Hvad får man i kontanthjælp som enlig med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Ønsker en lille spire.. skriver:

Pyt pyt, men måske du er enig i at det ville behjælpeligt at kende diagnosen? :-) 

Altså debatten ville stoppe, hvis man fik at vide om det er en diagnose som vitterlig stopper ens arbejdsliv. Men samtidig synes jeg en diagnose er meget privat, så ved det egentlig ikke  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

Carina:-)

Anonym skriver:

Det startede allerede meget tidligt med smerter hm ja tror jeg var 12-13år og må sige lige der tænkte jeg ikke på økonomi der begyndte jeg så til keoprakter der hjalp bare ikke rigtig. 

Og så spoler vi videre har svært ved at huske min aldre til alle undersøgelser men jeg var ved mange læger på grund af min men de kunne ikke finde noget de sagde jeg måtte træne og træne da det ville hjælpe tro mig jeg prøvede men fik bare mere ondt af det havde dage jeg ikke kunne komme ud af sengen. 

Startede på en masse smertestillende som ikke rigtig ville virke men gik igang med en egu som petergog som 17 åri efter ca et halvt år blev smerterne så slemme jeg ikke kunne være til og måtte til sidst ryge på sygedagpenge ca som 18 åri 

Og igen gennem alle mulige læger og undersøgelser og til sidst fant jeg selv ud af hvad jeg fejlede og fantastisk en læge der kunne give mig min diagnose det tog mange år og var en hård kamp hvor ingen troede på mig. 

Og så har jeg ellers bare kæmpet for at komme oven på igen har selv sørget for flerepraktikker da kommunen ikke gjorder noget og ville gerne udredes og komme videre med mit liv og ud i arbejde men kommunen hjalp mig ikke så måtte selv gøre hvad jeg kunne og så blev jeg gravid og lægen sygemelde mig på grund af komplikationer 

Og nu står jeg her mon barsel er snart slut og så tager jeg kampen op igen 

Syntes selv jeg har gjort hvad jeg kunne kan ikke gøre for jeg kun er 23 år og syg jeg vil osse gerne leve. 

Hvad fandt du så ud af du fejlede?

Anmeld Citér

22. juni 2016

RosSofi

Saphiira skriver:

Altså debatten ville stoppe, hvis man fik at vide om det er en diagnose som vitterlig stopper ens arbejdsliv. Men samtidig synes jeg en diagnose er meget privat, så ved det egentlig ikke  

Nu spørger jeg lige dumt, men er der ikke utroligt mange forskellige holdninger til, hvornår ens arbejdsliv stopper eller ens muligheder for at have et helt ophører?

Ja en nævnte, at det giver sig selv, hvis man talte om terminal kræft. Men det er vel en debat af de lidt større, hvornår man ellers ikke er arbejdsdygtig permanent.

Nogle mennesker, der har down syndrom eller er retarderede kan klare visse praktiske arbejdsopgaver, er du kørestolsbruger kan du måske klare kontorarbejde osv. Nogen ville kunne andre med lignende sygdomme ville ikke kunne.

Så jeg tror egentlig at vi skal kende mere end bare en diagnose?

Anmeld Citér

22. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Rosa-Sofia skriver:

Nu spørger jeg lige dumt, men er der ikke utroligt mange forskellige holdninger til, hvornår ens arbejdsliv stopper eller ens muligheder for at have et helt ophører?

Ja en nævnte, at det giver sig selv, hvis man talte om terminal kræft. Men det er vel en debat af de lidt større, hvornår man ellers ikke er arbejdsdygtig permanent.

Nogle mennesker, der har down syndrom eller er retarderede kan klare visse praktiske arbejdsopgaver, er du kørestolsbruger kan du måske klare kontorarbejde osv. Nogen ville kunne andre med lignende sygdomme ville ikke kunne.

Så jeg tror egentlig at vi skal kende mere end bare en diagnose?

Det er jo en anden side af sagen ingen af os kan egentlig vurdere om personen er uarbejdsdygtig  

med mindre det er ting som kræft osv.

Anmeld Citér

22. juni 2016

loop

Anonym skriver:

Det er sku da utroligt siger sku konstant igen og igen og igen jeg gerne vil arbejde gør hvad jeg kan for at kunne komme ud i arbejde

Folk er så voldsomt dømmende og tænker straks jeg bare en en samfunds nasser der bare vil sidde på min flade røv og ikke lave noget 

Har fået nok af jeres dømmende kritik jer perfekte mennesker så er færdig med at læse med og svare 

Hvorfor svarer du dem du mener der dømmer dig?

Jeg har flere gange svaret på det du spurgte om, og det er der andre der også har, men de svar har du ikke ønsket at kommentere.

Jeg undrer mig nu derfor over, hvad du overhovedet ville med dine spørgsmål. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Ønsker en lille spire..

Saphiira skriver:

Der er ikke noget der er privat, når man skriver som anonym. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.