Hold da op hvor er folk hurtige til at dømme hinanden.. det er hvad jeg bliver helt forarget over.
Der kan være flere grunde til at man ikke holder ferie med sine børn, især når man er på kontanthjælp samtidig.
Nu er det en del år siden jeg selv var på kontanthjælp, men jeg husker da at man skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet mandag-fredag i et hvis tidsrum. At stå til rådighed betyder bla at man skal kunne møde op til en jobsamtale med 1-2 timers varsel. Det kan være svært hvis man har barn hjemme, hvilket faktisk er årsagen til at man ikke må have sit barn hjemme uden først at søge om fri, og så mister man den dags kontanthjælp. Og er man på kontanthjælp er pengene ikke mange i forvejen.
dernæst kan der være andre årsager. Jeg indrømmer da gerne at jeg ikke er en super mor som alle jer andre, som kan underholde mit barn herhjemme tre uger i træk. - ja, svin mig bare til og kræv min datter fjernet, mens i pudser jeres egen glorie.
Selv er jeg så heldig at min mand har et større overskud end mig, og vi har nogle super forældre, der elsker at have deres barnebarn på besøg et par dage, så vores datter kan sagtens holde et par ugers ferie hist og her, bare ikke det alt sammen hos mor og far. Tænk hvis vi ikke havde den mulighed? Så var vores datter et af de børn I kræver fjernet?
I må jo sidde med en rigtig god smag i munden når I nu alle er så fantastiske mødre, med et kæmpe overskud til det hele. I lever garanteret også 100% økologisk, køber kun dyrt mærketøj til jeres børn, ammede fuldt ud det første år af barnets levetid og har aldrig fået jeres barn passet før det startede i institution. (ja, jeg kan også smide om mig med fordomme uden at kende jer)
Skal vi ikke bare lade være med at dømme hinanden, uden at kende hele historien? Lad os istedet acceptere vores forskelligheder og konstatere at der er så mange måder at gøre tingene på og at vi aldrig vil blive enige om hvad der er bedst for børnene. Heldigvis er børnene også forskellige, og hvad der er den eneste behov er ikke nødvendigvis den andens behov.
Anmeld
Citér