skal vi fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2016

Kay

Anonym skriver:

UPDATE:

Nu er vi vel hjemme fra besøg hos mine forældre. Det gik ikke helt som mig og mor havde troet.

Min ene kæreste og jeg tog derhjem til eftermiddagskaffen. Den anden kæreste var fanget i trafik fra arbejde og kom ½-1 time senere. Da min kæreste kom og min mor præsenterede ham for min onkel og tante sad de begge stille et stykke tid inden hun så på min anden kæreste og spurgte om han ikke var det.

Da vi fortalte hvordan det hele hænger sammen var hendes eneste spørgsmål faktisk kun om vi alle tre var kærester, om vi vidste hvem faren var, og om vi alle tre skulle bo sammen, før hun begyndte med de 1000 spørgsmål hun stiller når der er nogen i familien der har en familieforøgelse.

Da vi sad og spiste sad vi bare og hyggesnakkede med min onkel og tante om hvordan det går hos dem og deres side af familien. Eneste kommentar om vores valg under maden var faktisk da min onkel - med et glimt i øjet - sagde at når jeg nu kunne holde ud at bo med to kærester, så måtte jeg vel også kunne holde ud at hjælpe ham med at finde julegaver til dem.

Hvor er det dejligt for jer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2016

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Du skrev jo ikke andet end en masse galde fordi du blev fortørnet over det jeg skrev. 

Den måde du skriver på, er jo ikke en skid bedre end det du synes jeg gør.

Desuden drejer jeg ikke emnet over på noget andet, for jeg synes ikke jeg har dummet mig. JEG synes det er en egoistisk livsstil at leve når man har børn, det er dem der skal tage "skraldet" når de bliver større, fordi mor har brug for at være sammen med to forskellige mænd. Dét er sgu da alternativt. Og endnu mere alternativt at to mænd vil finde sig i det/acceptere det.

igen. prøv at adskille dine følelser fra virkeligheden.. du ser tydeligvis kun det du vil se, for det er da nemmere at hænge fast i, end alt det andet der blev skrevet. jeg synes du er egoistisk for at ville lære dine børn den form for fordømmende adfærd. Stakkels dine børn der måske bliver mobbet for ikke at kunne acceptere at  mennesker er forskellige.

ser du.. alt kan vendes og drejes så man får den historie man ønsker ud af det. Børn kan mobbe uanset hvordan situationen ser ud, mange børn fra helt almindelige familier bliver mobbet, og desuden.. så stammer det meste mobning fra forældrene.. forældre som dig, der lære dine børn at det ikke er ok at være anderledes, at man ikke kan være sød og rar og et godt menneske bare fordi man gør tingene på en anderledes måde.

men du vil tydeligvis ikke forstå hvordan du med dine fordomme er med til at holde hjulene igang på mobning og anden fordømmende og ondskabsfuld adfærd. 

Nu vil jeg ikke bruge mere tid på dig, da vi er mange der har prøvet at få dig til at se hvor sygeligt det er, ikke at kunne acceptere at vi ikke er ens. 

Jeg håber dine børn bliver klogere end dig, det lyder måske ondskabsfuldt, men det er nærmere ment som et håb for en bedre fremtid for alle. 

Anmeld Citér

12. december 2016

Anonym

igen. prøv at adskille dine følelser fra virkeligheden.. du ser tydeligvis kun det du vil se, for det er da nemmere at hænge fast i, end alt det andet der blev skrevet. jeg synes du er egoistisk for at ville lære dine børn den form for fordømmende adfærd. Stakkels dine børn der måske bliver mobbet for ikke at kunne acceptere at  mennesker er forskellige.

ser du.. alt kan vendes og drejes så man får den historie man ønsker ud af det. Børn kan mobbe uanset hvordan situationen ser ud, mange børn fra helt almindelige familier bliver mobbet, og desuden.. så stammer det meste mobning fra forældrene.. forældre som dig, der lære dine børn at det ikke er ok at være anderledes, at man ikke kan være sød og rar og et godt menneske bare fordi man gør tingene på en anderledes måde.

men du vil tydeligvis ikke forstå hvordan du med dine fordomme er med til at holde hjulene igang på mobning og anden fordømmende og ondskabsfuld adfærd. 

Nu vil jeg ikke bruge mere tid på dig, da vi er mange der har prøvet at få dig til at se hvor sygeligt det er, ikke at kunne acceptere at vi ikke er ens. 

Jeg håber dine børn bliver klogere end dig, det lyder måske ondskabsfuldt, men det er nærmere ment som et håb for en bedre fremtid for alle. 

Anmeld Citér

17. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor er det øv at jeg er anonym? Gør det dit svar til mig anderledes? Eller ville det være nemmere at svine mig til hvis jeg ikke var anonym...? 

Synes der er forskel på en regnbue familie (hader det udtryk) eller rettere, et forhold med feks to mænd der har fået hjælp af en kvinde til at få et barn. Men synes der er forskel på dét og så decideret at være tre i et forhold.

Troede i øvrigt polygami var ulovligt...

min ene kæreste faldt lige over en wikiside der måske kunne hjælpe lidt. Vi dyrker nemlig ikke poly gami, men poly amory.

https://da.wikipedia.org/wiki/Polyamory

God jul.

Anmeld Citér

18. december 2016

Muhmi

Anonym skriver:

UPDATE:

Nu er vi vel hjemme fra besøg hos mine forældre. Det gik ikke helt som mig og mor havde troet.

Min ene kæreste og jeg tog derhjem til eftermiddagskaffen. Den anden kæreste var fanget i trafik fra arbejde og kom ½-1 time senere. Da min kæreste kom og min mor præsenterede ham for min onkel og tante sad de begge stille et stykke tid inden hun så på min anden kæreste og spurgte om han ikke var det.

Da vi fortalte hvordan det hele hænger sammen var hendes eneste spørgsmål faktisk kun om vi alle tre var kærester, om vi vidste hvem faren var, og om vi alle tre skulle bo sammen, før hun begyndte med de 1000 spørgsmål hun stiller når der er nogen i familien der har en familieforøgelse.

Da vi sad og spiste sad vi bare og hyggesnakkede med min onkel og tante om hvordan det går hos dem og deres side af familien. Eneste kommentar om vores valg under maden var faktisk da min onkel - med et glimt i øjet - sagde at når jeg nu kunne holde ud at bo med to kærester, så måtte jeg vel også kunne holde ud at hjælpe ham med at finde julegaver til dem.

Fed reaktion fra dem begge

Og hvorfor ikke? Den generation har jo ligesom banet vej for at vi i dag kan få lov at være så frie med vores seksualitet, udseende, holdninger og meget meget andet.. De forstår mere end vi giver dem kredit for og de er mange gange mere åbensindedet end nogle unge mennesker i dag er  

Anmeld Citér

18. december 2016

Eliza

modesty skriver:

Man kan også risikere at blive mobbet hvis ens forældre er skilt. Eller man er donorbarn. Eller man er adopteret. Eller man er dværg. Eller er døv. Eller er mulat. Eller man hedder Sisse eller Janus. Eller ens far er på kontanthjælp.

Bare fordi nogle mennesker er snævertsynede og ikke mener at andre mennesker skal have lov at være dem de er og leve som de har lyst til, er det ikke ensbetydende med at man skal begrænse sit liv til en konform ensretning hvor vi alle ligner hinanden.

Hver gang der sættes et barn i verden, er det med riciko for, at det bliver mobbet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.