Hvad får man i kontanthjælp som enlig med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2016

Mama-M28

Sandratoft skriver:

Har du læst det du selv skriver? Din skrivestil vidner ikke om en særlig intelligens der står bag, og for at være helt ærlig, så rammer du ikke specielt dybt med dine ord. 

Tak. Men det er godt du så er. Intelligent 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2016

Sandratoft

Mama-M28 skriver:

Tak. Men det er godt du så er. Intelligent 

Jeg er egentlig ret intelligent, ja  

Anmeld Citér

18. juni 2016

Carina:-)

Mama-M28 skriver:

Tænk sig! Du tænker mere på om du er i din ret til, at lade en debat udvikle sig end på, at der sidder et menneske, som har startet tråden og læser med  

Et menneske. Der har brug for hjælp. Ikke at få at vide, at man ikke skulle have fået børn. Åh Gud. Sikke nogle lede k.......... 

Mit hjerte gør så ondt. I perfekte, rigtige mennesker! I ved ikke bedre. Trist. Meget, meget trist. 

Voksne kvinder. Helt ærligt? Der går i debat om, hvorvidt syge skal arbejde - FREM for for satan at svare på spørgsmålet!! 

Det er en MOR med to børn, der spørger om hjælp for s.....!!! 

Men ok- vi kan ikke alle være lige gode mennesker 

Tak for dit konstruktive indput der lige giver det helt rigtige til debatten. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Saphiira skriver:

Eller jo har vel fået økonomisk hjælp noget af tiden - SU.. Jeg er igang med uddannelse nummer to - trods sygdom. Netop for at sikre at jeg kan kvalificere mig til jobs på lige fod med andre  

men faktum er, at jeg er syg, og jeg kan godt forstå, hvis alle ikke kan klare arbejde osv. Hvis de er syge, men så skal man nok også tænke lidt længere mht. Børn. Det er jeg fuldstændig enig i  

Godt gået!!

Anmeld Citér

18. juni 2016

Monski

Mama-M28 skriver:

Kære ts! 

Jeg forsøger lige, på vegne af alle de "kloge kvinder" herinde at undskylde. 

De ved ikke bedre. De svarer ud fra det snævre livssyn, de har. De får det bedre ved at fortælle folk, hvordan de burde have gjort. Ja- sådan er der bare nogen, der er. Det er også de slags folk som ser " de unge mødre" og som bagefter har så meget ondt at sige om dem. Deres selvværd stiger simpelthen af det  det er jo dejligt for dem. 

Jeg håber du er ligeglad. Du har et liv, som ingen herinde kender til. Smerter, som vi ikke aner hvordan føles. Og ikke mindst smerten over, at du overvejer at flytte- men er bekymret for økonomien. 

Jeg synes du skal tage ned på kommunen og spørge dem til råds. Jeg er sikker på, at du på kontanthjælp kan få, så dig og dine dejlige børn, kan klare jer et dejligt sted. 

Held og lykke i fremtiden. Jeg håber du klarer den og at du og dine børn får et godt liv. Sådan nogen som jer er jeg glad for, at vi i DK hjælper! 

Nej vel? 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mama-M28 skriver:

Kære ts! 

Jeg forsøger lige, på vegne af alle de "kloge kvinder" herinde at undskylde. 

De ved ikke bedre. De svarer ud fra det snævre livssyn, de har. De får det bedre ved at fortælle folk, hvordan de burde have gjort. Ja- sådan er der bare nogen, der er. Det er også de slags folk som ser " de unge mødre" og som bagefter har så meget ondt at sige om dem. Deres selvværd stiger simpelthen af det  det er jo dejligt for dem. 

Jeg håber du er ligeglad. Du har et liv, som ingen herinde kender til. Smerter, som vi ikke aner hvordan føles. Og ikke mindst smerten over, at du overvejer at flytte- men er bekymret for økonomien. 

Jeg synes du skal tage ned på kommunen og spørge dem til råds. Jeg er sikker på, at du på kontanthjælp kan få, så dig og dine dejlige børn, kan klare jer et dejligt sted. 

Held og lykke i fremtiden. Jeg håber du klarer den og at du og dine børn får et godt liv. Sådan nogen som jer er jeg glad for, at vi i DK hjælper! 

Der kan man da tale om et snævert livssyn! 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Loa

Anonym skriver:

Min sygdom er uhelbredelig og vil kun blive værre med årene så vis jeg have ventet var det ikke sikkert jeg nogen sinde ville kunne have fået mine børn. 

Jeg kunne osse være heldig at den bare ville stå standby og aldrig ændre sig men den chance ville jeg ikke tage og ind til videre var det vist meget godt for ville ikke kunne bære et barn i 9 mdr på mine hofter nu.  

Det er nemt at dømme når du ikke kender min historie. 

Men så er du jo også gået ind til livet med to børn, vel vidende at du formodentligt ikke ville kunne forsørge dem....

Jeg ved egentlig ikke hvad min holdning er mht om syge "bør" få børn, hvis de aldrig vil kunne komme til at forsøge dem selv, men tænker alligevel at din situation/sygdom vel næppe er blevet nemmere af at have fået to børn....

Anmeld Citér

21. juni 2016

Kim71

Jeg har ikke læst hele tråden, men er din mand med på at du skal have børnene på fuld tid ? Skulle min kone og jeg en dag skilles, ville jeg da gerne have børnene på fuld tid, eller minimum dele dem mellem os lige meget.

Anmeld Citér

21. juni 2016

BasMusen

Abracadabra skriver:

Du kunne også gå helhjertet ind i at få et arbejde. Du har vel næppe terminal cancer, så mon ikke en ung pige på 23, som har overskud til 2 børn, også kunne arbejde med sin krop/sit sind og blive rask nok til at passe et arbejde? 

What!!??? 

Anmeld Citér

21. juni 2016

BasMusen

Kære ts

ØV hvor er jeg ked af, at du ikke får konstruktive svar på dit spørgsmål fra nogle kloge hoveder. Som i så mange andre tråde har folk svært travlt med at ytre deres mening om alt muligt andet i din situation end det du spørger om.

Selvfølgelig er der en grund til at du er sygemeldt. Og at nogen insinuerer, at man så burde holde sig fra at få børn er decideret uhyggeligt og umenneskeligt. Samt måske grunden til at mange af os synes, verden er et hårdt sted at sætte børn i. 

Jeg håber, at du lukker ørerne for disse uoplyste (måske faktisk ubegavede) udmeldinger og søger den hjælp du skal bruge ved kommunen, så du og din mand kan gå hver til sit og give det bedste til jeres unger 

Der er helt sikkert tilskud at hente OG børnepenge fra far, hvis børnene bor hos dig.

Pøj med det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.