Jeg er forarget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Selvfølgelig vil jeg ikke give en eneste for vores privatliv vedkommer ikke dig. 

Jeg synes tilgengæld du er er meget sørgeligt menneske uden meget indhold når du kan sidde og indikerer at mit barn mistrives fordi du har en anden holdning til noget du ikke engang kan udtale dig om. 

Men jeg mener da bestemt, at jeg kan udtale mig om, at børn uden ferier trives dårligere end børn med ferier. Vi voksne trives jo også bedre med længerevarende ferier og ikke kun løse fridage. Og at forældrene FRAVÆLGER at give så meget som en enkelt uge ER bekymrende. Den vurdering kræver ikke indsigt i dit privatliv.

Jeg håber, at du planlægger sommerferie med dit barn i den kommende sommer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2017

Anonym

God-mor skriver:

Men hvis man magter sit barn 110 procent, som du skriver at i gør, så kan jeg ikke forstå at barnet aldrig har bare en enkelt uges ferie? Jeg undrer mig blot. Jeg er ikke ude på at hagle dig ned, men jeg kan bare ikke forstå det. Netop fordi du skriver at i 110 procent magter jeres barn. 

Det er også helt ok ikke at forstå. Det er en fair sag og fred være med det. Men derfra og så til at kalde mig diverse ting og sige mit barn mistrives det er langt over stregen når man ikke kender grundene. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Carina:-)

Jeg magter udemærket mit barn 110% det samme gør hans far. Så nej vi har ikke brug for nogen aflastningsfamilie af nogen art. 

Du kender ikke vores bevæggrunde for hvorfor vi ikke trækker vores barn ud af vuggestuen i 1-2-3 uger af gangen i sommerferien. Så at stå og sige at vi ikke magter vores barn. Det kan du ikke tillade dig på nogen måde. 

Jeg har ikke sagt han er i vs hver dag eller hvor længe han overhovedet er der. Men i er hurtige herinde til at dømme folk med det samme uden at kende hele historier. 

Fridage er ikke det samme som at holde ferie,

Et barn har samme brug for at holde flere dage i træk uden den uro der er i pasning som vi voksne har.

Det er sgu trist at der er børn i DK der ikke får ferie,

Og har man ikke overskuddet må man bede om hjælp.

Og når du skriver I  godt magter barnet må det jo så være manglende priotering der gør jeres barn ikke får ferie

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Mor11 skriver:

Den slags ved man som regel i en dp.. jeg vidste i hvertfald godt hvornår hvem holdt ferie eller fri mens den store gik i dp.

og når ts skriver som hun gør, ja så læser jeg at hvis der endelig er en sporadisk fridag, så er den über sjælden.. hvilket ikke er ok hvis der så oveni hatten ikke holdes alm ferie andet end når de absolut SKAL ved helligdagene.. 

jeg forstår slet ikke du føler dig så stødt hvis du føler at jeres eget barn har det fint, og holder fri det han har brug for i løbet af året.. 

Du vidste hvornår de andre børn holdt fri når dine egne holdt fri? 

Jeg føler mig stødt fordi folk angriber mig som person uden at kende mig 

Anmeld Citér

2. marts 2017

NupaSofia

God-mor skriver:

Jeg står 120 procent ved min holdning til at hvis forældre er syge og ikke kan magte at have barnet hjemme, så er det i de fleste tilfælde bedre for barnet, at det anbringes udenfor hjemmet, hos mennesker som har overskud. Jeg kan så slet ikke forstå at man vælger at sætte børn i verden, hvis man ikke magter at holde fri med barnet. Jeg siger ikke at alle børn skal have 6 ugers ferie om året eller mere, men at barnet slet ingen ferie har overhovedet det er kritisabelt, syntes jeg. Nuvel, det er rigtigt at nogle børn har bedre af at være mere i institution end andre, hvis forældrene har nogle udfordringer i perioder, men hvis man som forældre slet ikke kan have barnet hjemme udover i weekenderne hele året rundt, så er man ikke egnet som fuldtidsforældre. Sikkert en upopulær holdning, men det er sådan det er i mine øjne.

Jeg kan godt sætte mig ind i, at det kan være svært at forstå mennesker, der er så fundamentalt forskellige fra én selv.

Og jeg kan også sagtens sætte mig ind i, at spørgsmålet om den og den familie overhovedet burde have børn melder sig. Men det er en anden debat end den her hvor der allerede er barn/børn involverede og det diskuteres om der er gyldige grunde til ikke at give den/dem ferie.

Altså spørgsmålet om, hvorvidt familier som den i eksemplet bør have børn er jo under alle omstændigheder for sent at bringe op, det har de.

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Men jeg mener da bestemt, at jeg kan udtale mig om, at børn uden ferier trives dårligere end børn med ferier. Vi voksne trives jo også bedre med længerevarende ferier og ikke kun løse fridage. Og at forældrene FRAVÆLGER at give så meget som en enkelt uge ER bekymrende. Den vurdering kræver ikke indsigt i dit privatliv.

Jeg håber, at du planlægger sommerferie med dit barn i den kommende sommer.

Jeg skal ikke snakke mere med dig. Du har kun øre for dig selv og ingen andre. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Carina:-) skriver:

Fridage er ikke det samme som at holde ferie,

Et barn har samme brug for at holde flere dage i træk uden den uro der er i pasning som vi voksne har.

Det er sgu trist at der er børn i DK der ikke får ferie,

Og har man ikke overskuddet må man bede om hjælp.

Læs hvad jeg skriver inden du blander dig

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym trådstarter

Barnet har ikke fridage medmindre barnet er sygt.. barnets dage er i øvrigt hvad jeg selv vil kalde ret lange... cirka 8-8 1/2 time dagligt og det synes jeg er meget når forældrene ikke arbejder. 

Jeg er ikke ude på at dømme nogen, og jeg er slet ikke i tvivl om at forældrene må kæmpe med manglende overskud eller andet der giver forklaringen, men det ændrer ikke på at jeg er bekymret for barnets trivsel....

Anmeld Citér

2. marts 2017

God-mor

Sprit25 skriver:

Det kan være at de fritimer gør de netop er bedre forældre. Vi er enige i at der skal noget hjælp til, men det ved vi jo heller ikke om der er

Men hvis man hver dag hele året har brug for at tanke op uden barn/børn, så stiller jeg bare spørgsmålstegn ved om det så overhovedet er det rigtige at have sit barn boende hjemme på fuldtid. Det må være enormt hårdt for et barn aldrig at have bare en lille ferie. Tænker at i sådan et tilfælde ville aflastningsfamilie være oplagt fx. Tænker at man må få nogle meget stressede børn, hvis de altid er i institution, de har behov for at puste ud ligesom alle andre. Jeg ville nødigt undværre ferie og fridage, så ville jeg da gå ned med stress. 

Jeg ved godt at vi selvfølgelig ikke kender hele historien bag, og der kan være en masse forskellige grunde til at det er som det er. Men ud fra det der bliver skrevet så lyder det som et barn, som udsættes for lidt omsorgssvigt må jeg bare sige. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du vidste hvornår de andre børn holdt fri når dine egne holdt fri? 

Jeg føler mig stødt fordi folk angriber mig som person uden at kende mig 

Man har ret godt styr på de andre børns fridage i dagplejen. Jeg tror alle forældrene i mit barns dagpleje ved hvornår hvem holder ferie... alle børns ferieplaner hænger også offentligt fremme på opslagstavlen ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.