Jeg er forarget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2017

Anonym

Slet. Har lige set nogle kommentarer med info der gør sagen til noget helt andet. Hvis et barn ikke trives i nuværende arrangement, bør det laves om, pronto.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2017

God-mor

Sprit25 skriver:

Igen, som du selv siger, når vi ikke kender hele historien, så synes jeg ikke vi skal dømme!

Man behøver vel ikke kende hele deres baggrund for at konkluderer at et barn ikke kan have godt af aldrig at holde ferie og fridage. Uanset baggrund er det ikke sundt i længden hverken for børn eller voksne. I nogle tilfælde er det svært ikke at dømme. Ingen har skrevet de er onde mennesker eller andet, men blot er vi nogle som er bekymret. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Mor11 skriver:

ja da. Dp fortalte os da hvad de havde lavet ugen forinden mens vi holdt fri/ferie osv. Og også om der havde været sygdom eller dage med få børn. Så ja. Det vidste jeg. 

Du starter jo med at argumentere for at forældre kan have alle mulige årsager og så er det ok, for i gør ligeså. Du fortæller ikke at jeres barn har korte dage og fridage i flæng. Det ved jeg faktisk stadig ikke helt om han har, eller, i hvilket omfang.

jeg synes ikke der er nogen der siger noget grimt her, men det er vel naturligt at mene, at hvis man ikke magter en uges fri med sit barn, så er det suuuuper svært at tro på sætningen "vi magter ham 110". Hvis i gjorde det, magtede i ham 110%, dvs hele tiden også i en uge, også i en uge  med sygdom, også i 2 uger, 3 uger. Men det kan i ikke af uvisse årsager - fair nok! Men så burde man måske sige - FOR at vi kan magte ham 110% når han er hjemme, har vi ham ikke hjemme i længere perioder i træk.. det er sådan set fair! Men jeg står stadig ved, at for barnets skyld, burde man have nogen til så at give barnet de længerevarende friperioder. Bare 2 gange om året - fx 2x2 uger. 

Okay fair nok mht det første. 

Jeg har ikke lyst til at udpensle tingene her hvor der er folk der på ingen måde kan finde ud af at skrive ordenligt til andre. 

Men skrev netop til ts' ekstra indlæg at min situation så slet ikke ligner og jeg aldrig ville have kommenteret hvis det havde været med i det første indlæg. 

Jeg har aldrig sagt jeg ikke magter mit barn en uge af gangen eller flere uger af gangen. For jo det gør jeg skam. Det har intet med overskud at gøre hvorfor han ikke har holdt ferie. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

NupaSofia

God-mor skriver:

Men det er ikke for sent at handle i forhold til det her barn som er født. Jeg mener ikke barnet er tjent med en barndom helt uden ferie, fordi det kan ingen børn eller voksne jo holde til i længden, men jeg går da udfra at dagplejemor er opmærksom på det og kunne også se at de havde kommunen lidt indeover, hvilket jeg mener er rigtig godt. Det lyder jo bestemt som om at familien har behov for hjælp udefra, hvis deres barn skal kastes rundt hos forskellige dp mødre og legestuer, som barnet slet ikke kender og forældrene så er hjemme og ikke overvejer at give blot en enkelt uges ferie til barnet. Det er kritisabelt. Det har ikke noget at gøre med at vi er forskellige mennesker, men nogle ting skal og behøver man ikke forstå. 

Altså jeg vil da helt klart også mene, at det var rarest for barnet, hvis forældrene (eller bedsteforældrene eller en bestemt aflastningsfamilie som barnet var knyttet til) kunne holde ferie med det frem for at det skulle kastes rundt i forskellige legestuer og gæstedagplejer. Men jeg tænker også, at i denne situation, hvor kommune og dagpleje er opmærksomme på familien, kan der sagtens være aspekter og bevæggrunde, man ikke kender til som medforældre i dagplejen. Kommune og dagpleje har trods alt tavshedspligt. Jeg tænker også, at der sikkert allerede er fokus på, at det ikke er hensigtsmæssigt, når barnet kommer i pasning hos forskellige.

Jeg kan godt følge det med at nogen ting behøver man ikke at forstå, jeg plejer så bare såvidt jeg kan at tænke, at man selv om man ikke forstår (eller har lyst til at forstå) betyder det meget for mig at prøve at acceptere andre/møde dem så fordomsfrit som muligt.

MEDMINDRE, der foregår noget, der er groft uansvarligt og kan bringe andre mennesker (her barnet) i fare, men det synes jeg ikke vi har indblik nok til at vurdere.

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Slet. Har lige set nogle kommentarer med info der gør sagen til noget helt andet. Hvis et barn ikke trives i nuværende arrangement, bør det laves om, pronto.

Slet  indlæg med ændret inden jeg fik sendt

Anmeld Citér

2. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vås.. min økonomi er stram. Børn har ikke brug for at skulle tusind ting når de har fri. De skal holde FRI. De skal netop ikke stimuleres konstant i en ferie. Det kan holde hårdt ja, men det er også en omstilling for dem når de skal køre ned i gear  

Tøffetid er det bedste at bruge tiden på i en ferie, i min verden. 

Vi tager som regel ud af huset ca hveranden dag i ferier. Ud af huset kan være, besøge forskellige familiemedlemmer, tur til stranden, skoven, biblioteket, eller andre gratis aktiviteter. Vi benytter måske zoo og legeland som de eneste betalings-ting i løbet at en sommerferie. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Janey

Profilbillede for Janey

Der er flere, der skriver, at der ikke kan være en god grund til aldrig at holde ferie med sit barn, men kan der ikke det, hvis barnet nu er autist eller har en lignende diagnose, der gør, at det skal have en ens struktur i sin dagligdag? Jeg kender intet til livet med et barn med den type diagnose, så ved det ikke, så det var blot en tanke, og det kan så ikke være grunden i TS' indlæg, når forældrene er ok med, at barnet kastes rundt i ferien.

Og så bed jeg også lige mærke i, at DP holder 4 ugers sommerferie. Det er helt off topic, men en irritation for mig, da vi står med samme "problem". Enten skal far og jeg holde forskudt ferie, eller også skal vores søn i gæste-DP den ene uge, da vi ikke har 4 ugers sommerferie og ikke har nogle, der kan tages vore søn i en hel uge.

Anmeld Citér

2. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Okay fair nok mht det første. 

Jeg har ikke lyst til at udpensle tingene her hvor der er folk der på ingen måde kan finde ud af at skrive ordenligt til andre. 

Men skrev netop til ts' ekstra indlæg at min situation så slet ikke ligner og jeg aldrig ville have kommenteret hvis det havde været med i det første indlæg. 

Jeg har aldrig sagt jeg ikke magter mit barn en uge af gangen eller flere uger af gangen. For jo det gør jeg skam. Det har intet med overskud at gøre hvorfor han ikke har holdt ferie. 

Du ville komme så meget længere hvis du havde lidt argumenter. Om det så var fiktive scenarier, bare for at få os til at forstå hvad du egentlig mener er en ok undskyldning for ikke at have barn hjemme på ferie. Lige nu træder vi vande, og med din sidste kommentar om at det ikke handler om manglende overskud - fik du mig tilbage til tanken om at det så er fordi i tror det er sundest for ham at være afsted.. eller lettest for jer. 

Uden at vide om dette er jeres argument - så  ved jeg godt at børn kan være pisse umulige i en ferie! De er vant til strukturen og et højt aktivitetsniveau. Men selvom de skaber sig, så er det sundt for deres hjerne og krop at holde fri og komme ned i gear igen, eller øve sig i at komme ned i gear.. jeg synes det er hårdt ar holde fri med mine unger (2 og 5) men jeg tror stadig på at de har bedst af at få fri.. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Kløver

Hold fast hvor er det trist læsning. Godt nok en yderst dømmende debat. Det er måske en situation der er for dem nu men måske ikke fremad. Hvis begge er på KH kan der være flere regler som gør det, de skal stå til rådighed, økonomi, der kan være sygdom. De kan sagtens have en del aftaler alligevel, ting at nå og ordne. Ingen ud over dem, ved grundlaget. Dagplejerne har styr på det med ferie og grundende og nej det er langt fra sikkert du ved alt. Hvorfor er det så vigtigt at dømme dem og være forarget? Dagplejerne har styr på den slags og melder ind hvem som holder ferie hvornår. Så der reageres hvis noget bliver bekymrende eller barnet ikke har ferie uden en gyldig grund. Du nævner barnet er lidt over 2 når der skal afholdes ferie, altså vil barnet til den tid ha haft sit 1 år i dagplejen. Du kan umuligt vide hvorfor, den ene har måske svært ved at finde et arbejde, den anden kan være gået ned med stress så den ene må kompensere. Der findes sygdom både fysisk og psykisk, som ingen ser. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Janey skriver:

Der er flere, der skriver, at der ikke kan være en god grund til aldrig at holde ferie med sit barn, men kan der ikke det, hvis barnet nu er autist eller har en lignende diagnose, der gør, at det skal have en ens struktur i sin dagligdag? Jeg kender intet til livet med et barn med den type diagnose, så ved det ikke, så det var blot en tanke, og det kan så ikke være grunden i TS' indlæg, når forældrene er ok med, at barnet kastes rundt i ferien.

Og så bed jeg også lige mærke i, at DP holder 4 ugers sommerferie. Det er helt off topic, men en irritation for mig, da vi står med samme "problem". Enten skal far og jeg holde forskudt ferie, eller også skal vores søn i gæste-DP den ene uge, da vi ikke har 4 ugers sommerferie og ikke har nogle, der kan tages vore søn i en hel uge.

..... så kommer vi jo ud i en helt anden snak. Denne debat handler om et helt alm raskt barn. Vi kan ikke blande pærer og bananer  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.