt, nu hvor du er anonym.

Desværre bevirker det måske, at mennesker reagerer mere fordømmende på dit indlæg, fordi de ikke er i stand til at forstå jeres valg. Måske ville de forstå, hvis de kendte flere detaljer om HVAD der lægger til grund for at vælge noget, der ligger lidt væk fra de valg den gennemsnitlige familie (hvis man da kan tale om den) ville træffe.

Og jeg er godt klar over, at du ikke skal forklare/forsvare din måde at indrette familie på, men derfor kan man jo godt dele noget

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Carina:-) skriver:

Sku ned for charmen !

Magter d u ikke modsvar i en debat skulle du måske overveje ikke at deltage.

Jeg deltager lige så meget i en debat som det passer mig.

Gider ikke gentage mig selv hele tiden

Anmeld Citér

2. marts 2017

Sprit25

God-mor skriver:

Men hvis man hver dag hele året har brug for at tanke op uden barn/børn, så stiller jeg bare spørgsmålstegn ved om det så overhovedet er det rigtige at have sit barn boende hjemme på fuldtid. Det må være enormt hårdt for et barn aldrig at have bare en lille ferie. Tænker at i sådan et tilfælde ville aflastningsfamilie være oplagt fx. Tænker at man må få nogle meget stressede børn, hvis de altid er i institution, de har behov for at puste ud ligesom alle andre. Jeg ville nødigt undværre ferie og fridage, så ville jeg da gå ned med stress. 

Jeg ved godt at vi selvfølgelig ikke kender hele historien bag, og der kan være en masse forskellige grunde til at det er som det er. Men ud fra det der bliver skrevet så lyder det som et barn, som udsættes for lidt omsorgssvigt må jeg bare sige. 

Igen, som du selv siger, når vi ikke kender hele historien, så synes jeg ikke vi skal dømme!

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skal ikke snakke mere med dig. Du har kun øre for dig selv og ingen andre. 

Hun bekymrer sig jo rent faktisk og det er vel det modsatte af hvad du påstår? 

Jeg er lidt uforstående for hvorfor du vælger at gå ind i denne diskussion når du åbenlyst ikke har lyst til at argumenter for dine postulater? Når du nægter at komme med et eneste argument for din holdning og absolut ikke imødekommer andres argumenter er det vel dig der "kun har øre for dig selv" 

Anmeld Citér

2. marts 2017

God-mor

NupaSofia skriver:

Jeg kan godt sætte mig ind i, at det kan være svært at forstå mennesker, der er så fundamentalt forskellige fra én selv.

Og jeg kan også sagtens sætte mig ind i, at spørgsmålet om den og den familie overhovedet burde have børn melder sig. Men det er en anden debat end den her hvor der allerede er barn/børn involverede og det diskuteres om der er gyldige grunde til ikke at give den/dem ferie.

Altså spørgsmålet om, hvorvidt familier som den i eksemplet bør have børn er jo under alle omstændigheder for sent at bringe op, det har de.

Men det er ikke for sent at handle i forhold til det her barn som er født. Jeg mener ikke barnet er tjent med en barndom helt uden ferie, fordi det kan ingen børn eller voksne jo holde til i længden, men jeg går da udfra at dagplejemor er opmærksom på det og kunne også se at de havde kommunen lidt indeover, hvilket jeg mener er rigtig godt. Det lyder jo bestemt som om at familien har behov for hjælp udefra, hvis deres barn skal kastes rundt hos forskellige dp mødre og legestuer, som barnet slet ikke kender og forældrene så er hjemme og ikke overvejer at give blot en enkelt uges ferie til barnet. Det er kritisabelt. Det har ikke noget at gøre med at vi er forskellige mennesker, men nogle ting skal og behøver man ikke forstå. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Du vidste hvornår de andre børn holdt fri når dine egne holdt fri? 

Jeg føler mig stødt fordi folk angriber mig som person uden at kende mig 

ja da. Dp fortalte os da hvad de havde lavet ugen forinden mens vi holdt fri/ferie osv. Og også om der havde været sygdom eller dage med få børn. Så ja. Det vidste jeg. 

Du starter jo med at argumentere for at forældre kan have alle mulige årsager og så er det ok, for i gør ligeså. Du fortæller ikke at jeres barn har korte dage og fridage i flæng. Det ved jeg faktisk stadig ikke helt om han har, eller, i hvilket omfang.

jeg synes ikke der er nogen der siger noget grimt her, men det er vel naturligt at mene, at hvis man ikke magter en uges fri med sit barn, så er det suuuuper svært at tro på sætningen "vi magter ham 110". Hvis i gjorde det, magtede i ham 110%, dvs hele tiden også i en uge, også i en uge  med sygdom, også i 2 uger, 3 uger. Men det kan i ikke af uvisse årsager - fair nok! Men så burde man måske sige - FOR at vi kan magte ham 110% når han er hjemme, har vi ham ikke hjemme i længere perioder i træk.. det er sådan set fair! Men jeg står stadig ved, at for barnets skyld, burde man have nogen til så at give barnet de længerevarende friperioder. Bare 2 gange om året - fx 2x2 uger. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hun bekymrer sig jo rent faktisk og det er vel det modsatte af hvad du påstår? 

Jeg er lidt uforstående for hvorfor du vælger at gå ind i denne diskussion når du åbenlyst ikke har lyst til at argumenter for dine postulater? Når du nægter at komme med et eneste argument for din holdning og absolut ikke imødekommer andres argumenter er det vel dig der "kun har øre for dig selv" 

En bekymring for mit barn uden grund. 

Som jeg skriver til ts da hun tilføjede noget til hendes indlæg. Så hvis det havde stået i det første havde jeg heller aldrig kommenteret på det med min egen situation da den så alligevel slet ikke kan sammenlignes. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som anonym da jeg ikke ønsker at blive genkendt.. men jeg forarges simpelthen gange på gang over et forældrepar som er i mit barns dagpleje. 

Deres barn er knap 2 år og har siden det startede stort set ikke haft ferie andet end tvunget ferie ved helligdage osv. Begge forældre går hjemme på kontanthjælp så der er ingen undskyldning for ikke at give barnet fri men som de selv siger: vi kan slet ikke stimulere ham som andre børn kan- nej!!! Men jeres barn har brug for ferie og tid sammen med sine forældre!! ��

Idag skulle sommerferiesedlen udfyldt og de har så bedt om pasning i dagplejemors 4 ugers ferie og holder ikke sommerferie med deres barn overhovedet. Dp mor fortæller dem så at hvis han skal passes skal han de første to uger i legestue i en storby i nærheden uden nogen han kender og de næste to uger ud til to forskellige dagplejere som nok heller ikke vil være fra vores område, og som han heller ikke kender... 

svaret fra forældrene var bare, jamen han er jo så stor til den tid (læs lidt over 2 år) så det har ingen betydning... 

jeg er simpelthen så forarget og synes det er så synd for det barn at det aldrig får lov at få fri.... burde dagplejemor egentlig ikke også sige noget til dem? 

Hvad er jeres holdning til dette?

uden at kende nogen af dem. vil jeg have det ligesóm dig!!

Jeg ELSKER ferie med mine børn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.