Anonym skriver:
Nej men det er virkelighedsfornægtelse at tro at med så "særpræget" konstellation at folk ikke taler eller forholder sig til det. Både andre forældre og børnene igennem institutionslivet. Jeg synes ikke man kan sammenligne en grim cykel og tre samlevende forældre.? De fleste er også vandt til bøsser og lesbiske. ... jeg siger ikke man er ringere fordi man lever alternative, men mam skal være klar på at ens arn stikker ud i mængden. Også på en mere markant måde end hvis man har skæve tænder.
De fleste er BLEVET vant til bøsser og lesbiske. For 30 år siden ville de fleste have reageret som du gør nu på fx et lesbisk par med et barn. "Det er synd for barnet, han/hun vil blive mobbet". For endnu længere tid siden var det "synd" for børn af enlige mødre, for børn med andre hudfarver osv. osv. Hvordan ville det se ud med tolerancen i dag, hvis folk havde nægtet sig selv at leve på den måde, de ønskede - som adoptivforældre eller selvvalgte alenemødre eller i homoseksuelle forhold - af frygt for omgivelsernes fordømmelse? "Må" verden og normerne ændre sig for dig, eller er normalitetsbegrebet i DK lige netop nu så entydigt og universelt rigtigt, at det ikke må rokkes ved?
Vi kan være forbilleder for vores børn ved at agere ikke-fordømmende og tolerant over for andres måder at leve på og derved i nogen grad forebygge mobning. Eller vi kan gøre som du og kalde det, vi ikke forstår, "skummelt". Jeg ved godt, hvilken verden, jeg helst vil være med til at skabe.
Anmeld
Citér