NupaSofia skriver:
Wauw, det synes jeg godt nok er lidt en voldsom konklusion, at de ikke skal bo ved forældrene, der sender dem i institution i ferier.
Selvfølgelig er det ikke optimalt og der er mange ting, der ikke er optimale. Ikke alle børn er så heldige at være en del af en kernefamilie med stort menneskeligt og økonomisk overskud, ikke alle er så heldige at have et stort og kærligt netværk, men det kan også godt gå uden, at barnet lider skade.
Nogle familier har bare brug for hjælp til at give deres barn/børn en god opvækst og hvis en del af den støtte de har brug for er at sende deres barn i institution i ferier, mens det er lille (og nok lidt mere krævende end et større barn) er det da en løsning, der er værd at foretrække frem for at fjerne det og (måske) sætte det permanent på døgninstitution. For det kunne meget nemt være alternativet til ikke at bo med forældrene.
Jeg står 120 procent ved min holdning til at hvis forældre er syge og ikke kan magte at have barnet hjemme, så er det i de fleste tilfælde bedre for barnet, at det anbringes udenfor hjemmet, hos mennesker som har overskud. Jeg kan så slet ikke forstå at man vælger at sætte børn i verden, hvis man ikke magter at holde fri med barnet. Jeg siger ikke at alle børn skal have 6 ugers ferie om året eller mere, men at barnet slet ingen ferie har overhovedet det er kritisabelt, syntes jeg. Nuvel, det er rigtigt at nogle børn har bedre af at være mere i institution end andre, hvis forældrene har nogle udfordringer i perioder, men hvis man som forældre slet ikke kan have barnet hjemme udover i weekenderne hele året rundt, så er man ikke egnet som fuldtidsforældre. Sikkert en upopulær holdning, men det er sådan det er i mine øjne.
Anmeld
Citér