God-mor skriver:
Men det er ikke for sent at handle i forhold til det her barn som er født. Jeg mener ikke barnet er tjent med en barndom helt uden ferie, fordi det kan ingen børn eller voksne jo holde til i længden, men jeg går da udfra at dagplejemor er opmærksom på det og kunne også se at de havde kommunen lidt indeover, hvilket jeg mener er rigtig godt. Det lyder jo bestemt som om at familien har behov for hjælp udefra, hvis deres barn skal kastes rundt hos forskellige dp mødre og legestuer, som barnet slet ikke kender og forældrene så er hjemme og ikke overvejer at give blot en enkelt uges ferie til barnet. Det er kritisabelt. Det har ikke noget at gøre med at vi er forskellige mennesker, men nogle ting skal og behøver man ikke forstå.
Altså jeg vil da helt klart også mene, at det var rarest for barnet, hvis forældrene (eller bedsteforældrene eller en bestemt aflastningsfamilie som barnet var knyttet til) kunne holde ferie med det frem for at det skulle kastes rundt i forskellige legestuer og gæstedagplejer. Men jeg tænker også, at i denne situation, hvor kommune og dagpleje er opmærksomme på familien, kan der sagtens være aspekter og bevæggrunde, man ikke kender til som medforældre i dagplejen. Kommune og dagpleje har trods alt tavshedspligt. Jeg tænker også, at der sikkert allerede er fokus på, at det ikke er hensigtsmæssigt, når barnet kommer i pasning hos forskellige.
Jeg kan godt følge det med at nogen ting behøver man ikke at forstå, jeg plejer så bare såvidt jeg kan at tænke, at man selv om man ikke forstår (eller har lyst til at forstå) betyder det meget for mig at prøve at acceptere andre/møde dem så fordomsfrit som muligt.
MEDMINDRE, der foregår noget, der er groft uansvarligt og kan bringe andre mennesker (her barnet) i fare, men det synes jeg ikke vi har indblik nok til at vurdere.
Anmeld
Citér