Hvad får man i kontanthjælp som enlig med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Carina:-) skriver:

At priotere arbejde fra som du påstår er en menneskeret er det der vælter Danmarks økonomi.  Blandt andet. 

Jeg er selv kronisk syg og har en ødelagt ryg men det er ikke ensbetydende med at så har jeg ret til at forvente at så skal jeg forsørges.  Nej jeg har ret til at forsøge at forsørge mig og mine børn mest muligt.

De færreste  mennesker kan ærligt sige de absolut intet kan og kan man vitterlig intet har vi heldigvis mulighedfor hjælp.

Men kan man intet er  det næppe det smarteste at blive gravid føde og selv skulle klare 2 børn. Og måske det var en ide at forsøge at blive selvforsøgende inden .man sætter børn i verden især når man er ung 

Ja der er mulighed for hjælp - men jeg kan fortælle dig, at den ikke altid er nem at få. Det har taget mig 10 år at få den rette hjælp

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2016

Carina:-)

Saphiira skriver:

Ja der er mulighed for hjælp - men jeg kan fortælle dig, at den ikke altid er nem at få. Det har taget mig 10 år at få den rette hjælp

Men du fik vel økonomisk hjælp i de 10 år?

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym trådstarter

Vil gerne have låst min tråd 

Dette var på ingen måde en debat om hvor usselt et menneske jeg er og jeg bare vil sidde på min flade og blive forsørget for det er jo det jeg har skrevet hele vejet igennem jeg gerne ville. 

Svare ikke mere her. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Tullemoar

Men du fik vel økonomisk hjælp i de 10 år?

Nej næsten ikke. Jeg var sygemeldt en kort periode men ellers ikke

Anmeld Citér

18. juni 2016

Sandratoft

Roselil skriver:

Så handicappede og syge må ikke få børn? Hold da op et fascistoidt samfundssyn

Hvis de vælger at få børn, velvidende at det er samfundet der kommer til at forsørge dem, så er min personlige holdning at det ikke er i i orden. Nu er det så heldigvis ikke mig der bestemmer hvem der må og hvem der ikke må få børn, men en del af mig jublede, da jeg hørte om kontanthjælpsloftet. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Carina:-)

Saphiira skriver:

Hvad pokker har du så levet af?

Og ja det kan tage mange år at blive udreddet i dag. En af de trælse følger af stramninger pga for mange fik førtidspension uden grund.  Det går ud over mange i dag. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Aristocats

At priotere arbejde fra som du påstår er en menneskeret er det der vælter Danmarks økonomi.  Blandt andet. 

Jeg er selv kronisk syg og har en ødelagt ryg men det er ikke ensbetydende med at så har jeg ret til at forvente at så skal jeg forsørges.  Nej jeg har ret til at forsøge at forsørge mig og mine børn mest muligt.

De færreste  mennesker kan ærligt sige de absolut intet kan og kan man vitterlig intet har vi heldigvis mulighedfor hjælp.

Men kan man intet er  det næppe det smarteste at blive gravid føde og selv skulle klare 2 børn. Og måske det var en ide at forsøge at blive selvforsøgende inden .man sætter børn i verden især når man er ung 

Jeg synes helt åbent, at der er vigtigere ting end arbejde! Især hvis man er syg og lider. Hvis man er syg, JA! - så har man ret til at få det bedre, inden man kommer ud igen. Det siger da sig selv. Jeg kunne virkelig ikke kræve af folk der er mere eller mindre invalideret af sygdom at de skulle arbejde, med min menneskelige samvittighed i behold, ærligt talt. Og som sagt, der skal mere til, før Danmarks økonomi ramler ned om ørene på os alle sammen og vi må erklære os fallit - vi er trods alt et af de mest velfungerende (og dog...) og rige lande i verden, så at folk der tager fri for arbejde på grund af sygdom, gør os nok ikke til det næste Uland eller Grækenland ligefrem. 

Jeg tager hatten af for at du er kronisk syg og arbejder, men du kan ikke tale for alle og er ikke et enestående bevis på, at hvis man er kronisk syg så skal eller kan man bare arbejde. Jeg lider selv af noget og kan arbejde fuldtid, men det betyder altså ikke at alle der lider af det samme kan formå de ting jeg kan, uanset hvordan du vender og drejer den  Folk er forskellige og det er langt fra alle, der bare kan trodse sygdom ligeså. 

Vi kan godt være enige om at der teoretisk set findes bedre alternativer, men det gør der altid uanset hvilken situation du sætter lys på, så jeg har stadig intet til overs for bagkloghedens ord, som er mere eller mindre ubrugelige, da det ikke ændrer på noget alligevel. Tingene kan ikke altid hænge sammen på den måde som folk helst ser og folk vil altid få børn i en situation som kunne have været bedre. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Tullemoar

Hvad pokker har du så levet af?

Og ja det kan tage mange år at blive udreddet i dag. En af de trælse følger af stramninger pga for mange fik førtidspension uden grund.  Det går ud over mange i dag. 

Eller jo har vel fået økonomisk hjælp noget af tiden - SU.. Jeg er igang med uddannelse nummer to - trods sygdom. Netop for at sikre at jeg kan kvalificere mig til jobs på lige fod med andre  

men faktum er, at jeg er syg, og jeg kan godt forstå, hvis alle ikke kan klare arbejde osv. Hvis de er syge, men så skal man nok også tænke lidt længere mht. Børn. Det er jeg fuldstændig enig i  

Anmeld Citér

18. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Saphiira skriver:

Jamen hvad levede du så af i de mange år? 

Mer ked af, at du er syg.

Anmeld Citér

18. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Saphiira skriver:

Eller jo har vel fået økonomisk hjælp noget af tiden - SU.. Jeg er igang med uddannelse nummer to - trods sygdom. Netop for at sikre at jeg kan kvalificere mig til jobs på lige fod med andre  

men faktum er, at jeg er syg, og jeg kan godt forstå, hvis alle ikke kan klare arbejde osv. Hvis de er syge, men så skal man nok også tænke lidt længere mht. Børn. Det er jeg fuldstændig enig i  

Sejt gået af dig - det tager jeg hatten af for.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.