Anonym skriver:
Det er naturligt for børn at kigge efter hvad der er normalt.. og mange synes ikke det er sjovt at stikke ud af mængden mens de vokser op.
Jeg tror det er ret usandsynligt at børn ikke registrerer at deres familie er forskellig fra andres. Det er ikke min projektering - selvfølgelig børn undre sig. .. og det er da også naturligt hvis det gør. Det er ikke forkert at gøre noget anderledes i min optik. Men det er i mine øjne mere et spørgsmål om at tilfredsstille egne behov - med evt. konsekvenser for barnet.
ja normerne ændrer sig - men jeg synes kkke nødvendigvis mit barn skulle være en bannerførere i den proces. Andre har det på en anden måde....
Det er jo altid et egoistisk valg at få børn. Og der er så mange variationer af familier i dag, som ikke følger normen. Gamle forældre, unge forældre, enlige forældre, to forældre af samme køn, osv. Men normen ændrer sig jo kun, hvis der er nogen modige mennesker, der tør at udfordre den.
I gamle dage var det fuldstændigt uhørt at få børn, hvis man ikke var gift. Dér kunne man tale om, at børnene blev stemplet og mobbet, ja sågar af hele byen og ikke kun i skolen. Men jeg er sikker på, at netop de "horeunger" i dag ville være lykkelige for, at der heldigvis er sket en normændring, således at det i dag er helt acceptabelt ikke at være gift, selvom man får børn.
Det vigtigste må trods alt være, at børnene får rigeligt kærlighed og omsorg, og at familien er velfungerende. Måske en ekstra forælder netop her betyder, at baret får masser positiv opmærksomhed og ikke behøver lange dage i institution, fordi der altid er nogen til at hente. Sådan kan der jo være direkte fordele også.
Anmeld
Citér