Saphiira skriver:
Mange af jer, som skriver at syge ikke bær få børn, har I selv prøvet at have sygdom tæt inde på livet? Min erfaring er nemlig at man får en hel anden mening
jeg er på en måde enig og alligevel ikke. I mit hoved er det ikke så sort/Hvidt som nogle gør det til 
Nu ved jeg ikke om jeg skrev direkte det, for det var ikke meningen. Selvsagt har man ret til børn som syg, men var det min datter ville jeg blot råde til at kæmpe kampen mod sygdommen før hun blev mor, og tabte hun kampen skulle hun da selvsagt have lov til at få børn. Det er egentlig mest ment som jeg forstår kampen mod bedring, mod måske at kunne varetage er arbejde er lang, hård, sej, kræver alt og med et eller flere børn har man (eller i hvert fald og mange mødre jeg kender) en tendens til at nedprioritere sig selv. Jeg går selv med kroniske smerter i hoften, bækken, ben og fod og har gjort siden sidste fødsel og han fylder 6 år i næste måned, bare at finde tiden til at komme til fys, få laver øvelser kan virke uoverskuelig i hverdagen og fordi børnene og at hente del så tidligt som muligt er prioriteret over mig selv.
Har jeg haft sygdom inde på livet, kun den man døde af i hvert fald når det er i forståelsen tæt inde på livet som i nærmeste familie. Sygdom hvor kampen blev tabt.
Har selv været sygemeldt i 6 mnd, og tvivlede på jeg nogensinde ville kunne finde modet og overskuddet til at starte igen, og jeg havde der et levende barn. Det er nu 10 år siden og jeg har kæmpet kampen, ikke sikker på jeg har vundet den forstået på den måde jeg er i arbejde, jeg er fungerende, udadtil velfungerende. Dog har jeg været i et stress coaching forløb, hvor han absolut ikke mente jeg var velfungerende, han kom for tæt på og jeg meldte afbud for jeg har ikke tiden, lysten, rummet osv til at kæmpe den kamp så længe min første prioritet er mine børn, jeg er ikke parat til at sætte mig selv først for at vinde kampen så hellere bumle med smerterne, gråden, den uendelige træthed osv. Så ja tager udgangspunkt i mig selv, kan man andet sådan helt ærligt og med det udgangspunkt er det min erfaring kampen er mere langtrukken når barnet konstant kommer først
Anmeld
Citér