Jeg er forarget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2017

Anonym

Mor11 skriver:

Hvis i ikke magter at have ham hjemme på ferie - så magter i ham ikke 100% selv nej  

jeg mener ikke jeres barn burde fjernes eller andet drastisk, men i burde måske så have en aflastningsfamilie til at give jeres barn de pauser fra hverdagen med mange indtryk og stimuli det er ligeså hårdt for de små at gå i inst som det er at gå på arbejde for os voksne. Selvfølglig skal de have pusterum og ferie i løbet af året. Om det så er med forældrene eller andre som børnene er tætte på og slapper af hos, er egentlig underordnet. 

Jeg magter udemærket mit barn 110% det samme gør hans far. Så nej vi har ikke brug for nogen aflastningsfamilie af nogen art. 

Du kender ikke vores bevæggrunde for hvorfor vi ikke trækker vores barn ud af vuggestuen i 1-2-3 uger af gangen i sommerferien. Så at stå og sige at vi ikke magter vores barn. Det kan du ikke tillade dig på nogen måde. 

Jeg har ikke sagt han er i vs hver dag eller hvor længe han overhovedet er der. Men i er hurtige herinde til at dømme folk med det samme uden at kende hele historier. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Ja. Hvorfor søren holder jeres barn aldrig ferie ellers? Især hvis I begge går hjemme. Det virker da helt fjollet. 

Læs svar ovenfor så jeg ikk behøver gentage mig selv

Anmeld Citér

2. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg magter udemærket mit barn 110% det samme gør hans far. Så nej vi har ikke brug for nogen aflastningsfamilie af nogen art. 

Du kender ikke vores bevæggrunde for hvorfor vi ikke trækker vores barn ud af vuggestuen i 1-2-3 uger af gangen i sommerferien. Så at stå og sige at vi ikke magter vores barn. Det kan du ikke tillade dig på nogen måde. 

Jeg har ikke sagt han er i vs hver dag eller hvor længe han overhovedet er der. Men i er hurtige herinde til at dømme folk med det samme uden at kende hele historier. 

Men hvorfor sammenligner du så din egen situation med den omtalte familie? Hvis i holder sporadiske fridage osv, så HOLDER jeres barn jo også fri. Så er i jo slet ikke i samme bås.. 

ts skriver om en familie der aldrig holder barnet hjemme. Hverken i de "faste" ferier eller sporadisk fordelt på året. 

Jeg er slet ikke typen der farer i flint når folk ikke holder ferie med barnet i 28-29-30, for jeg tænker at de nok holder i efteråret så, eller holdt ferie i foråret. Men hvis jeg VED at det ikke er tilfældet, ville jeg da absolut også synes det var synd. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Der er i min verden ikke rigtigt nogle gode undskyldninger for ikke at give sit barn 3 ugers sommerferie (og du vil ikke engang give en eneste!), så jeg behøver ikke kende dine bevæggrunde.

Jeg synes, det er trist, sørgeligt og sløjt. Stakkels barn.

Anmeld Citér

2. marts 2017

God-mor

NupaSofia skriver:

Wauw, det synes jeg godt nok er lidt en voldsom konklusion, at de ikke skal bo ved forældrene, der sender dem i institution i ferier.

Selvfølgelig er det ikke optimalt og der er mange ting, der ikke er optimale. Ikke alle børn er så heldige at være en del af en kernefamilie med stort menneskeligt og økonomisk overskud, ikke alle er så heldige at have et stort og kærligt netværk, men det kan også godt gå uden, at barnet lider skade.

Nogle familier har bare brug for hjælp til at give deres barn/børn en god opvækst og hvis en del af den støtte de har brug for er at sende deres barn i institution i ferier, mens det er lille (og nok lidt mere krævende end et større barn) er det da en løsning, der er værd at foretrække frem for at fjerne det og (måske) sætte det permanent på døgninstitution. For det kunne meget nemt være alternativet til ikke at bo med forældrene.

Jeg står 120 procent ved min holdning til at hvis forældre er syge og ikke kan magte at have barnet hjemme, så er det i de fleste tilfælde bedre for barnet, at det anbringes udenfor hjemmet, hos mennesker som har overskud. Jeg kan så slet ikke forstå at man vælger at sætte børn i verden, hvis man ikke magter at holde fri med barnet. Jeg siger ikke at alle børn skal have 6 ugers ferie om året eller mere, men at barnet slet ingen ferie har overhovedet det er kritisabelt, syntes jeg. Nuvel, det er rigtigt at nogle børn har bedre af at være mere i institution end andre, hvis forældrene har nogle udfordringer i perioder, men hvis man som forældre slet ikke kan have barnet hjemme udover i weekenderne hele året rundt, så er man ikke egnet som fuldtidsforældre. Sikkert en upopulær holdning, men det er sådan det er i mine øjne.

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Mor11 skriver:

Men hvorfor sammenligner du så din egen situation med den omtalte familie? Hvis i holder sporadiske fridage osv, så HOLDER jeres barn jo også fri. Så er i jo slet ikke i samme bås.. 

ts skriver om en familie der aldrig holder barnet hjemme. Hverken i de "faste" ferier eller sporadisk fordelt på året. 

Jeg er slet ikke typen der farer i flint når folk ikke holder ferie med barnet i 28-29-30, for jeg tænker at de nok holder i efteråret så, eller holdt ferie i foråret. Men hvis jeg VED at det ikke er tilfældet, ville jeg da absolut også synes det var synd. 

Ts skriver: stort set ikke haft ferie andet end tvunget ferie ved helligdage osv. 

Udfra det læser alle det som om at barnet er der mandag-fredag fra morgen til eftermiddag. Ts nævner ikke på noget tidspunkt om barnet holdes hjemme enkelte dage engang i mellem. Derfor sammenligner jeg med mig selv. For at sætte en pointe om hvor nemt det er at dømme folk man ikke kender uden at kende hele historien. 

Hvordan kan ts vide om dette barn har haft nogle fridage mens hendes eget barn har holdt ferie med mindre hun ligefrem tjekker op på det og spørger personalet "har Kurt holdt ferie men mit barn har?" 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Der er i min verden ikke rigtigt nogle gode undskyldninger for ikke at give sit barn 3 ugers sommerferie (og du vil ikke engang give en eneste!), så jeg behøver ikke kende dine bevæggrunde.

Jeg synes, det er trist, sørgeligt og sløjt. Stakkels barn.

Selvfølgelig vil jeg ikke give en eneste for vores privatliv vedkommer ikke dig. 

Jeg synes tilgengæld du er er meget sørgeligt menneske uden meget indhold når du kan sidde og indikerer at mit barn mistrives fordi du har en anden holdning til noget du ikke engang kan udtale dig om. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Sprit25

God-mor skriver:

Øh ja men så skal barnet da ikke bo hos forældrene, hvis de er syge og ikke magter deres eget barn? Stakkels barn, siger jeg bare.

Det kan være at de fritimer gør de netop er bedre forældre. Vi er enige i at der skal noget hjælp til, men det ved vi jo heller ikke om der er

Anmeld Citér

2. marts 2017

God-mor

Anonym skriver:

Men hvis man magter sit barn 110 procent, som du skriver at i gør, så kan jeg ikke forstå at barnet aldrig har bare en enkelt uges ferie? Jeg undrer mig blot. Jeg er ikke ude på at hagle dig ned, men jeg kan bare ikke forstå det. Netop fordi du skriver at i 110 procent magter jeres barn. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ts skriver: stort set ikke haft ferie andet end tvunget ferie ved helligdage osv. 

Udfra det læser alle det som om at barnet er der mandag-fredag fra morgen til eftermiddag. Ts nævner ikke på noget tidspunkt om barnet holdes hjemme enkelte dage engang i mellem. Derfor sammenligner jeg med mig selv. For at sætte en pointe om hvor nemt det er at dømme folk man ikke kender uden at kende hele historien. 

Hvordan kan ts vide om dette barn har haft nogle fridage mens hendes eget barn har holdt ferie med mindre hun ligefrem tjekker op på det og spørger personalet "har Kurt holdt ferie men mit barn har?" 

Den slags ved man som regel i en dp.. jeg vidste i hvertfald godt hvornår hvem holdt ferie eller fri mens den store gik i dp.

og når ts skriver som hun gør, ja så læser jeg at hvis der endelig er en sporadisk fridag, så er den über sjælden.. hvilket ikke er ok hvis der så oveni hatten ikke holdes alm ferie andet end når de absolut SKAL ved helligdagene.. 

jeg forstår slet ikke du føler dig så stødt hvis du føler at jeres eget barn har det fint, og holder fri det han har brug for i løbet af året.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.