Jeg er forarget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Årgangs Mor skriver:

Det tror jeg ikke, for de er jo netop dækket ind med gæste pasning, så skal det jo være et større behov ud over det daglige, så vi er ude i noget aflastningsfamilie. 

Og du har helt ret i vi kun ved hvad TS fortæller, ligesom TS kun ved hvad hun har hørt og derfor ikke kan vide hvsd den fulde sandhed er i netop den familie  

jeg synes bare det er trist med sådanne debatter, ville da selv blive så ked af det hvis en fra min dagpleje snakkede sådan om mig og min familie bag min ryg. 

og derfor er det så skønt at det er anonymt og der ingen familie er, der sidder og føler sig peget på uden at kunne tage til genmæle.  

jeg tror i øvrigt bestemt at hvis et forældrepar ikke har overskud til ferie med barnet pga fx længerevarende sygdom - så er der netop mulighed for en aflastningsordning i en eller anden grad. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2017

Kløver

Mor11 skriver:

og derfor er det så skønt at det er anonymt og der ingen familie er, der sidder og føler sig peget på uden at kunne tage til genmæle.  

jeg tror i øvrigt bestemt at hvis et forældrepar ikke har overskud til ferie med barnet pga fx længerevarende sygdom - så er der netop mulighed for en aflastningsordning i en eller anden grad. 

Tror faktisk der skal meget til ang aflastning, da det er dyrt for kommunerne 

der bliver jo stadig dømt selvom det er anonymt  

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Så er spørgsmålet jo så for hvis skyld I har sat et barn i verden?

Stakkels lille barn, der aldrig har holdt ferie

Alle sætter børn i verden for deres egen skyld.

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

1. Børn med diagnoser kan godt gå i en almindelig dagpleje.

2. Langt de fleste KH modtager,arbejder rent fakrisk for deres ydelse.

3.Ikke alle har et netværk der kan træde til.

Hvis man selv er barn af unge forældre,vil de fleste bedster,stadig være på arbejdsmarket,når man selv får børn.

4. Der kan også være nogle højere oppe i stystemet,som har bestemt,at sådan skal det være.

Mine børn har aldrig set deres DP/VG/BH eller skole som et arbejde,og de har aldrig udvist den mindste smule stress,over at være der.

Tværtigmod havde min store pige,det sindsygt svært,når hun skulle tilbage i dp,ja hun skulle lige frem køres ind på ny.

Anmeld Citér

2. marts 2017

lineog4

Forarget bliver jeg ikke, for det er dømmende og jeg vil ikke at ønske at dømme før jeg forstår, men jeg ville nok undre mig.

Jeg arbejder med børn dog ældre børn, og oplever jeg et barn der aldrig får sammenhængende fri med mindre det er tvungen som imellem jul og nytår. Så ville jeg blive nysgerrig på bevæggrunden og jeg ville formodentlig indkalde til et møde og spørge ind til grundene, og om der var nogle af de grunde vi som professionelle kunne hjælpe med at finde instanser der kunne hjælpe med eller om vi kunne hjælpe "bare" os. For ingen tvivl om at børn (her taler jeg børn uden specifikke udfordringer) har brug for de sammenhængende fridage.

Desværre er det jo så bare sådan at der er familier hvor dette ikke er en mulighed og det kan der være mange grunde til. Men som fagperson ville det være vigtigt for mig at have fokus på om det bundede i et eller andet som handler om forældreevnen, om der var noget jeg skulle være mere obs på, og om jeg skulle i samarbejde med forældrene bede om yderligere hjælp hos andre instanser.

Som mor til en lille flok behøver jeg såmænd hverken at have læst fine bøger eller have taget en uddannelse inden for området. For min erfaring fra hver ferie er, der går 3 dages tid før mine børn kommer ned i gear, ja nogle gange længere. En ferie starter stort set altid med institutionsbørnene om det så er vuggestue, børnehave, skole/SFO (vil sige teenageren ryger ned i gear på et trylleslag) har myrer i kroppen, siger: jeg keder mig, hvad skal vi nu...? Og lige så stille kryber ferien over dem, og deres tempo går ned og de kan sidde koncentreret og i ro med små ting i længere tid. De kan bede om, skal vi nok ikke lade være med at lave noget i dag? Deres kroppe får mere ro, ja selv deres små skønne ansigter bliver mere rolige - det giver sporadiske fridage, det giver fri hver mandag ikke. Det kræver flere fridage i rap og helst over en uge.

Jeg vil sige, jeg kender selvfølgelig også mine børn i hverdagen, men at få lov at være sammen med dem 24 timer i døgnet i en uge eller to giver mig en samhørighed, jeg kommer tættere på dem. Og børneflokken vokser sammen.

Og så helt off topic, jeg synes det er længe DP har lukket i ferien og alternativet jo nærmest bliver præsenteret som en straf. Jeg troede jeg som lærer var dybt privilegeret med 4 ½ uges sommerferie/afspadsering, men hvis alle med børn i DP skal holde 4 uger, så er jeg måske ikke så privilegeret. Og hvad hvis man vil to måneder til Australien i Sep/okt så skal ens barn igennem lorte 4 uger. Har ikke selv haft børn i DP men ser det som en stor bagdel.

Anmeld Citér

2. marts 2017

Venterpålillesøster

Ja der kan være mange grunde til at man vælger ikke at holde ferie med sit barn - men så skulle man måske have sat sig lidt ind i hvad forælderrollen indebar inden man valgte at sætte et barn til verden. Der er enlige mødre som knokler røven ud af bukserne hver dag for at få arbejde osv til at gå op i en højere enhed og som stadig holder mange ugers ferie med deres børn. At to voksne menneske som går hjemme hver dag VÆLGER ikke at holde ferie med deres barn gør mig harm. Så er man, i mine øjne, ikke sin forældrerolle moden. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Frk.S skriver:

Men en sommerferie som allerede er ved at blive planlagt nu, er jo netop heller ikke impulsivt. Selvom det bliver planlagt lang tid i forvejen, vælger de at sende barnet hen til alle mulige fremmede, fremfor at give det bare et par uger med mor og far i stedet. 

Ved ikke om det kan være noget økonomi i det, da jeg ikke er helt inde i kontanthjælpsreglerne, men hvis der er, er der jo ingen der siger de skal holde alle 4 ugers sommerferie.... men bare et par uger, så barnet også får lov at holde ferie. 

Nu var min kommentar om impulsivitet også kun i forhold til fridage  

Anmeld Citér

2. marts 2017

2721

Anonym skriver:

Så du mener ikke jeg og hans far magter at passe vores barn selv fordi han ikk holder ferie?

Men det gør i jo ikke. I sender det jo i insitution. Jeg dømmer ikke, men du skriver at I begge går hjemme og jeres barn aldrig holder ferie, så passer i det jo ikke selv.

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

2721 skriver:

Men det gør i jo ikke. I sender det jo i insitution. Jeg dømmer ikke, men du skriver at I begge går hjemme og jeres barn aldrig holder ferie, så passer i det jo ikke selv.

Læs mine andre indlæg. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Kløver

Venterpålillesøster skriver:

Ja der kan være mange grunde til at man vælger ikke at holde ferie med sit barn - men så skulle man måske have sat sig lidt ind i hvad forælderrollen indebar inden man valgte at sætte et barn til verden. Der er enlige mødre som knokler røven ud af bukserne hver dag for at få arbejde osv til at gå op i en højere enhed og som stadig holder mange ugers ferie med deres børn. At to voksne menneske som går hjemme hver dag VÆLGER ikke at holde ferie med deres barn gør mig harm. Så er man, i mine øjne, ikke sin forældrerolle moden. 

Det er da ikke sikkert de har et valg, og forældre som er 2 knokler da også. At sammenligne en enlig mor og fremhæve på den måde er da sådan lidt. Alke familier familier knokler for at give det bedste for deres børn, og hvor meget ferie fri osv man kan tilbyde ens børn er da så forskelligt. Hvad så med den enlige mor som giver mange fridage, men hvor det viste sig at hun holdte barnet hjemme  fordi hun ikke havde råd til at tage bussen, og ikke havde råd til at give barnet bleer så derfor holdt det hjemme, moren var på FP. Der er så mange scenarier og fordi forældrene lige nu ukke har mulighed er det ikke sikkert det bliver ved. Kender også fantastiske forældre som også var ramt af KH regler osv som gjorde de ikke havde ferie og skulle stå til rådighed. 

Synes generelt denne debat er meget dømmende og nedladende uden forståelse for at eer kan ligge då meget mere bag, end 2 dovne forældre der ikke magter deres barn. Bevares den slags kan også ske, men tror nu i langt de fleste tilfælde ligger der då meget mere bag, og hvis der er behov for støtte vil kommunen også komme ind over for at hjælpe og støtte familien. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.