skal vi fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2016

Anonym

Flødebollen skriver:

Børn kan blive mobbet med alt muligt!  Også dét at have 2 mødre, 2 fædre, skæve tænder, umoderne tøj, grim cykel, overvægt. 

Tænk på alt det, barnet derimod kan vinde ved konstellationen. Bare fordi det er anderledes, behøver det ikke at være ringere!

Nej men det er virkelighedsfornægtelse at tro at med så "særpræget" konstellation at folk ikke taler eller forholder sig til det. Både andre forældre og børnene igennem institutionslivet. Jeg synes ikke man kan sammenligne en grim cykel og tre samlevende forældre.? De fleste er også vandt til bøsser og lesbiske. ... jeg siger ikke man er ringere fordi man lever alternative, men mam skal være klar på at ens  arn stikker ud i mængden. Også på en mere markant måde end hvis man har  skæve tænder.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nej men det er virkelighedsfornægtelse at tro at med så "særpræget" konstellation at folk ikke taler eller forholder sig til det. Både andre forældre og børnene igennem institutionslivet. Jeg synes ikke man kan sammenligne en grim cykel og tre samlevende forældre.? De fleste er også vandt til bøsser og lesbiske. ... jeg siger ikke man er ringere fordi man lever alternative, men mam skal være klar på at ens  arn stikker ud i mængden. Også på en mere markant måde end hvis man har  skæve tænder.

De fleste er BLEVET vant til bøsser og lesbiske. For 30 år siden ville de fleste have reageret som du gør nu på fx et lesbisk par med et barn. "Det er synd for barnet, han/hun vil blive mobbet". For endnu længere tid siden var det "synd" for børn af enlige mødre, for børn med andre hudfarver osv. osv. Hvordan ville det se ud med tolerancen i dag, hvis folk havde nægtet sig selv at leve på den måde, de ønskede - som adoptivforældre eller selvvalgte alenemødre eller i homoseksuelle forhold - af frygt for omgivelsernes fordømmelse? "Må" verden og normerne ændre sig for dig, eller er normalitetsbegrebet i DK lige netop nu så entydigt og universelt rigtigt, at det ikke må rokkes ved? 

Vi kan være forbilleder for vores børn ved at agere ikke-fordømmende og tolerant over for andres måder at leve på og derved i nogen grad forebygge mobning. Eller vi kan gøre som du og kalde det, vi ikke forstår, "skummelt". Jeg ved godt, hvilken verden, jeg helst vil være med til at skabe. 

Anmeld Citér

7. december 2016

Flødebollen

Anonym skriver:

Men hvor står der, at man ikke tror det? Og fordi folk er vant til homoseksuelle forældre, er det stsdig en konstellation som er grundlag for mobning. Jeg sidestiller det skam ikke - jeg understreger blot, at børn er onde og mobber med de mindste ting.

Anmeld Citér

7. december 2016

Anonym

LonglivetheQueen skriver:

Jeg stiller ikke spørgsmål ved din anonymitet. jeg fortæller dig at det er fejt at smide ord som egoist efter andre når man er anonym og så må du jo anmelde mig hvis det krænker dig noget så forfærdeligt.

Og det er fantastisk morsomt at du på ingen måde vil kommentere på resten jeg skrev, som faktisk var det diskussionen handlede om, men det er jo altid nemmere at dreje emnet over på noget andet, når man kan se man har opført sig dumt.

Du skrev jo ikke andet end en masse galde fordi du blev fortørnet over det jeg skrev. 

Den måde du skriver på, er jo ikke en skid bedre end det du synes jeg gør.

Desuden drejer jeg ikke emnet over på noget andet, for jeg synes ikke jeg har dummet mig. JEG synes det er en egoistisk livsstil at leve når man har børn, det er dem der skal tage "skraldet" når de bliver større, fordi mor har brug for at være sammen med to forskellige mænd. Dét er sgu da alternativt. Og endnu mere alternativt at to mænd vil finde sig i det/acceptere det.

Anmeld Citér

7. december 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Du skrev jo ikke andet end en masse galde fordi du blev fortørnet over det jeg skrev. 

Den måde du skriver på, er jo ikke en skid bedre end det du synes jeg gør.

Desuden drejer jeg ikke emnet over på noget andet, for jeg synes ikke jeg har dummet mig. JEG synes det er en egoistisk livsstil at leve når man har børn, det er dem der skal tage "skraldet" når de bliver større, fordi mor har brug for at være sammen med to forskellige mænd. Dét er sgu da alternativt. Og endnu mere alternativt at to mænd vil finde sig i det/acceptere det.

Er "alternativt" et skældsord i din verden? 

Anmeld Citér

7. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvad er det ved det du synes er skummelt?

At en kvinde ligger og knalder med to forskellige mænd, som jeg antager er det der foregår, fordi hun ikke kan vælge/bestemme sig, eller hvad der lige sker. Og det skal et barn vokse op med. Jeg vil lære mit barn en dag, at man ikke må "spille på to heste" når han bliver ung, og så skal han vokse op og tro det er normalt fordi andre lever sådan. 

Anmeld Citér

7. december 2016

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Er "alternativt" et skældsord i din verden? 

Skældsord nej, men meget alternativt er ikke min kop the.

Anmeld Citér

7. december 2016

Kattha

Anonym skriver:

Har altid haft svært ved at forstå og forestille mig de mennesker der har gjort livet surt for dem der gerne vil stikke ud fra samfundets normer og rammer og bare være lykkelige. Hold da op, hvor har børn i blandede ægteskaber, altså raceblandede, haft det hårdt engang i fortiden, og stadig nogle steder i verden. Det var da fuldstændig mærkeligt, særpræget, alternativt, ulækkert at de eksiterede, for deres forældre må da nærmest have været bæster, der ikke kunne styre sine lyster og holde sig til racerenhed... Hvad med børn og teenagere der fandt ud af at deres køns-identitet ikke lige passede ind i de kønsnormer der lige er gældende i samfundet? Og mennesker der fik børn på tværs af religioner? De har godt nok også været udsat for en del i nogle samfund. For ikke at tale om andre slags uvidenhed.. igen mod mennesker der bare vil bruge det ene liv de har på at være lykkelige og elske, både sine nærmeste og sine børn, velvidende om at samfundkonstruktioner er noget flygtigt og skiftende, og ikke nødvendigvis det der skal diktere deres lykke.. Men dejligt der er nogle der ikke lader sig stoppe af holdninger som dine.

Anmeld Citér

7. december 2016

Aristocats

Kattha skriver:

Har altid haft svært ved at forstå og forestille mig de mennesker der har gjort livet surt for dem der gerne vil stikke ud fra samfundets normer og rammer og bare være lykkelige. Hold da op, hvor har børn i blandede ægteskaber, altså raceblandede, haft det hårdt engang i fortiden, og stadig nogle steder i verden. Det var da fuldstændig mærkeligt, særpræget, alternativt, ulækkert at de eksiterede, for deres forældre må da nærmest have været bæster, der ikke kunne styre sine lyster og holde sig til racerenhed... Hvad med børn og teenagere der fandt ud af at deres køns-identitet ikke lige passede ind i de kønsnormer der lige er gældende i samfundet? Og mennesker der fik børn på tværs af religioner? De har godt nok også været udsat for en del i nogle samfund. For ikke at tale om andre slags uvidenhed.. igen mod mennesker der bare vil bruge det ene liv de har på at være lykkelige og elske, både sine nærmeste og sine børn, velvidende om at samfundkonstruktioner er noget flygtigt og skiftende, og ikke nødvendigvis det der skal diktere deres lykke.. Men dejligt der er nogle der ikke lader sig stoppe af holdninger som dine.

Anmeld Citér

7. december 2016

Aristocats

Anonym skriver:

Problemet er som jeg ser det at barnet kan bliver mobbet i skolen osv. Så det er et arrangement der som udgangspunkt opfylder trekantens behov og ikke barnets.

Men børn kan jo for hulan blive mobbet med alt - at far er sprunget ud som homoseksuel, at mor er sort og far er hvid, at man kun har én mor, at man har 2 mødre - så alt hvad der ikke er det ideelle Hr. og Fru Danmark er egoistisk og forkert fordi barnet eventuelt kan være udsat for mobning? Det er da godt nok en firkantet verden vi skulle leve i, hvis voksne skulle danne par og livsstil udelukkende baseret på hvad der ville give mindst chance for mobning og det at folk snakker i krogene - det er trods alt ikke 1950'erne mere og gudskelov for at "alternative" levemåder er blevet mere socialt acceptabelt og at børn heldigvis ofte er mere forstående og accepterende end vi voksne går og tror. Er du sikker på at du ikke procijere dine egne reaktioner over på børn og derved går udfra at det 100 % er noget andre børn bare vil bide mærke i på en negativ måde og mobbe til deres dages ende? Jeg tror tit at for børn har noget alternativt slet ikke den samme affekt som det desværre har på mange voksne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.