Jeg er forarget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

De fejler ikke noget, det ved jeg 100% har snakket en del med dem.. 

jeg ved de i forvejen har kommunen lidt indover og derfor kan jeg ikke forstå at man ikke gør mere for at vise at man gerne vil og kan tage vare på sit barn. 

Well - hvis de har kommunen indover så kan der jo godt være noget om at de ikke kan finde ud af at stimulere deres barn eller rumme barnet. Og i nogle tilfælde er det bedre for barnet ikke at være hjemme i to uger hvis forældrene ikke kan findr ud af at være forældre. 

Mit svar: bland dig udenom. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2017

God-mor skriver:

Jeg står 120 procent ved min holdning til at hvis forældre er syge og ikke kan magte at have barnet hjemme, så er det i de fleste tilfælde bedre for barnet, at det anbringes udenfor hjemmet, hos mennesker som har overskud. Jeg kan så slet ikke forstå at man vælger at sætte børn i verden, hvis man ikke magter at holde fri med barnet. Jeg siger ikke at alle børn skal have 6 ugers ferie om året eller mere, men at barnet slet ingen ferie har overhovedet det er kritisabelt, syntes jeg. Nuvel, det er rigtigt at nogle børn har bedre af at være mere i institution end andre, hvis forældrene har nogle udfordringer i perioder, men hvis man som forældre slet ikke kan have barnet hjemme udover i weekenderne hele året rundt, så er man ikke egnet som fuldtidsforældre. Sikkert en upopulær holdning, men det er sådan det er i mine øjne.

Ja for det er sikkert  super fedt for børn at være i observationshjem og lignende hvor det er forskellige voksne og institutionslignende forhold, hvor de ofte er i flere år til der findes en plejefamilie. Dette barn skal knyttes til plejefamilien samtidig med det ikke forstår det kun ser sine forælde i ny og næ.

At anbringe et barn er et kæmpe indgreb og skal ske af tungere årsager end at forældre ikke har overskud til at give ferie - sålænge det så giver dem overskud når barnet så er hjemme, så tager barnet ikke skade. Selvom det selvfølgelig er synd for barnet! 

Anmeld Citér

12. marts 2017

Kamilla-m

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som anonym da jeg ikke ønsker at blive genkendt.. men jeg forarges simpelthen gange på gang over et forældrepar som er i mit barns dagpleje. 

Deres barn er knap 2 år og har siden det startede stort set ikke haft ferie andet end tvunget ferie ved helligdage osv. Begge forældre går hjemme på kontanthjælp så der er ingen undskyldning for ikke at give barnet fri men som de selv siger: vi kan slet ikke stimulere ham som andre børn kan- nej!!! Men jeres barn har brug for ferie og tid sammen med sine forældre!! ��

Idag skulle sommerferiesedlen udfyldt og de har så bedt om pasning i dagplejemors 4 ugers ferie og holder ikke sommerferie med deres barn overhovedet. Dp mor fortæller dem så at hvis han skal passes skal han de første to uger i legestue i en storby i nærheden uden nogen han kender og de næste to uger ud til to forskellige dagplejere som nok heller ikke vil være fra vores område, og som han heller ikke kender... 

svaret fra forældrene var bare, jamen han er jo så stor til den tid (læs lidt over 2 år) så det har ingen betydning... 

jeg er simpelthen så forarget og synes det er så synd for det barn at det aldrig får lov at få fri.... burde dagplejemor egentlig ikke også sige noget til dem? 

Hvad er jeres holdning til dette?

Nej det kan dagplejemoren ikke sige noget til.

desuden forstår jeg slet slet ikke du er informeret om disse ting! Har dagplejemoren fortalt dig det, siden du kender både deres og hendes svar?

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym skriver:

Barnet har ikke fridage medmindre barnet er sygt.. barnets dage er i øvrigt hvad jeg selv vil kalde ret lange... cirka 8-8 1/2 time dagligt og det synes jeg er meget når forældrene ikke arbejder. 

Jeg er ikke ude på at dømme nogen, og jeg er slet ikke i tvivl om at forældrene må kæmpe med manglende overskud eller andet der giver forklaringen, men det ændrer ikke på at jeg er bekymret for barnets trivsel....

Kommunen er allerede i dialog med familien - så i stedet burde du måske tænke, godt han er hos dp i så mange timer, når nu forældrene ikke magter opgaven af årsager vi ikke kender. Godt kommunen hjælper dem til at blive bedre forældre.

Derudover så er der ikke tale om misrøgt - der er tale om et barn der kommer i dp de fleste hverdage.

Det er en dp - hvor det trods alt er mere hjemlige forhold fremfor vuggestuer som er ret institutionelle. 

Anmeld Citér

12. marts 2017

Janey skriver:

Enig. Jeg tænker også, at en begrundelse eller ihvert fald nogle teoretiske argumenter, kunne give en bedre forståelse.

Hvad hvis far har ptsd og mor en depression? 

Anmeld Citér

12. marts 2017

Mor11 skriver:

Hvis det er mere end en overskuelig periode som man kan se en ende på, er jeg ret sikker på at der er andet hjælp at hente end at sende ungen i gæste dp i alle ferier. Altså hvis det fx skyldes fysisk eller psykiske problemer som ikke er i umiddelbar bedring. 

Men nok om det. Vi ved kun hvad vi får at vide  

Ja og måske får de den hjælp allerede - Måske får de psykologsamtaler, forældrekurser og lignende. Det ved vi jo ikke noget om. 

Anmeld Citér

12. marts 2017

Mor11 skriver:

og derfor er det så skønt at det er anonymt og der ingen familie er, der sidder og føler sig peget på uden at kunne tage til genmæle.  

jeg tror i øvrigt bestemt at hvis et forældrepar ikke har overskud til ferie med barnet pga fx længerevarende sygdom - så er der netop mulighed for en aflastningsordning i en eller anden grad. 

Aflastningsfamilier hænger ikke på træerne

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym

Det da en kende naivt,at tro at en fremmede der formentlig har nogle følsesmæssige og psykiske udfordringer,skulle fortælle høj lyt om det.

Det kan jeg af erfaring på 1.parket,fortælle aldrig vil ske.

Tværtigmod er det noget man kun deler med de aller nærmeste,og når man så læser dine holdninger og fordomme,så er det helt sikkert,de ikke har luftet deres problemer med dig.

De gør som vi alle gør,sætter facaden op,og siger alt er i den skønneste orden.

Anmeld Citér

13. marts 2017

God-mor

mor:) skriver:

Ja for det er sikkert  super fedt for børn at være i observationshjem og lignende hvor det er forskellige voksne og institutionslignende forhold, hvor de ofte er i flere år til der findes en plejefamilie. Dette barn skal knyttes til plejefamilien samtidig med det ikke forstår det kun ser sine forælde i ny og næ.

At anbringe et barn er et kæmpe indgreb og skal ske af tungere årsager end at forældre ikke har overskud til at give ferie - sålænge det så giver dem overskud når barnet så er hjemme, så tager barnet ikke skade. Selvom det selvfølgelig er synd for barnet! 

Hvis man som forældre ikke magter at holde fri med sine børn overhovedet, så magter de jo IKKE forældrerollen. Hvor skriver jeg at børn får det super godt på en institution henne? Jeg mener bare at en aflastningsfamilie i dette her tilfælde fx ville være oplagt. Nogle mennesker som kan rumme og magte at give barnet nogle gode oplevelser og overskud udenfor institutionen! Ville du selv gerne gå på arbejde året rundt UDEN ferie overhovedet? Fordi din familie derhjemme ikke magtede at du holdte fri og ferie? Det ville du ikke blive stresset af eller hvad, det ville blot være synd for dig? 

Jeg ved godt at systemet herhjemme ikke altid er lette at danse med, men det kunne evt. også være familiemedlemmer der påtog sig rollen som "aflastningsfamilie". 

Anmeld Citér

13. marts 2017

Hvis man som forældre ikke magter at holde fri med sine børn overhovedet, så magter de jo IKKE forældrerollen. Hvor skriver jeg at børn får det super godt på en institution henne? Jeg mener bare at en aflastningsfamilie i dette her tilfælde fx ville være oplagt. Nogle mennesker som kan rumme og magte at give barnet nogle gode oplevelser og overskud udenfor institutionen! Ville du selv gerne gå på arbejde året rundt UDEN ferie overhovedet? Fordi din familie derhjemme ikke magtede at du holdte fri og ferie? Det ville du ikke blive stresset af eller hvad, det ville blot være synd for dig? 

Jeg ved godt at systemet herhjemme ikke altid er lette at danse med, men det kunne evt. også være familiemedlemmer der påtog sig rollen som "aflastningsfamilie". 

Nej - men aflastning er ikke bare noget man får, især ikke hvis barnet trives og udvikler sig som han skal. Mon ikke  de ville bruge derea netværk hvis de har et? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.