Skuffet over børnenes farfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2016

Anonym trådstarter

SP10 skriver:

Vil nu ikke sige man er uhøflig, fordi man ærligt siger at man desværre ikke kommer til at bruge gaven.. Her har farfar sikkert købt i bedste mening. Men når man køber en gave som vedkommende ikke har snakket om så kan man heller ikk forvente at modtageren kan bruge den.

jeg ville da sætte pris på, hvis jeg gav en gave og vedkommende vidste de ikke ville komme til at bruge den, at de så

var ærlige.. så de fik muligheden for at bytte gaven, ellers ville der jo bare være penge "smidt ud af vinduet"..

så syntes bestemt ikke man er uhøflig så længe det er sagt på en pæn måde, hvilket det lyder til her..

Jeg er helt enig! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Jeres ansvar!? Jeg har slet ikke noget med den konflikt at gøre. Min kæreste har lige snakket med hans far og han kommer helt bestemt ikke. 

Selvfølgelig har du også et ansvar det er forholdet til dine børns farfsr der er på spil! Er du villig til at risikere at de ikke længere ser deres farfsr der elsker dem pga køkkenudstyr?

farfsr lyder besværlig helt sikkert og i skulle tage at sætte jer ned engang og snakke om tingene. 

Men prøv st læs tråden så snart nogle udfordrer dig lidt bliver du sur og går i forsvarsposition. 

Kunne det tænkes din kæreste fik sagt det om gaven lidt for hårdt? 

Farfars svage side er helt sikkert hans stædighed og i familier må man hjælpe hinanden og helt ærligt lyder det i denne tråd til at du er lige så stædig og påståelig.

Vi er selv i samme situation med farmor og farfar og det piner mig hver dag at vi ikke ser dem, men vi har gjort op med os selv at årsagerne er så store at vi ikke kan gå på kompromis og jeg vil til enhver tid forklare mine børn grundene. Er du villig til at gøre det samme for køkkenudstyr?

jeg håber i alle får en glædelig jul 

Anmeld Citér

23. december 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Selvfølgelig har du også et ansvar det er forholdet til dine børns farfsr der er på spil! Er du villig til at risikere at de ikke længere ser deres farfsr der elsker dem pga køkkenudstyr?

farfsr lyder besværlig helt sikkert og i skulle tage at sætte jer ned engang og snakke om tingene. 

Men prøv st læs tråden så snart nogle udfordrer dig lidt bliver du sur og går i forsvarsposition. 

Kunne det tænkes din kæreste fik sagt det om gaven lidt for hårdt? 

Farfars svage side er helt sikkert hans stædighed og i familier må man hjælpe hinanden og helt ærligt lyder det i denne tråd til at du er lige så stædig og påståelig.

Vi er selv i samme situation med farmor og farfar og det piner mig hver dag at vi ikke ser dem, men vi har gjort op med os selv at årsagerne er så store at vi ikke kan gå på kompromis og jeg vil til enhver tid forklare mine børn grundene. Er du villig til at gøre det samme for køkkenudstyr?

jeg håber i alle får en glædelig jul 

Hvordan har jeg et ansvar?? Jeg er ikke med i deres diskussion overhovedet... 

Og ja jeg bliver måske lidt irriteret og går i forsvar men det er fordi jeg ikke føler mig hørt eller forstået....

Anmeld Citér

23. december 2016

Babilooo

Anonym skriver:

Hvordan har jeg et ansvar?? Jeg er ikke med i deres diskussion overhovedet... 

Og ja jeg bliver måske lidt irriteret og går i forsvar men det er fordi jeg ikke føler mig hørt eller forstået....

Selvfølgelig har du et ansvar... at gøre ingenting er også at gøre noget..?

du skal hanke op i din mand og sige han skal tage sig sammen og få forholdet til far på banen igen. Ja svigerfar er blevet ked af det ... men I må række en hånd! 

Anmeld Citér

23. december 2016

Babilooo

Smølfine123 skriver:

Selvfølgelig har du et ansvar... at gøre ingenting er også at gøre noget..?

du skal hanke op i din mand og sige han skal tage sig sammen og få forholdet til far på banen igen. Ja svigerfar er blevet ked af det ... men I må række en hånd! 

Hvad er godt ved en jul hvor svigerfar sidder alene og I  sidder for jer selv... slet ikke julens ånd.

Man kan få ødelagt relationer af mange ting .. men en brødrister eller røremaskine er ikke en grund. Hverken fra jeres eller farfars side. Lige nu er I på blå stue. Opfør jer ansvarlige mht relationerne der er på spil især for børnene.

Anmeld Citér

23. december 2016

Kløver

Anonym skriver:

Han havde haft alt for høje forventninger til min kærestes reaktion på gaven og det er han så blevet skuffet over. Men skulle min kæreste så bare havde sagt Ihh mange tak og så smidt den i køkkenskuffen uden at den aldrig nogensinde ville blive brugt? Og så senere på året få at vide af farfar hvorfor vi aldrig bruger tingen? 

Nu kender jeg ikke farfar men synes de er 2 om konflikten og at farfars følelser bliver negligeret. Jeg synes ihvertfald det er synd at det bliver en ødelæggende faktor for julen og især for farfar 

Anmeld Citér

23. december 2016

Kløver

Anonym skriver:

Men hvad så med alle de julegaver der nu bliver givet rundt i hele verden? Er der ikke en grund til at man kan bytte sine gaver?? Skal man altid lyve sig igennem alt ting her i livet?? 

Man behøver ikke lyve men har godt nok aldrig oplevet nogen sidde juleaften og sige at man ikke får brugt den gave vedkommende har givet 

Anmeld Citér

23. december 2016

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Nu kender jeg ikke farfar men synes de er 2 om konflikten og at farfars følelser bliver negligeret. Jeg synes ihvertfald det er synd at det bliver en ødelæggende faktor for julen og især for farfar 

Det er ham selv der slet ikke vil herned til os. Min kæreste er jo slet ikke sur på ham. I får allesammen det til at lyde som om at det er så synd for farfar og at vi bare kan tage os sammen og række hånden ud. Men hvis han nu ikke er til at rykke og stikke i?? Det kender jeg alt for godt. 

Anmeld Citér

23. december 2016

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Man behøver ikke lyve men har godt nok aldrig oplevet nogen sidde juleaften og sige at man ikke får brugt den gave vedkommende har givet 

Men princippet er jo vel det samme? Du skrev at han bare kunne havde sagt tak og så ikke mere. Det er en gave uanset om det er jul eller ej. De gaver man ikke kan bruge som man får juleaften bytter man vel også?? 

Anmeld Citér

23. december 2016

Kløver

Anonym skriver:

Det er ham selv der slet ikke vil herned til os. Min kæreste er jo slet ikke sur på ham. I får allesammen det til at lyde som om at det er så synd for farfar og at vi bare kan tage os sammen og række hånden ud. Men hvis han nu ikke er til at rykke og stikke i?? Det kender jeg alt for godt. 

Jeg kan udemærket forstå hvad i tænker og hvor i står men samtidig tror jeg ikke farfar føler sig hørt eller forstået. Hvis farfar tager den beslutning kan i ikke gøre  noget men lad ham evt sove på set og så kunne kæresten tage ud og snakke med sin far i morgen. Det bliver trels for alle parter og især børnene men farfar vil betale den ulrimatime pris og måske det ikke bare kun er stædighed men også de følelser han har som giver reaktionen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.