Jeg skriver lige som anonym da jeg ikke ønsker at blive genkendt.. men jeg forarges simpelthen gange på gang over et forældrepar som er i mit barns dagpleje.
Deres barn er knap 2 år og har siden det startede stort set ikke haft ferie andet end tvunget ferie ved helligdage osv. Begge forældre går hjemme på kontanthjælp så der er ingen undskyldning for ikke at give barnet fri men som de selv siger: vi kan slet ikke stimulere ham som andre børn kan- nej!!! Men jeres barn har brug for ferie og tid sammen med sine forældre!!
Idag skulle sommerferiesedlen udfyldt og de har så bedt om pasning i dagplejemors 4 ugers ferie og holder ikke sommerferie med deres barn overhovedet. Dp mor fortæller dem så at hvis han skal passes skal han de første to uger i legestue i en storby i nærheden uden nogen han kender og de næste to uger ud til to forskellige dagplejere som nok heller ikke vil være fra vores område, og som han heller ikke kender...
svaret fra forældrene var bare, jamen han er jo så stor til den tid (læs lidt over 2 år) så det har ingen betydning...
jeg er simpelthen så forarget og synes det er så synd for det barn at det aldrig får lov at få fri.... burde dagplejemor egentlig ikke også sige noget til dem?
Hvad er jeres holdning til dette?
Anmeld
Citér