Hvad får man i kontanthjælp som enlig med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.110 visninger
165 svar
387 synes godt om
18. juni 2016

Anonym trådstarter

Det ser bare ikke ud til mig og børnenes far kan få det til at fungere vi skændes alt for meget foran børnene på 2 år og en på 7 mdr det eneste der får mig til at blive lige nu er økonomien. 

Lige nu får jeg 10.300 ca 

Jeg er 23 år med 2 børn og skal nok i raccurseforløb her om 3 mdr når min barsel slutter da jeg er syg. 

Men hvad ville jeg få som enlig til 2 små børn ? 

Min datter går i privat dagpleje og er rigtig glad for at gå der kan man få friplads til privat dagpleje ? 

Håber der er nogle kloge hoveder der ved mere ind mig syntes nemlig ikke jeg kan finde satserne på nettet så jeg kan forstå det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Det ser bare ikke ud til mig og børnenes far kan få det til at fungere vi skændes alt for meget foran børnene på 2 år og en på 7 mdr det eneste der får mig til at blive lige nu er økonomien. 

Jeg er 23 år med 2 børn og skal nok i raccurseforløb her om 3 mdr når min barsel slutter da jeg er syg. 

Min datter går i privat dagpleje og er rigtig glad for at gå der kan man få friplads til privat dagpleje ? 

Håber der er nogle kloge hoveder der ved mere ind mig syntes nemlig ikke jeg kan finde satserne på nettet så jeg kan forstå det 

Det ser ud til at du får 13779 kr før skat. Så afhængig af hvad du har i fradrag, kan du se hvad af du får udbetalt. Umiddelbart kan jeg læse mig frem til at man ikke kan få friplads eller tilskud i en privat daginstitution. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det ser ud til at du får 13779 kr før skat. Så afhængig af hvad du har i fradrag, kan du se hvad af du får udbetalt. Umiddelbart kan jeg læse mig frem til at man ikke kan få friplads eller tilskud i en privat daginstitution. 

Okay tak for hjælpen kan godt se jeg ikke kan få det til at hænge sammen alene med 2 børn 

Især når jeg ikke kan få mig selv til at tage min datter ud af hendes dagpleje 

Anmeld Citér

18. juni 2016

larven

Jeg er næsten 100% sikker på, at du godt kan få tilskud til privat pasning.

hvis børnene skal bo hos dig kan du også få børnenepenge fra faderen,børnepenge som alle får + ekstra og ekstra ordinært børnetilskud. Der er også boligydelse.der er nye regler omkring det så jeg ved ikke hvor meget det er.

Anmeld Citér

18. juni 2016

God-mor

Anonym skriver:

Okay tak for hjælpen kan godt se jeg ikke kan få det til at hænge sammen alene med 2 børn 

Især når jeg ikke kan få mig selv til at tage min datter ud af hendes dagpleje 

Måske din mand kan betale for den? Det er jo også hans børn selvom du vælger at gå

Anmeld Citér

18. juni 2016

Wiilliam

Anonym skriver:

Du får sammen tilskud. Vi har os vores i privat. 

Også kan du få forhøjet børnecheck hver tjene måneder boligsikring. og sikker halv eller hel friplads. Plus børnepenge fra faren. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Abracadabra

Du kunne også gå helhjertet ind i at få et arbejde. Du har vel næppe terminal cancer, så mon ikke en ung pige på 23, som har overskud til 2 børn, også kunne arbejde med sin krop/sit sind og blive rask nok til at passe et arbejde? 

Anmeld Citér

18. juni 2016

alenemor42

Man kan ikke få fri plads til privat dagpleje kun søskende rabat

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Du kunne også gå helhjertet ind i at få et arbejde. Du har vel næppe terminal cancer, så mon ikke en ung pige på 23, som har overskud til 2 børn, også kunne arbejde med sin krop/sit sind og blive rask nok til at passe et arbejde? 

Haha flot komintar !!!! 

Tror du ikke vis jeg kunne ville jeg til en hver tid bytte mine sygdomme ud med et fuldtidsjob hvor jeg både ville tjene mere og slippe for kommunen !!!!!!!! 

Jeg står til nok at skulle have 2 nye hofter 

Men da jeg har kroniske smerter osse er det ikke sikkert jeg kan få det da det måske vil ødelægge noget andet 

Oven i det har jeg problemer med hukommelse vis jeg bliver det mindste stresset 

Så ja du må da virkelig undskylde jeg kun er 23 år og syg ! 

Jeg går til læge efter læge for at kunne blive rask nok til at kunne arbejde men det er fanme op af bakke og er 100% sikker på ikke at kunne komme at arbejde fuldtid nogensinde. 

Og bare rolig du skal ikke være bange for man kan komme i rasursefoeløb vis ikke man virkelig er syg !!! 

Og ja jeg er stadig en god mor så det skal du ikke osse begynde at træde i når du ikke ved en skid 

Hold dig fremover til spørgsmålet eller hop let  og elegant til en anden tråd tak 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Haha flot komintar !!!! 

Tror du ikke vis jeg kunne ville jeg til en hver tid bytte mine sygdomme ud med et fuldtidsjob hvor jeg både ville tjene mere og slippe for kommunen !!!!!!!! 

Jeg står til nok at skulle have 2 nye hofter 

Men da jeg har kroniske smerter osse er det ikke sikkert jeg kan få det da det måske vil ødelægge noget andet 

Oven i det har jeg problemer med hukommelse vis jeg bliver det mindste stresset 

Så ja du må da virkelig undskylde jeg kun er 23 år og syg ! 

Jeg går til læge efter læge for at kunne blive rask nok til at kunne arbejde men det er fanme op af bakke og er 100% sikker på ikke at kunne komme at arbejde fuldtid nogensinde. 

Og bare rolig du skal ikke være bange for man kan komme i rasursefoeløb vis ikke man virkelig er syg !!! 

Og ja jeg er stadig en god mor så det skal du ikke osse begynde at træde i når du ikke ved en skid 

Hold dig fremover til spørgsmålet eller hop let  og elegant til en anden tråd tak 

Undskyld, jeg forstår nu, at tanken om andet end førtidspension er helt absurd for en 23 årig mor til 2.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.