Skuffet over børnenes farfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2016

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Man kan ikke opdrage på ældre mennesker. Det er for sent. Så hvis I vil sikre julefreden er der kun en vej...

Nej, det har jeg også fundet ud af med ham  Men kan kommer helt sikkert ikke så vi holder bare en rigtig hyggelig jul med farmor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Må man få at vide hvad uenigheden handler om...?

Den har jeg skrevet et sted her i tråden 

Anmeld Citér

23. december 2016

Babilooo

Seriøst vi I eller farmor hygge jer med at han sidder alene..?

I er alle voksne.. jeg er enig I at farfar er forkert på den (afhænger selvfølgelig af hvor pænt det er blevet sagt). 

Jeg synes godt nok at det er ærgerligt at børnene skal lide under at farfar og din mand er tøsefornærmede... for han er også sur på sin far som jeg hører det. Nogle gange er man altså nødt til at være den store. Jeg ville sige " far - det er ærgerligt at det ikke lige er en gave vi kan bruge .. men jeg er glad for tanken.. lad os evt finde en anden version af xx på nettet jeg kan bruge. Der er ikke fair at denne situation skal ødelægge vores  forhold eller julen for børnene."

Beklager men jeg synes det er absurd at voksne mennesker bundet sammen af blod lader forhold gå i vasken over en røremaskine eller andet køkkengrej...? Wtf...? og ja ældre mennesker er nogle gange besværlige .... og stædige. Jeg synes godt nok der er mange der bryder med deres familie som de ville bryde med en ven. .. for mig er der en verden til forskel. Familie har man kun en af .. venner kan man få flere af. Jeg mener derfor også ærligt at man skal være mere overbærende med ens børn, søskende og forældre end andre. I skal ikke undskylde, men giv ham en mulighed for at komme igen uden selv at skulle undskylde for meget.

Anmeld Citér

23. december 2016

Babilooo

Smølfine123 skriver:

I er alle voksne.. jeg er enig I at farfar er forkert på den (afhænger selvfølgelig af hvor pænt det er blevet sagt). 

Jeg synes godt nok at det er ærgerligt at børnene skal lide under at farfar og din mand er tøsefornærmede... for han er også sur på sin far som jeg hører det. Nogle gange er man altså nødt til at være den store. Jeg ville sige " far - det er ærgerligt at det ikke lige er en gave vi kan bruge .. men jeg er glad for tanken.. lad os evt finde en anden version af xx på nettet jeg kan bruge. Der er ikke fair at denne situation skal ødelægge vores  forhold eller julen for børnene."

Beklager men jeg synes det er absurd at voksne mennesker bundet sammen af blod lader forhold gå i vasken over en røremaskine eller andet køkkengrej...? Wtf...? og ja ældre mennesker er nogle gange besværlige .... og stædige. Jeg synes godt nok der er mange der bryder med deres familie som de ville bryde med en ven. .. for mig er der en verden til forskel. Familie har man kun en af .. venner kan man få flere af. Jeg mener derfor også ærligt at man skal være mere overbærende med ens børn, søskende og forældre end andre. I skal ikke undskylde, men giv ham en mulighed for at komme igen uden selv at skulle undskylde for meget.

.... arvesager hvor søstre ikke taler med hinanden pga er guldarmbånd er også absurd i mine øjne. Det er materielle ting. Andet burde betyde mere

Anmeld Citér

23. december 2016

Kløver

Anonym skriver:

Farfar havde købt et køkkengrej til min kæreste. I hans familie er de altid meget ærlige og har kunne sige ting ligeud til hinanden. Min kæreste siger så at han da er glad og tak for gaven men at hvis han skal være helt ærlig så er det ikke noget som han vil komme til at bruge. Altså kækkengrejet. Dette bliver farfar så tøsefornærmet over for nu havde han jo købt det over nettet og at han havde forventet at min kæreste ville blive meget glad osv. Det er det farfar er sur og skuffet over. Hvilket i sidste ende går udover børnene selvom de slet ikke har noget med det at gøre 

Jeg kan sagtens forstå at i synes det er langt ude, men synes nu ikke farfars følelser bør negligeres. Han har jo haft en intention og er måske svært for ham at den ikke blev modtaget som ventet. I den her situation selvom ja det er sådan lidt af farfar, men ville klart række hånden ud. Det er en dum situation at ødelægge en jul på 

Anmeld Citér

23. december 2016

Mortilah

EnGodMor skriver:

Kommer din svigermor stadig? Selvom din svigerfar ikke kommer? Jeg ville blot sige, at farfar var blevet syg (og farmor hvis hun ikke kommer) men at i nok skal få en super dejlig jul. 

Jeres børn er ikke så gamle, så syntes ikke de behøver vide mere men øv at der altid skal være familie strid lige op til jul, håber det alligevel ender godt.

rigtig glædelig jul til dig

Står i samme situation og vi siger de ligger med influenza.. så var det bare ah ok.. god bedring. 

Anmeld Citér

23. december 2016

B&J

Anonym skriver:

Tusind tak  Har lige snakket med min kæreste og det er helt sikkert nu at han ikke kommer. Så nu vil jeg prøve at få mit julehumør oppe igen og være glad for børnenes skyld selvom jeg virkelig er skuffet og ked af det på børnenes vegne. Syntes ikke han kan være det bekendt 

Ved du hvad i skal bare have en fantastisk jul uden ham, og det bliver også meget bedre stedet for at have en sur mand der ødelægger hele jeres dejlige aften så pyt med ham

og nej han opføre sig et stort patte barn der ikke får sin vilje men helt ærligt så har han også fortjent at side alene fordi man skal ikke altid føje sig for ham 

Anmeld Citér

23. december 2016

Newsence

Syntes ikke helt jeg kan se at KUN farfar er forkert på den.

Du sidder og nedgøre farfar for nogle følelser som helt sikkert er ægte for ham.

Farfar har tydeligvis gjort sig umage ellers ville han ikke blive så sur og farfars følelser er ikke mere forkerte end jeres er.

Man kan ikke sige at nogens følelser er forkerte. De er alle reelle. 

Intet er sikkert før den 25 december. I er da mindst lige så stædige. I VIL jo heller ikke række ud fordi farfar skal vide at man ikke kan vinde hver gang med stædighed. Men så vinder I jo bare med stædighed. Helt ærligt i mine øjne er I mindst lige så stædige, barnlige og forkert på den. Og I er lige så meget med til at tage juleaften og børnene som gidsel.

Vi kan godt blive enige om at det er dybt forkert af farfar at bringe truslen i spil. Og han vil helt sikkert fortryde det, men vend den lige om 180 grader. I vil helt sikkert også fortryde det en dag. Når farfar ikke er her mere vil I fortryde at I ikke gjorde alt hvad I kunne for at få farfar med til en jul med jeres børn som jo elsker farfar meget højt. 

En eller anden SKAL være den første til at række ud. Og ja måske burde det være farfar men hvis farfar er for stædig kan I jo bare holde døren åben. Skriv til ham at I er kede af at han vælger ikke at komme men at han skal vide at han altid er velkommen og I håber at se ham til en hyggelig Juleaften.

På den måde har I ikke undskyldt ( som jo er et problem) men fortalt ham at han er velkommen uden at han også skal undskylde men at I blot er villig til at lade den ligge uden at blive nævn igen og så få det rart sammen

Anmeld Citér

23. december 2016

CarinaSB

Anonym skriver:

Farfar havde købt et køkkengrej til min kæreste. I hans familie er de altid meget ærlige og har kunne sige ting ligeud til hinanden. Min kæreste siger så at han da er glad og tak for gaven men at hvis han skal være helt ærlig så er det ikke noget som han vil komme til at bruge. Altså kækkengrejet. Dette bliver farfar så tøsefornærmet over for nu havde han jo købt det over nettet og at han havde forventet at min kæreste ville blive meget glad osv. Det er det farfar er sur og skuffet over. Hvilket i sidste ende går udover børnene selvom de slet ikke har noget med det at gøre 

Jeg tror altså også at jeg ville blive skuffet hvis jeg havde købt en gave til en af mine børn og bagefter få af vide den er jeg glad for, men jeg kommer sq ikke til at bruge den .. Hvorfor så ikke bare sige mange tak den er jeg glad for og så ikke begynde at fortælle at man ikke kommer til at bruge den ..

Jeg kan faktisk godt forstå farfar .. dog ikke at han vælger ikke at komme, men at han bliver skuffet.. 

Anmeld Citér

23. december 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Min kæreste er slet ikke sur på ham. Siger Hej og farvel igen de gange han har været hjemme hos hans mor og far. Det er hans far der nægter at komme herned til os og fejre jul sammen med os. Han er virkelig stædig og giver sig ikke....og det er uanset hvad. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.