Skuffet over børnenes farfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2016

Kløver

Anonym skriver:

Men princippet er jo vel det samme? Du skrev at han bare kunne havde sagt tak og så ikke mere. Det er en gave uanset om det er jul eller ej. De gaver man ikke kan bruge som man får juleaften bytter man vel også?? 

Både og for i julen aftaler man jo ofte at give hinanden noget osv. Ved ikke hvad den her gave var for men man sidder da heller ikke juleaften og beder om bon i førsre åndedrag efter at man har modtaget gaven. Jeg ved ikke hvad der ligger bag men der må jo ligge noget dybere bag for farfar siden han reagerer meget kraftigt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2016

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Både og for i julen aftaler man jo ofte at give hinanden noget osv. Ved ikke hvad den her gave var for men man sidder da heller ikke juleaften og beder om bon i førsre åndedrag efter at man har modtaget gaven. Jeg ved ikke hvad der ligger bag men der må jo ligge noget dybere bag for farfar siden han reagerer meget kraftigt 

Umiddelbart ligger der ikke noget bag....Normalt så reagerer han slet ikke sådan da min kæreste før har sagt til ham ved andre ting han har fået af ham at det er pænt af ham at give ham den pågældende ting men han tror ikke at det er noget han kommer til at bruge, og det har farfar taget helt pænt. Ved ikke hvad der trickede ham lige der....

Anmeld Citér

23. december 2016

Patriark

Anonym skriver:

Umiddelbart ligger der ikke noget bag....Normalt så reagerer han slet ikke sådan da min kæreste før har sagt til ham ved andre ting han har fået af ham at det er pænt af ham at give ham den pågældende ting men han tror ikke at det er noget han kommer til at bruge, og det har farfar taget helt pænt. Ved ikke hvad der trickede ham lige der....

Måske glasset bare er fyldt. Og pungen Tom??

hvem fanden tager imod en gave på den måde?! Så ville jeg sgu også heller holde jul alene. Med en flaske rødvin.

Utaknemmelighed er en af de værste karaktertræk. Overhovedet!!

Anmeld Citér

23. december 2016

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Måske glasset bare er fyldt. Og pungen Tom??

hvem fanden tager imod en gave på den måde?! Så ville jeg sgu også heller holde jul alene. Med en flaske rødvin.

Utaknemmelighed er en af de værste karaktertræk. Overhovedet!!

Rolig nu! I læser tydeligvis ikke hvad jeg skriver!!! De har altid været ærlige over for hinanden med alt! Læs længere oppe i tråden hvad jeg skriver. Gider ikke skrive det gang på gang på gang.

Anmeld Citér

23. december 2016

Anonym trådstarter

Men okay....Jeg har da fundet ud af at man bare skal lyve her i livet. Men er det ikke ærlighed man kommer længst med?

Anmeld Citér

23. december 2016

Babilooo

Anonym skriver:

Men okay....Jeg har da fundet ud af at man bare skal lyve her i livet. Men er det ikke ærlighed man kommer længst med?

Slap da af med den blå stue attitude - grow up

Anmeld Citér

23. december 2016

Kløver

Anonym skriver:

Det handler jo ikke om at lyve sig gennem livet men nogle gange behøver man ikke være hudløst ærlig bare for at være ærlig. Jeg synes blot det er en dum ting som ødelægger det gode i julen og omkring sandheden er det vel ikke anderledes at fortælle børnene at farfar er syg. Lige i julen er det bare en rigtig dum konflikt 

Anmeld Citér

23. december 2016

FruK

Anonym skriver:

Rolig nu! I læser tydeligvis ikke hvad jeg skriver!!! De har altid været ærlige over for hinanden med alt! Læs længere oppe i tråden hvad jeg skriver. Gider ikke skrive det gang på gang på gang.

Jeg forstår dig udemærket! Det er da fuldstændig tåbeligt at blive sur over.

Vi lyver ikke for hinanden juleaften. Vi siger pænt tak og er taknemmelige for det vi får. Men nogle gange rammmer man, nogle gange rammer man ikke helt så godt - og så vil vi alle hellere være ærlige. Så kan man jo få byttet til noget man kan bruge i stedet. 

Jeg håber da virkelig at folk er ærlige når jeg har købt en gave til dem. Jeg vil meget hellere have at de er ærlige og får det byttet, i stedet for at lade som om og lade det ligge i skuffen. Så er det jo penge ud at vinduet.

At det skal byttes betyder jo ikke nødvendigvis at det er en dårlig gave, eller at man ikke er glad for at der er nogen der har brugt tid og penge på st købe det til en.

TS: Hvis det er blevet sagt pænt og høfligt ville jeg bestemt ikke undskylde. Men skrive til farfar at I er kede af at han har bestemt sig for ikke at komme. Og at han er velkommen, hvis han skifter mening.

Håber I får en hyggelig aften med eller uden farfar - det er hans valg at lave drama ud af det.

Anmeld Citér

23. december 2016

EnGodMor

Anonym skriver:

Men hvad så med alle de julegaver der nu bliver givet rundt i hele verden? Er der ikke en grund til at man kan bytte sine gaver?? Skal man altid lyve sig igennem alt ting her i livet?? 

Jeg siger ikke man skal lyve overhovedet. Jeg siger at nogle gange skal man bare ikke sige alt man tænker, det er da ikke og lyve

Anmeld Citér

23. december 2016

Aristocats

Jeg synes virkelig også, at det er ualmindeligt tarveligt og ikke særligt betænksomt at slynge sådan en kommentar ud - jeg troede det var almen viden og pli, at man takker for sine gaver og holder skuffelsen for sig selv - og det er lige meget hvem den er fra. Gaver er noget folk give fordi de tænker på dig og fordi de har lyst. Gaver er ikke bestillinger, som bare SKAL ramme plet hver gang. Jeg kan godt forstå din svigerfar bliver sur - jeg var også blevet ked af det og irriteret hvis der var en der udtalte sig om en gave jeg havde brugt penge på og endda bestilt over nettet i den bedste mening. Ja, nogle gange får man gaver der ikke kommer til at være særligt brugbare eller noget som ikke falder i ens smag, men der er man et voksent menneske og opfører sig ordentligt og holder de sure miner/skuffelsen inde. Jeg troede det var noget, langt de fleste lærte fra barnsben af! Jeg har faktisk ondt af svigerfar og kan godt forstå han sætter grænsen her. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.