skal vi fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2016

Flødebollen

Tænker bare, én ting er at køre sådan en alternativ livsstil som egoister, altså uden børn i billedet, men jeg synes virkelig man skulle tænke længere end sin egen næsetip når der kommer børn i billedet....

Så regnbuefamilier er egoister? 

jeg tager hatten af for dem, der anerkender deres behov for at leve anderledes end 'normen', som kun er normalt fordi samfundet siger det. 

Synes det er en yderst fordomsfuld kommentar at komme med. Egoisten er vel at tænke kun på sig selv. Det her barn får 2fædre og 1 mor. 3 sæt bedsteforældre osv. Bliver sikkert røvforkælet! Skønt.  PS - øv, du er anonym

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2016

Kattha

Anonym skriver:

Jeg fik her i weekenden at vide at min onkel og tante måske kommer hjem til mine forældre juleaften, og nu har vores lille familie brug for et godt råd.

vores familie er speciel idet at den består af en kvinde og to mænd. Vi bor i et kollege, og de andre i huset har accepteret vores forhold, ligesom mine forældre. Begge kærester er inviteret med hjem til mine forældre juleaften.

De gange mine bedsteforældre har besøgt os, så har vi ikke snakket nærmere angående hvem der er hvem eller bor hvor, så de har indtrykket at jeg er i et traditionelt forhold. Nu er jeg gravid, og vi står til at flytte i vores eget i starten af det nye år, bare os tre.

Bør vi fortælle min onkel og tante det som det er nu, eller se tiden an?

Dit indlæg fik mig til at smile, det er ret fedt at nogle af os kan sådan noget. En del af mig er da også lidt misundelig 

Svært at sige om I skal fortælle det til jul, i hvert fald når man ikke kender onklen og tanten. Hvis de er nogle der kan tage det på en fornuftig måde, uanset hvad de måtte mene, så go for it. Men hvis ikke, så er det en lidt træls juleaften, hvis det er noget der kommer til at fylde det hele. Også selv om det ikke bliver nævnt, sådan en kæmpe elefant i rummet. Så er julen måske lige pludselig en del mindre hyggeligt.

Men håber det bliver taget godt imod, uanset hvornår I vælger at sige det, og I får en god jul.

Anmeld Citér

6. december 2016

MomInTheMaking

Tænker bare, én ting er at køre sådan en alternativ livsstil som egoister, altså uden børn i billedet, men jeg synes virkelig man skulle tænke længere end sin egen næsetip når der kommer børn i billedet....

haha.. du må være et meget lille menneske siden du ikke tør stå ved din holdning.

Derudover så betyder egoisme at tænke på sig selv, og det kan man da om nogen sige de ikke gør, de tænker endda over om det ville være bedst at forberede familien inden de skal se dem osv. hvilket for mig viser at de netop tænker sig om før de gør noget.

Hvis du tænker det er "synd" for barnet at vokse op i sådan konstellation, hvad så med alle de børn der voksede op i hippie kollektivet, eller dem med homoseksuelle forældre, donor børn, osv osv. er det så også i din optik synd for dem? Hvis du tænker på om barnet bliver mobbet, så bliver jeg nødt til at påpege at det jo idag ikke er så unormalt at komme fra en anden slags familie en den traditionelle kerne-familie.

I min optik handler det om kærlighed, vil de opdrage deres barn til at blive et omsorgsfuldt menneske, vil de give det masser af kærlighed og en følelse af at være god nok som det er? Så er de gode forældre..

Der findes SÅ mange almindelige (eftersigende) kernefamilier, hvor børnene lever under kummerlige kår og bliver behandlet med alt andet end kærlighed, det er sgu da synd for de børn, det er ikke synd at have en ekstra forælder, hvis de gør deres pligt og er gode omsorgsfulde så er det kun en bonus.

og hvis du ikke kan komme ud over at du synes det er noget mærkelig noget og se at det faktisk kun betyder noget om barnet bliver behandlet godt, så trænger du til at arbejde med din rummelighed.

Og så er det faktisk også temmelig egoistisk at føle behovet for at fortælle andre at de er egoistiske og så endda anonymt. shame on you.

(og ja, det var MIT egoistiske behov for at fortælle dig hvad jeg synes om din udtalelse)

Anmeld Citér

6. december 2016

Anonym

Flødebollen skriver:

jeg tager hatten af for dem, der anerkender deres behov for at leve anderledes end 'normen', som kun er normalt fordi samfundet siger det. 

Synes det er en yderst fordomsfuld kommentar at komme med. Egoisten er vel at tænke kun på sig selv. Det her barn får 2fædre og 1 mor. 3 sæt bedsteforældre osv. Bliver sikkert røvforkælet! Skønt.  PS - øv, du er anonym

Hvorfor er det øv at jeg er anonym? Gør det dit svar til mig anderledes? Eller ville det være nemmere at svine mig til hvis jeg ikke var anonym...? 

Synes der er forskel på en regnbue familie (hader det udtryk) eller rettere, et forhold med feks to mænd der har fået hjælp af en kvinde til at få et barn. Men synes der er forskel på dét og så decideret at være tre i et forhold.

Troede i øvrigt polygami var ulovligt...

Anmeld Citér

6. december 2016

lineog4

Anonym skriver:

Hvorfor er det øv at jeg er anonym? Gør det dit svar til mig anderledes? Eller ville det være nemmere at svine mig til hvis jeg ikke var anonym...? 

Synes der er forskel på en regnbue familie (hader det udtryk) eller rettere, et forhold med feks to mænd der har fået hjælp af en kvinde til at få et barn. Men synes der er forskel på dét og så decideret at være tre i et forhold.

Det er ulovligt eller rettere ikke lovligt muligt at være gift med mere end en. Men hvor mange du bor sammen med, dyrker sex med, kysser, kalder din kæreste er ikke et statsligt anliggende men alene dit personlige og du har frihed til st have alle de partnere du ønsker dig og som ønsker dig.

Anmeld Citér

6. december 2016

Kattha

Anonym skriver:

Er det så sådan, at i dine øjne er det kun et acceptabelt forhold hvis det består udelukkende af 2 individer?

Er lidt nysgerrig: Hvad baserer du din holdning på? Er det på baggrund af nogle studier indefor menneskelig psyke, sexologi eller lignende? Faglig eller personlig interesse?

Eller er det mere pga. traditioner - sådan er det bare, fordi det er sådan vi gør her? Eller (gud forbyde ) noget religiøst?

Måske noget helt andet?

Anmeld Citér

6. december 2016

Anonym

LonglivetheQueen skriver:

haha.. du må være et meget lille menneske siden du ikke tør stå ved din holdning.

Derudover så betyder egoisme at tænke på sig selv, og det kan man da om nogen sige de ikke gør, de tænker endda over om det ville være bedst at forberede familien inden de skal se dem osv. hvilket for mig viser at de netop tænker sig om før de gør noget.

Hvis du tænker det er "synd" for barnet at vokse op i sådan konstellation, hvad så med alle de børn der voksede op i hippie kollektivet, eller dem med homoseksuelle forældre, donor børn, osv osv. er det så også i din optik synd for dem? Hvis du tænker på om barnet bliver mobbet, så bliver jeg nødt til at påpege at det jo idag ikke er så unormalt at komme fra en anden slags familie en den traditionelle kerne-familie.

I min optik handler det om kærlighed, vil de opdrage deres barn til at blive et omsorgsfuldt menneske, vil de give det masser af kærlighed og en følelse af at være god nok som det er? Så er de gode forældre..

Der findes SÅ mange almindelige (eftersigende) kernefamilier, hvor børnene lever under kummerlige kår og bliver behandlet med alt andet end kærlighed, det er sgu da synd for de børn, det er ikke synd at have en ekstra forælder, hvis de gør deres pligt og er gode omsorgsfulde så er det kun en bonus.

og hvis du ikke kan komme ud over at du synes det er noget mærkelig noget og se at det faktisk kun betyder noget om barnet bliver behandlet godt, så trænger du til at arbejde med din rummelighed.

Og så er det faktisk også temmelig egoistisk at føle behovet for at fortælle andre at de er egoistiske og så endda anonymt. shame on you.

(og ja, det var MIT egoistiske behov for at fortælle dig hvad jeg synes om din udtalelse)

Det er stadig og stadig og stadig ikke i orden at stille spørgsmålstegn ved folks anonymitet. 

Jeg er anonym og sådan er det. 

Anmeld Citér

6. december 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er stadig og stadig og stadig ikke i orden at stille spørgsmålstegn ved folks anonymitet. 

Jeg er anonym og sådan er det. 

Derfor kan du vel godt svare på de øvrige spørgsmål og kommentarer? 

Anmeld Citér

6. december 2016

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Derfor kan du vel godt svare på de øvrige spørgsmål og kommentarer? 

Sagtens. Gider bare ikke svare 10 forskellige....

Om mit menneskesyn er gammeldags eller hvad ved jeg ikke, men jeg synes faktisk det er lidt skummelt når to mænd og en kvinde lever sammen som et almindelig par bør gøre. Og endnu mere hvis det var som forældre.

Anmeld Citér

6. december 2016

Anonym

Flødebollen skriver:

Tager du også hatten af for en muslimsk mand der er gift med fem kvinder?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.