God-mor skriver:
Jeg står 120 procent ved min holdning til at hvis forældre er syge og ikke kan magte at have barnet hjemme, så er det i de fleste tilfælde bedre for barnet, at det anbringes udenfor hjemmet, hos mennesker som har overskud. Jeg kan så slet ikke forstå at man vælger at sætte børn i verden, hvis man ikke magter at holde fri med barnet. Jeg siger ikke at alle børn skal have 6 ugers ferie om året eller mere, men at barnet slet ingen ferie har overhovedet det er kritisabelt, syntes jeg. Nuvel, det er rigtigt at nogle børn har bedre af at være mere i institution end andre, hvis forældrene har nogle udfordringer i perioder, men hvis man som forældre slet ikke kan have barnet hjemme udover i weekenderne hele året rundt, så er man ikke egnet som fuldtidsforældre. Sikkert en upopulær holdning, men det er sådan det er i mine øjne.
Jeg kan godt sætte mig ind i, at det kan være svært at forstå mennesker, der er så fundamentalt forskellige fra én selv.
Og jeg kan også sagtens sætte mig ind i, at spørgsmålet om den og den familie overhovedet burde have børn melder sig. Men det er en anden debat end den her hvor der allerede er barn/børn involverede og det diskuteres om der er gyldige grunde til ikke at give den/dem ferie.
Altså spørgsmålet om, hvorvidt familier som den i eksemplet bør have børn er jo under alle omstændigheder for sent at bringe op, det har de.
Anmeld
Citér