Jeg er forarget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2017

Venterpålillesøster

Årgangs Mor skriver:

Det er da ikke sikkert de har et valg, og forældre som er 2 knokler da også. At sammenligne en enlig mor og fremhæve på den måde er da sådan lidt. Alke familier familier knokler for at give det bedste for deres børn, og hvor meget ferie fri osv man kan tilbyde ens børn er da så forskelligt. Hvad så med den enlige mor som giver mange fridage, men hvor det viste sig at hun holdte barnet hjemme  fordi hun ikke havde råd til at tage bussen, og ikke havde råd til at give barnet bleer så derfor holdt det hjemme, moren var på FP. Der er så mange scenarier og fordi forældrene lige nu ukke har mulighed er det ikke sikkert det bliver ved. Kender også fantastiske forældre som også var ramt af KH regler osv som gjorde de ikke havde ferie og skulle stå til rådighed. 

Synes generelt denne debat er meget dømmende og nedladende uden forståelse for at eer kan ligge då meget mere bag, end 2 dovne forældre der ikke magter deres barn. Bevares den slags kan også ske, men tror nu i langt de fleste tilfælde ligger der då meget mere bag, og hvis der er behov for støtte vil kommunen også komme ind over for at hjælpe og støtte familien. 

Enlige forældre var også bare et eksempel   Men når man er 2 kan man trods alt aflaste hinanden, og ja der kan som sagt være masser af grunde til at barnet ikke kan holde ferie. Det kan være nødvendigt i perioder men at det er fuldstændig umuligt at holde ferie med sit barn nogensinde har jeg meget svært ved at tro på. 

Der har været meget fokus i medierne på at børn også har brug for ferie, og når man som forælder ikke tilgodeser dette virker det som om at de ikke kan tilsidesætte egne behov - som jo faktisk er en af de vigtigste forudsætninger for at være forælder. 

Og ja, det kan godt være at det er en meget fordømmende tankegang 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2017

Kløver

Venterpålillesøster skriver:

Enlige forældre var også bare et eksempel   Men når man er 2 kan man trods alt aflaste hinanden, og ja der kan som sagt være masser af grunde til at barnet ikke kan holde ferie. Det kan være nødvendigt i perioder men at det er fuldstændig umuligt at holde ferie med sit barn nogensinde har jeg meget svært ved at tro på. 

Der har været meget fokus i medierne på at børn også har brug for ferie, og når man som forælder ikke tilgodeser dette virker det som om at de ikke kan tilsidesætte egne behov - som jo faktisk er en af de vigtigste forudsætninger for at være forælder. 

Og ja, det kan godt være at det er en meget fordømmende tankegang 

Men der er jo mange som det første år efter feks en fyring ikke har ret/krav på ferie eller at een er selvbetalt, dette sker også for nogle efter KH eller su og begyndt nyt job, så kan man feks risikere 2 år uden mulighed for ferie. Kender jeg en som havde, hun havde det så hårdt, og havde heldigvis voksne børn. 

Det sker desværre og der kan nogle være heldige at kunne sende på ferie ved bedsterne  

synes bare det er synd at der bliver så hurtigt dømt uden at vide hvad der kunne ligge bag, og håber at TS overfor dp- medmor vil få lidt mere forståelse og åbenhed i stedet for at være så dømmende. Hvis det er sygdom er der sikkert også gode grunde, eller det kan være de har ferie senere i tankerne 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Soonmom

Hvordan ved du hvornår de andre børn har fri?

- Jeg har absulut ingen ide om hvornår de andre børn i dp har fri ej heller hvornår de kommer og går hjem.

Ja det er synd for barnet, men det rager ikke dig og ikke noget du kan tillade dig at blive foraget over, det må være dp der skal gå ind og fortælle og anbefale hvad forældrene kan og "bør" gøre

Anmeld Citér

2. marts 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Soonmom skriver:

Hvordan ved du hvornår de andre børn har fri?

- Jeg har absulut ingen ide om hvornår de andre børn i dp har fri ej heller hvornår de kommer og går hjem.

Ja det er synd for barnet, men det rager ikke dig og ikke noget du kan tillade dig at blive foraget over, det må være dp der skal gå ind og fortælle og anbefale hvad forældrene kan og "bør" gøre

Haha troede faktisk kun det var mig, som ikke havde styr på de andre børns fridage og ferie  

for lyder da til nogle virkelig har styr på det.., 

til ts: det er faktisk en af de ting, som jeg hader ved at være forældre.Folk bliver forargret. hvorfor blive forarget? Hvorfor ikke være undrende? Prøve at være forstående og finde ud af hvorfor det forholder sig sådan? 

Jeg er dog enig i, at et barn har godt af ferie ligesom mor og far. Men tænker der er en god grund (forhåbentligt) til tingene er som de er for den familie.. det er ikke optimalt, nej..

Anmeld Citér

11. marts 2017

Anonym

Hold da op hvor er folk hurtige til at dømme hinanden.. det er hvad jeg bliver helt forarget over.

Der kan være flere grunde til at man ikke holder ferie med sine børn, især når man er på kontanthjælp samtidig.

Nu er det en del år siden jeg selv var på kontanthjælp, men jeg husker da at man skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet mandag-fredag i et hvis tidsrum. At stå til rådighed betyder bla at man skal kunne møde op til en jobsamtale med 1-2 timers varsel. Det kan være svært hvis man har barn hjemme, hvilket faktisk er årsagen til at man ikke må have sit barn hjemme uden først at søge om fri, og så mister man den dags kontanthjælp. Og er man på kontanthjælp er pengene ikke mange i forvejen.

dernæst kan der være andre årsager. Jeg indrømmer da gerne at jeg ikke er en super mor som alle jer andre, som kan underholde mit barn herhjemme tre uger i træk. - ja, svin mig bare til og kræv min datter fjernet, mens i pudser jeres egen glorie.

Selv er jeg så heldig at min mand har et større overskud end mig, og vi har nogle super forældre, der elsker at have deres barnebarn på besøg et par dage, så vores datter kan sagtens holde et par ugers ferie hist og her, bare ikke det alt sammen hos mor og far. Tænk hvis vi ikke havde den mulighed? Så var vores datter et af de børn I kræver fjernet?

I må jo sidde med en rigtig god smag i munden når I nu alle er så fantastiske mødre, med et kæmpe overskud til det hele. I lever garanteret også 100% økologisk, køber kun dyrt mærketøj til jeres børn, ammede fuldt ud det første år af barnets levetid og har aldrig fået jeres barn passet før det startede i institution. (ja, jeg kan også smide om mig med fordomme uden at kende jer)

Skal vi ikke bare lade være med at dømme hinanden, uden at kende hele historien? Lad os istedet acceptere vores forskelligheder og konstatere at der er så mange måder at gøre tingene på og at vi aldrig vil blive enige om hvad der er bedst for børnene. Heldigvis er børnene også forskellige, og hvad der er den eneste behov er ikke nødvendigvis den andens behov. 

Anmeld Citér

11. marts 2017

Anonym

Mor11 skriver:

Læser du hvad jeg skriver? Jeg kan ikke bare skaffe hjælp. Men vi kan alle ringe til en sagsbehandler eller lign og snakke om mulighed for aflastning eller lign hvis man er i en penibel situation. 

Og du har ret, vi kan sætte tusindvis af hvis'er op! Men jeg tager nu altid udgangspunkt i ts indlæg. Her skriver hun at hun har talt en del med dem. Jeg går udfra at den del også omhandle jobsituation osv, så jeg tænker ts har en vis viden om hvordan og hvorledes siden hun bekymrer sig her. Men det er måske bare mig.. 

Jeg sidder ærligt talt og bliver lidt små irriteret over at der virkelig er nogen der tror det er så nemt at få en aflastning familie.

Det er virkelig ikke så nemt som mange gå og tror. Da Mine børn var 3 og 4 år ringede jeg grædende til kommunen fordi vi ikke kunne klare mere, da vores ene barn ikke var normalt fungerne  (uden diagnose  dengang) jeg fik afvide vi ikke kunne få aflastning, så længe vores barn ikke havde nogen diagnoser. og det var til trods af at jeg troede med at springe ud fra 2 sal osv (kunne ikke finde på det men var desperat) vi kunne bare ansætte en barnepige (selvom vi ikke havde råd) .

Nå men jeg valgte så at få en diagnose på mit barn, da jeg fra fødslen af viste at mit ene barn ikke var normalt, tænkte så at så måtte de da hjælpe os, men nej, vores børn fik jo mad på bordet og rent tøj på kroppen så de havde det jo fint, det tog os 3 år at kæmpe for at få aflastning til trods af at børnehaven også fortalt vi havde brug for hjælp osv.

Så det tog 3 års kamp og 1 forældre der er kørt helt ned og 1 normalt barn som har lidt under at blive til side sat og har selvværd problemer den dag i dag.

Anmeld Citér

11. marts 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Det kommer vel an på, om forældrene har optjent ret til ferie, nu hvor de er på kontanthjælp.

Anmeld Citér

11. marts 2017

Bananaalice

Jeg bliver forarget når folk "shamer" andres forældre.

Jeg bliver forarget over al den åndsvage ferie-snak der er hvert år. Lad nu vær, altså. I gør en masse forældre der har det svært nok i forvejen, endnu værre.  

Jeg er dimitend, på dagpenge, og inden et år nok også på kontathjælp hvis jeg ikke får et job. Jeg har ikke et barn, men havde jeg, ville jeg bestemt heller ikke bestille ferie. Ingen aner hvordan sommeren ser ud, Og det ville jeg så sige til dagplejemor, at pt. kan vi ikke bestille ferie. Og slet ikke om jeg havde lyst til at midste næsten 2000 kr. på 14 dages ferie! Kommunen tjekker jo ikke, og så alligevel, man kan ikke ligge et billede op af en legolandstur uden de nok skal komme fra jobcenteret og sige det er forbudt at have det sjovt.

Anmeld Citér

11. marts 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hold da op hvor er folk hurtige til at dømme hinanden.. det er hvad jeg bliver helt forarget over.

Der kan være flere grunde til at man ikke holder ferie med sine børn, især når man er på kontanthjælp samtidig.

Nu er det en del år siden jeg selv var på kontanthjælp, men jeg husker da at man skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet mandag-fredag i et hvis tidsrum. At stå til rådighed betyder bla at man skal kunne møde op til en jobsamtale med 1-2 timers varsel. Det kan være svært hvis man har barn hjemme, hvilket faktisk er årsagen til at man ikke må have sit barn hjemme uden først at søge om fri, og så mister man den dags kontanthjælp. Og er man på kontanthjælp er pengene ikke mange i forvejen.

dernæst kan der være andre årsager. Jeg indrømmer da gerne at jeg ikke er en super mor som alle jer andre, som kan underholde mit barn herhjemme tre uger i træk. - ja, svin mig bare til og kræv min datter fjernet, mens i pudser jeres egen glorie.

Selv er jeg så heldig at min mand har et større overskud end mig, og vi har nogle super forældre, der elsker at have deres barnebarn på besøg et par dage, så vores datter kan sagtens holde et par ugers ferie hist og her, bare ikke det alt sammen hos mor og far. Tænk hvis vi ikke havde den mulighed? Så var vores datter et af de børn I kræver fjernet?

I må jo sidde med en rigtig god smag i munden når I nu alle er så fantastiske mødre, med et kæmpe overskud til det hele. I lever garanteret også 100% økologisk, køber kun dyrt mærketøj til jeres børn, ammede fuldt ud det første år af barnets levetid og har aldrig fået jeres barn passet før det startede i institution. (ja, jeg kan også smide om mig med fordomme uden at kende jer)

Skal vi ikke bare lade være med at dømme hinanden, uden at kende hele historien? Lad os istedet acceptere vores forskelligheder og konstatere at der er så mange måder at gøre tingene på og at vi aldrig vil blive enige om hvad der er bedst for børnene. Heldigvis er børnene også forskellige, og hvad der er den eneste behov er ikke nødvendigvis den andens behov. 

Touche 

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Du har nu ikke ret i,at man ikke må have sit barn hjemme,uden at søge fri.

Det må man gerne,så længe du står til rådighed,må du såment have barnet hjemme hver dag,så længe man har anden pasnings mulighed.

Også så siger lovgivningen,man skal have en passende varsel,og det er min. 24 timer ifølge ankestyrrelsen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.