Jeg er forarget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.541 visninger
116 svar
312 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2017

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige som anonym da jeg ikke ønsker at blive genkendt.. men jeg forarges simpelthen gange på gang over et forældrepar som er i mit barns dagpleje. 

Deres barn er knap 2 år og har siden det startede stort set ikke haft ferie andet end tvunget ferie ved helligdage osv. Begge forældre går hjemme på kontanthjælp så der er ingen undskyldning for ikke at give barnet fri men som de selv siger: vi kan slet ikke stimulere ham som andre børn kan- nej!!! Men jeres barn har brug for ferie og tid sammen med sine forældre!! ��

Idag skulle sommerferiesedlen udfyldt og de har så bedt om pasning i dagplejemors 4 ugers ferie og holder ikke sommerferie med deres barn overhovedet. Dp mor fortæller dem så at hvis han skal passes skal han de første to uger i legestue i en storby i nærheden uden nogen han kender og de næste to uger ud til to forskellige dagplejere som nok heller ikke vil være fra vores område, og som han heller ikke kender... 

svaret fra forældrene var bare, jamen han er jo så stor til den tid (læs lidt over 2 år) så det har ingen betydning... 

jeg er simpelthen så forarget og synes det er så synd for det barn at det aldrig får lov at få fri.... burde dagplejemor egentlig ikke også sige noget til dem? 

Hvad er jeres holdning til dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2017

Sprit25

Jeg tænker: du ved ikke hvad deres historie er. De kan være meget syge og slet ikke rumme at have barnet hjemme, der kan spille andre ting ind. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg tænker: du ved ikke hvad deres historie er. De kan være meget syge og slet ikke rumme at have barnet hjemme, der kan spille andre ting ind. 

De fejler ikke noget, det ved jeg 100% har snakket en del med dem.. 

jeg ved de i forvejen har kommunen lidt indover og derfor kan jeg ikke forstå at man ikke gør mere for at vise at man gerne vil og kan tage vare på sit barn. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

De fejler ikke noget, det ved jeg 100% har snakket en del med dem.. 

jeg ved de i forvejen har kommunen lidt indover og derfor kan jeg ikke forstå at man ikke gør mere for at vise at man gerne vil og kan tage vare på sit barn. 

For nogle familier er det jo bedre at være i institution end hjemme hos 'dårlige' forældre, som måske hverken kan stimulere barnet ordentligt eller varetage de krævede plejeopgaver.

Dertil deler jeg din forargelse. Det lyder sløjt.

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Nu ved jeg ikke, hvordan reglerne er på kontanthjælp, men jeg er på dagpenge pt. Min søn går i vuggestue. Selvom jeg går hjemme, må jeg ikke have ham hjemme også, da jeg så ikke vil stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Jeg skal tage en fridag eller en feriedag, hvis jeg vil holde fri med ham. Det er ret bøvlet, og jeg skal give besked mindst 14 dage før, hver gang, så det er ikke noget, jeg lige kan gøre impulsivt (at jeg så vælger at bryde reglerne og gøre det alligevel, er jo mit valg). Mht ferie, kan det så være, fordi de får færre penge udbetalt? Hvis de begge er på kontanthjælp, er økonomien formentlig ikke ligefrem god, så fire ugers ferie med en lavere sats, kunne have ret store konsekvenser...

Anmeld Citér

2. marts 2017

Frk.S

Jeg er enig... jeg synes det er mega synd for barnet.... selvfølgelig har han også brug for ferie. 

Ud over det, at jeg synes børnene også har ret til ferie, så kan jeg slet ikke forstå at forældrene ikke har LYST til at holde ferie med deres børn. Jeg glæder mig da altid helt vildt når vi skal til at holde ferie sammen. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Frk.S

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke, hvordan reglerne er på kontanthjælp, men jeg er på dagpenge pt. Min søn går i vuggestue. Selvom jeg går hjemme, må jeg ikke have ham hjemme også, da jeg så ikke vil stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Jeg skal tage en fridag eller en feriedag, hvis jeg vil holde fri med ham. Det er ret bøvlet, og jeg skal give besked mindst 14 dage før, hver gang, så det er ikke noget, jeg lige kan gøre impulsivt (at jeg så vælger at bryde reglerne og gøre det alligevel, er jo mit valg). Mht ferie, kan det så være, fordi de får færre penge udbetalt? Hvis de begge er på kontanthjælp, er økonomien formentlig ikke ligefrem god, så fire ugers ferie med en lavere sats, kunne have ret store konsekvenser...

Men en sommerferie som allerede er ved at blive planlagt nu, er jo netop heller ikke impulsivt. Selvom det bliver planlagt lang tid i forvejen, vælger de at sende barnet hen til alle mulige fremmede, fremfor at give det bare et par uger med mor og far i stedet. 

Ved ikke om det kan være noget økonomi i det, da jeg ikke er helt inde i kontanthjælpsreglerne, men hvis der er, er der jo ingen der siger de skal holde alle 4 ugers sommerferie.... men bare et par uger, så barnet også får lov at holde ferie. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som anonym da jeg ikke ønsker at blive genkendt.. men jeg forarges simpelthen gange på gang over et forældrepar som er i mit barns dagpleje. 

Deres barn er knap 2 år og har siden det startede stort set ikke haft ferie andet end tvunget ferie ved helligdage osv. Begge forældre går hjemme på kontanthjælp så der er ingen undskyldning for ikke at give barnet fri men som de selv siger: vi kan slet ikke stimulere ham som andre børn kan- nej!!! Men jeres barn har brug for ferie og tid sammen med sine forældre!! ��

Idag skulle sommerferiesedlen udfyldt og de har så bedt om pasning i dagplejemors 4 ugers ferie og holder ikke sommerferie med deres barn overhovedet. Dp mor fortæller dem så at hvis han skal passes skal han de første to uger i legestue i en storby i nærheden uden nogen han kender og de næste to uger ud til to forskellige dagplejere som nok heller ikke vil være fra vores område, og som han heller ikke kender... 

svaret fra forældrene var bare, jamen han er jo så stor til den tid (læs lidt over 2 år) så det har ingen betydning... 

jeg er simpelthen så forarget og synes det er så synd for det barn at det aldrig får lov at få fri.... burde dagplejemor egentlig ikke også sige noget til dem? 

Spørgsmålet er om det er bedre for barnet at være i institution end at være hjemme hos forældre der tydeligvis ikke magter opgaven. 

En hel anden diskussion er jo så om de burde være forældre når overskuddet til deres barn er så småt og så er det jo i egentlig ligegyldigt hvad grunden er. Barnets behov bliver tydeligvis ikke dækket af de primære omsorgspersoner og det synes jeg nu ikke man kan forsvare med sygdom og lignende. Hvis man er egnet som forælde må man jo kun se hvad der er bedst for barnet og så få barnet i aflastning så det også kan få ferie en gang imellem. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

NupaSofia

Anonym skriver:

Som andre skriver, skal du nok passe på med at antage at andre mødre/familier har det samme overskud/ressourcer og muligheder som er i din egen familie. Mennesker er virkelig meget forskellige.

Og som andre skriver, der er familier, hvor eksperterne lige frem anbefaler, at børnene kommer i institutionen i flere ferier, fordi der ikke er overskud til at stimulere/underholde børnene. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Mit barn er 1,5 år, går i vuggestue og har heller aldrig holdt ferie derfra. 

Både far og jeg er hjemmegående. Men vi har vores grunde til ikke at holde ferie. Grunde som kun vedkommer os og vuggestue personalet. 

Hvorfor har folk så travlt med at blande sig i andre familier? Selvom i har snakket en del med dem. Så kender i ikke deres personlige historier og grundlag. Føler i jer højere hævet over andre?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.