Skuffet over børnenes farfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

??? Lærer i ikke noget af jeres erfaringer? Næste gang siger i tak for gaven og holder eventuelle kommentarer om brugbarhed osv. inde. I har tydeligvis erfaret nu, at familiens hudløst ærlig-kultur ikke skal gælde for gaver fra farfar. Tænk over om det bare er idéen i at i skal være ærlige eller om det rent faktisk er nyttigt - efter alt det her, kan vi vidst godt konstatere, at det ikke er nyttigt! Drop nu "vi plejer altid" ærligheds-argumentet, for jeres situation er et godt og tydeligt eksempel på at det ikke er nødvendigt. Næste gang i modtager en gave som ikke lige er toppen, så fyrer i en hvid løgn af ligesom resten af befolkningen. Det burde da være soleklart hvordan i bør reagere en anden gang efter det her!

Men hvad vil du så have at vi skal svare ham når vi bliver spurgt hvorfor den og den ting han har givet os ikke bliver brugt? For det GØR han. Og hvorfor blander I altid mig ind i det her?? Det er jo ikke mig der har gjort noget forkert eller mig som farfar er sur på?? Det er nyttesløst at blande sig da han er så mega stædig så uanset hvad man siger så kan det være ligemeget. Om han så mister kontakten til hans søn og børnebørn er han ligeglad med. Så stædig er han. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2016

Aristocats

Anonym skriver:

Men hvad vil du så have at vi skal svare ham når vi bliver spurgt hvorfor den og den ting han har givet os ikke bliver brugt? For det GØR han. Og hvorfor blander I altid mig ind i det her?? Det er jo ikke mig der har gjort noget forkert eller mig som farfar er sur på?? Det er nyttesløst at blande sig da han er så mega stædig så uanset hvad man siger så kan det være ligemeget. Om han så mister kontakten til hans søn og børnebørn er han ligeglad med. Så stædig er han. 

Jeg forstår så ikke besværet med at bruge tingen et par få gange hvor farfar er på besøg. Det kræver altså næsten INTET og det ville spare jer fra så mange problemer og det ville gøre farfar glad. Hvorfor er det ikke at foretrække? Og hvad mener du med at blande dig ind i det her? Det er jo dig der har oprettet debatten, hvad forventer du? Er det forkert ordvalg eller hvad? Skal vi sige "din mand" i stedet for "jer", eller? Det er da fuldstændigt underordnet, pointen skinner jo stadig igennem uanset om du er blandet ind eller ej. Jeg forstår ærligt talt ikke helt hvad du mener. Hvis du mener at du ikke synes du skal blande dig, så er jeg uenig. Det er trods alt din børns farfar og du kan godt tage ansvar og tage fat i din mand og få ham til at give farfar en undskyldning og så brug den maskine et par få gange når farfar kommer på besøg.

Jeg synes det er jer, der er stædige. I nægter at indse at i har gjort farfar ked af det og undskylder det med "men sådan plejer vi altid at gøre" - ja, men i den her situation har det altså gjort farfar ked af det og så er det lige meget hvad der plejer at blive sagt/gjort, for sagen er en anden nu! I stedet for at sætte jer ind i farfars sted og prøve at komme til bunds i hans følelser så er det nærmest somom i sidder fast i et helt ubrugeligt tankemønster omkring at familien altid er ærlige. Det kan i ikke bruge til noget nu! Se ud over det og se på virkeligheden, farfar ER blevet såret i ærlighedens tegn og så må i jo for hulan handle der udfra. Jeg tror stædigheden er et tegn på noget dybere end bare at være tøsefornærmet og stædig. Måske er farfar faktisk reelt såret og det er somom i bare ikke kan eller vil indse det, fordi et fuldstændig ubrugeligt udgangspunkt i forhold til ærlighed har brændt sig fast i jer. 

Anmeld Citér

26. december 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Jeg forstår så ikke besværet med at bruge tingen et par få gange hvor farfar er på besøg. Det kræver altså næsten INTET og det ville spare jer fra så mange problemer og det ville gøre farfar glad. Hvorfor er det ikke at foretrække? Og hvad mener du med at blande dig ind i det her? Det er jo dig der har oprettet debatten, hvad forventer du? Er det forkert ordvalg eller hvad? Skal vi sige "din mand" i stedet for "jer", eller? Det er da fuldstændigt underordnet, pointen skinner jo stadig igennem uanset om du er blandet ind eller ej. Jeg forstår ærligt talt ikke helt hvad du mener. Hvis du mener at du ikke synes du skal blande dig, så er jeg uenig. Det er trods alt din børns farfar og du kan godt tage ansvar og tage fat i din mand og få ham til at give farfar en undskyldning og så brug den maskine et par få gange når farfar kommer på besøg.

Jeg synes det er jer, der er stædige. I nægter at indse at i har gjort farfar ked af det og undskylder det med "men sådan plejer vi altid at gøre" - ja, men i den her situation har det altså gjort farfar ked af det og så er det lige meget hvad der plejer at blive sagt/gjort, for sagen er en anden nu! I stedet for at sætte jer ind i farfars sted og prøve at komme til bunds i hans følelser så er det nærmest somom i sidder fast i et helt ubrugeligt tankemønster omkring at familien altid er ærlige. Det kan i ikke bruge til noget nu! Se ud over det og se på virkeligheden, farfar ER blevet såret i ærlighedens tegn og så må i jo for hulan handle der udfra. Jeg tror stædigheden er et tegn på noget dybere end bare at være tøsefornærmet og stædig. Måske er farfar faktisk reelt såret og det er somom i bare ikke kan eller vil indse det, fordi et fuldstændig ubrugeligt udgangspunkt i forhold til ærlighed har brændt sig fast i jer. 

Jeg, min kæreste og min kærestes mor mener bestemt ikke at min kæreste har gjort noget forkert. Det er farfar der er helt forkert på den og jeg mener ikke at min kæreste kræver ham en undskyldning. Min kæreste var jo ikke modbydelig eller ondskabsfuld. Han sagde også tak men blot at det tror han desværre ikke er noget han vil komme til at bruge Mere er der ikke i det. Men så brød helvede jo løs. Syntes farfar opfører sig enormt barnlig!! Du bør nok hellere kende ham....eller det bør I alle så havde I en helt anden mening. Jeg ved godt at jeg har oprettet mig som anonym men jeg kan dog sige at jeg mange gange har oprettet tråde herinde hvor min svigerfar har gjort mig så ked af det uden god grund....jeg ved ikke...måske derfor jeg ikke kan se det forkerte i det min kæreste har sagt....

Anmeld Citér

26. december 2016

Aristocats

Anonym skriver:

Jeg, min kæreste og min kærestes mor mener bestemt ikke at min kæreste har gjort noget forkert. Det er farfar der er helt forkert på den og jeg mener ikke at min kæreste kræver ham en undskyldning. Min kæreste var jo ikke modbydelig eller ondskabsfuld. Han sagde også tak men blot at det tror han desværre ikke er noget han vil komme til at bruge Mere er der ikke i det. Men så brød helvede jo løs. Syntes farfar opfører sig enormt barnlig!! Du bør nok hellere kende ham....eller det bør I alle så havde I en helt anden mening. Jeg ved godt at jeg har oprettet mig som anonym men jeg kan dog sige at jeg mange gange har oprettet tråde herinde hvor min svigerfar har gjort mig så ked af det uden god grund....jeg ved ikke...måske derfor jeg ikke kan se det forkerte i det min kæreste har sagt....

Konflikter har tit flere nuancer og forhistorie end hvad folk på baby.dk lige kan anskue. Derfor er vi også nødt til at forholde os til det der bliver fortalt - og udfra det jeg hører, synes jeg en undskyldning er på sin plads. Og ja, nogle gange synes man ikke er en undskyldning er nødvendigt - men igen, du er ikke herre over folks følelser og man kan ikke bedømme hvornår man har såret folk og hvornår man ikke har. Det kan godt være i ikke føler i har gjort noget forkert, men sagen er så nu, at farfar føler noget andet. Og det kan mN ikke gøre så meget ved, udover at undskylde for at i har gjort ham ked af det. Jeg tror langt de fleste har været ude for at undskylde for noget, man egentligt ikke synes krævede en undskyldning. Men en god hovedregel er, at hvis man sårer folk, så undskylder man, for at få fred og vise respekt og få tingene på plads. Det kan godt være man nogle gange synes det er latterligt men igen, man er trods alt ikke herre over hvordan ens handlinger har påvirket andre mennesker. Mange mennesker har et forkvaklet forhold til deres svigerforældre. Hermed ikke sagt at farfar ikke kan være en stædig idiot, men nogle gange er folks syn udefra også brugbart - især når det handler om svigerforældre. Når det er sagt, så er jeg selvfølgelig med på, at det ikke er i orden hvis din svigerfar behandler dig dårligt med vilje gang på gang. Men lige nu kan vi kun forholde os til det her og selvom svigerfar kan være træls, kan denne situation og hans følelser stadig være reelle - uden at svigerfar prøver på at skabe noget bare fordi. 

Anmeld Citér

26. december 2016

Flomse

I har overhovedet ikke noget at undskylde. Det er da fair nok at sige, at man ikke kommer til at bruge gaven, så er det da bedre at bytte til noget man kan bruge ellers er det spild af penge. Personligt ville jeg blive skuffet, hvis jeg fandt ud af, at mine gaver ikke blev brugt og ikke byttet,  så vil jeg heller have det byttet og alle er glade og mine penge ligger ikke og rådner i bunden af et skab. 

Han er en stædig rad, jeg kan godt huske nogle gange tråde, ham bliver god igen på et tidspunkt, men uanset hvad, så vil han hele tiden finde en eller anden skør grund til at blive fornærmet.

Håber I havde en god jul trOds alt

Anmeld Citér

26. december 2016

Aristocats

Abrazos skriver:

I har overhovedet ikke noget at undskylde. Det er da fair nok at sige, at man ikke kommer til at bruge gaven, så er det da bedre at bytte til noget man kan bruge ellers er det spild af penge. Personligt ville jeg blive skuffet, hvis jeg fandt ud af, at mine gaver ikke blev brugt og ikke byttet,  så vil jeg heller have det byttet og alle er glade og mine penge ligger ikke og rådner i bunden af et skab. 

Han er en stædig rad, jeg kan godt huske nogle gange tråde, ham bliver god igen på et tidspunkt, men uanset hvad, så vil han hele tiden finde en eller anden skør grund til at blive fornærmet.

Håber I havde en god jul trOds alt

Hvordan i al verden kan du huske gamle tråde, når TS er anonym? Jeg går ud fra, at langt størstedelen af baby.dk har en svigerfar after all. 

Anmeld Citér

26. december 2016

Newsence

Ærligtalt så tror jeg Intet vi herinde siger eller råder til vil blive modtaget. TS er fanget i sin egen stædighed sammen med sin mand og svigermor. Det virker som om denne tråd er startet for at få medlidenhed og når folk så påpeger TS og mands fejl så er det jo bare os der ikke kender svigerfar. 

Godt være vi ikke kender ham men selvom hanen kan være stædig og strid så kan han jo godt have ret ind i mellem. Og manden behøver jo ikke undskylde for det sagte men blot undskylde for at have såret sin far ( som god pli og opførsel byder) 

og helt ærligt har også ting som jeg ikke får brugt men når giver kommer bliver den lige stillet frem og set ud som om den bliver brugt. 

100%ærlighed har sgu aldrig virket ( se bare en gammel dansk film der hedder "et døgn uden løgn" her viser de netop hvor sårene det er når folk er ærlige HELE tiden) 

Kære TS du har fået en masse råd og du har valgt IKKE at godtage dem og komme med (i min verden) dårlige undskylder for hvorfor I 3 ( jo bestemt også dig) ikke bør opfører jer ordenligt overfor farfar. Og bare fordi julen er ovre er konflikten det ikke. 

Du og din mand og svigermor er efter min mening ikke voksne i denne sag da I skyder farfars meget naturlige følelser ned som barnlige og derved opfører I jer yderst nedladende og respektløse over for farfar men bare rolig jeg forventer ikke du lytter til dette. Det ville kræve at I 3 så ud over egne næsetipper og så farfars såret hjerte. Og lad os lige få en ting på det rene: man kan godt sige dybt sårende ting på pæn måde. Man bliver sgu da stadig såret. 

Og hvis din mand FØR har sagt ligne til farfars gaver, ja så er farfar måske bare træt af den utaknemmelighed der her vises og flere af hans gaver. 

Anmeld Citér

26. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg skrev tråden her for at komme af med mine frustrationer...har ikke nogen steder bedt om råd eller "medlidenhed" som I så fint kalder det. 

Juleaften er overstået og så må farfar blive god igen og komme når han er klar til det. Han har af stædighed slukket for alt nettet derhjemme så min svigermor kan hverken se tv eller være på nettet. Det er en form for straf....og han er en voksen mand på de 60 år  Hvor barnlig har man lov til at være!!?? 

Anmeld Citér

26. december 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Hvordan i al verden kan du huske gamle tråde, når TS er anonym? Jeg går ud fra, at langt størstedelen af baby.dk har en svigerfar after all. 

Fordi jeg skrev tidligere at jeg før har oprettet nogle tråden herinde hvor jeg ikke var anonym og hvor min svigerfar var ganske urimelig over for mig uden grund. 

Anmeld Citér

26. december 2016

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg skrev tråden her for at komme af med mine frustrationer...har ikke nogen steder bedt om råd eller "medlidenhed" som I så fint kalder det. 

Juleaften er overstået og så må farfar blive god igen og komme når han er klar til det. Han har af stædighed slukket for alt nettet derhjemme så min svigermor kan hverken se tv eller være på nettet. Det er en form for straf....og han er en voksen mand på de 60 år  Hvor barnlig har man lov til at være!!?? 

Det er da unødvendigt .. ja.

men hold da op hvor var jeg også blevet sur over at min kone på den måde tog parti og tog afsted. Uden forståelse for mine følelser.

og nej... konflikten bliver ved indtil I bliver mere voksne i det her.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.