skal vi fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.452 visninger
95 svar
246 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg fik her i weekenden at vide at min onkel og tante måske kommer hjem til mine forældre juleaften, og nu har vores lille familie brug for et godt råd.

vores familie er speciel idet at den består af en kvinde og to mænd. Vi bor i et kollege, og de andre i huset har accepteret vores forhold, ligesom mine forældre. Begge kærester er inviteret med hjem til mine forældre juleaften.

De gange mine bedsteforældre har besøgt os, så har vi ikke snakket nærmere angående hvem der er hvem eller bor hvor, så de har indtrykket at jeg er i et traditionelt forhold. Nu er jeg gravid, og vi står til at flytte i vores eget i starten af det nye år, bare os tre.

Bør vi fortælle min onkel og tante det som det er nu, eller se tiden an?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis det er sådan jeres famile er, ska i da fortælle det!

Og hvis der er nogen som syntes det er lidt utraditionelt, så har de jo lige lidt tid til at vende sig til tanken, inden i ska være sammen juleaften. Vh stine

Anmeld Citér

5. december 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

I skal da fortælle det! Stå ved hvem I er, og hvordan I har valgt at leve jeres liv. 

Jeg er en af dem der får kaffen galt i halsen, når jeg læser om sådanne par, men jeg har meget stor respekt for mennesker som står ved deres valg. 

Anmeld Citér

5. december 2016

AnoMom

Synes da i skal fortælle det. Det er meget utraditionelt så det er jo nok ikk sikkert at onkel og tante tager så godt i mod det. Men ærlig talt - skid hul i det. Hvis det fungerer for jer at leve i sådan et forhold så er der da ingen der skal dømme jer eller stille spørgsmålstegn ved det. 

Vær åben og stå ved hvem i er :-)

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym

Ej, det er fedt, at I lever sådan! Tror der er mange, der ville trives godt i alternative forhold, men som ikke tør springe ud i det. Virkelig sejt at I tør.

I skal klart være åbne og fortælle det. I hvert fald det overordnede, og så må man jo være forberedt på spørgsmål. Der er jo ikke noget at skamme sig over; sådan er I lykkelige, og det skal familien da vide - og forhåbentlig respektere.

Anmeld Citér

5. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg hopper med på vognen - hvis det er sådan I lever, må I stå ved dem I er...

Familien skal måske bruge lidt tid på lige at forstå hvad det handler om, jeg ville måsken også have 117 nysgerrige spørgsmål til en sådan konstellation - men igen, alternativet er at I for evigt skal dække over jeres liv?

Hvad er tanken omkring der barn I er ved at sætte i verden - skal han/hun også vikles ind i en løgn? Det dutter altså ikke ...

Anmeld Citér

5. december 2016

HPH

Ja fortæl det, der kommer jo også snart en baby, de holder ikke på hemmeligheder ��

Anmeld Citér

5. december 2016

Miti's mama

Jeg er enig. Fortæl det, men måske ikke lige over gåsen. Giv dem lidt reaktionstid inden 

Anmeld Citér

5. december 2016

MorDk

Jeg synes I skal fortælle det som det er. Ærlighed frem for alt. Det vil  gør alt nemmere på længere sigt. 

Jeg er lidt nysgerrig. Du behøver ikke at svare. Men er I alle 3 kærester eller er det de to mænd og så er du der som mor til barnet eller? Er bare nysgerrig. 

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg synes I skal fortælle det som det er. Ærlighed frem for alt. Det vil  gør alt nemmere på længere sigt. 

Jeg er lidt nysgerrig. Du behøver ikke at svare. Men er I alle 3 kærester eller er det de to mænd og så er du der som mor til barnet eller? Er bare nysgerrig. 

Nej, jeg er kæreste med dem begge. De to er ikke andet end venner.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.