Hvad får man i kontanthjælp som enlig med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2016

Anonym trådstarter

Kim71 skriver:

Jeg har ikke læst hele tråden, men er din mand med på at du skal have børnene på fuld tid ? Skulle min kone og jeg en dag skilles, ville jeg da gerne have børnene på fuld tid, eller minimum dele dem mellem os lige meget.

Ja vi har allerede aftalt det inden vi fik børn 

Han kan ingen gang overskue dem i hverdagen han skælder dem ud over det mindste og kalder dem tit grimme navne det er osse en af grundene til jeg overvejer at gå  

Ja selv vores 2 åri er begyndt at gå og sige ofte til sin far  'snak ordenligt   ' så det viser jo hvor tit jeg siger det til Ham. 

Snakkede ellers lidt med ham om det igår og jeg havde jo lidt en fantasi om han kunne komme forbi en gang om ugen og lege med børnene ud over han har dem hver 14 dag men det lød han ikke synderlig interesseret i så jeg tænker bare stakkels mine børn deres far elsker dem men ser kun det besværlige i dem øv øv 

Og så har vi osse allerede været gået fra hinanden 2 gange hvor jeg flyttede med alle vores ting og børn inden for det sidste halve år vi har så valgt at give det en chance mere men enligt mest fordi jeg ikke kan få det til at hænge sammen økonomisk på grund af de nye regler 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2016

loop

Anonym skriver:

Det ser bare ikke ud til mig og børnenes far kan få det til at fungere vi skændes alt for meget foran børnene på 2 år og en på 7 mdr det eneste der får mig til at blive lige nu er økonomien. 

Lige nu får jeg 10.300 ca 

Jeg er 23 år med 2 børn og skal nok i raccurseforløb her om 3 mdr når min barsel slutter da jeg er syg. 

Men hvad ville jeg få som enlig til 2 små børn ? 

Min datter går i privat dagpleje og er rigtig glad for at gå der kan man få friplads til privat dagpleje ? 

Håber der er nogle kloge hoveder der ved mere ind mig syntes nemlig ikke jeg kan finde satserne på nettet så jeg kan forstå det 

Jeg ved ikke om kontanthjælpens størrelse afhænger af antallet af børn.

Jeg har en veninde, der har 1 barn. Hun får 10500kr. udbetalt. Hun er i nogle forskellige forløb i håbet om at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Hun er syg. Hun kan ikke arbejde de 225 timer og derfor bliver hun ikke trukket til den 1. oktober. Jeg kan ikke helt huske det, men mener det er hendes sagsbehandler, der har lavet vurderingen om at hun ikke kan opfylde kravet. Lige pt har kommunen sendt hende til yoga for at se om det kan bedre hende.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Spunken84

lineog4 skriver:

Det er nu ikke helt rigtigt, og egentlig ville jeg egentlig ikke svare dig for du har gjort det du fandt rigtigt i din livssituation. Men bliver nød til det nu, for nej ingen kræver du kun arbejder og har det som eneste fokus i livet, ingen siger dit liv skal gå i stå. At udskyde fx børn er altså ikke det samme som livet skal fobi stå, der er tusind grunde til at udskyde børn, det kan være som jeg gjorde fordi jeg gerne ville have uddannelsen næsten i hus, fordi jeg ønskede er sted at bo, fordi jeg mistede min far og min papfar med 3 mnds mellemrum og skulle finde mine ben som Line, fordi jeg skulle være sikker på parforholdet (og erkendt er en langsom person til det, så først efter vi havde kendt hinanden i 8 år turde jeg flytte sammen) - det handler jo i bund grund om, der er nogle mig selv inklusiv der tænker det er okay at udskyde børn for at finde sine ben, få taget sine kampe, finde sin plads eller hvad man kan kalde det. Og hvorfor skulle det være anderledes som syg end som rask, hvorfor er det ikke legalt at sige: nok bedst lige at se om fysikken eller psyken kan blive bedre med hårdt arbejde før børn, ligesom man siger: kom langt med uddannelsen, vær næsten selvforsørgende før børn? 

Jeg ønskede også børn da jeg var 24 men valgte at udskyde, havde det faste parforhold, men jeg vidste der var ting jeg skulle må først fx min uddannelse. 

Så nej ingen siger kun arbejde til dig, ingen siger du skal sætte livet på stand by, men sådan i alt almindelighed tænker jeg at kæmpe sig ud af en sygdom fysisk som psykisk er en kæmpe udfordring, en livs kamp og det særlige fokus på sig selv har man ikke som mor og da slet ikke som enlig mor, derfor blive kampen måske hårdere. 

Jeg har selv skulle kæmpe min livskamp mens jeg var mor, og tænker mange gange om jeg overhovedet fik kæmpet den færdig, om jeg overhovedet er på den anden side, eller om jeg bare har pakket en del væk fordi min primære fokus var at være mor. Jeg gad godt jeg havde haft tiden til fokus på MIG selv

Ja ja - græsset er altid grønnere på den anden side og sådan er der så meget. Du taler ud fra egne erfaringer som har været rigtige eller forkerte for dig. Men nu er det jo ikke dig der er tale om, men derimod ts som har taget nogle valg, som hun nu engang skal forholde sig til. 

At udskyde børn er måske ikke ensbetydende med at livet går i stå.....forudsat at man kan få dem når man gerne vil have dem. Og det er der jo desværre rigtig, rigtig, rigtig mange der sidenhen erfarer at de ikke bare sådan lige kan. Dels fordi de har alderen imod dem fx fordi det har taget dem længe at færdiggøre uddannelse eller finde en at få dem med osv osv. Og når man så står der i den her dejlige situation - så føler man lige præcis at livet er gået i stå - og går først videre når man langt om længe får det barn man har ventet på.....hvis man altså får det! 

Der er i forlængelse af dette derfor også tusindevis af grunde til at få børn tidligt! Jeg kan her nævne fx samfundspres (danskere skal føde flere børn, både uddannelse, karriere og børn skal gerne komme så hurtigt som muligt), der kan være tale om at man har dødsyge forældre der gerne vil opleve et barnebarn inden de går bort (eller at man gerne selv vil have de oplever det inden de dør), det kan være man gerne vil være ung mor, der kan være fordele ved at få børn mens man studerer osv osv osv!

I forhold til sygdom kan børn i øvrigt være lige præcis det lyspunkt i dagligdagen og den motiverende faktor det gør at man har lyst til at kæmpe og tage sig sammen - for så har du noget at kæmpe for! Det kan være meget meget ensomt at side alene med sin sygdom hvorfor man sagtens kan få rigeligt (og i den grad for meget) MIG tid! Så har man nemlig al den tid i verden man vil til at tænke en masse sørgelige tanker om sig selv og egen situation - og det er bestemt heller ikke fedt!

Anmeld Citér

21. juni 2016

Abracadabra

BasMusen skriver:

What!!??? 

Jeg forstår stadig ikke, at det er mere forargende at antage, at en ung mor til 2 har et potentiale end at antage, at hun intet potentiale har.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Soonmom

No offence med over 15000 for at lave ingenting,  er da mere end rigeligt og det burgte da sagtens kunne hænge sammen 1 voksen og 2 små børn,  så må du jo skære ned på noget. 

Og så holder jeg altså med i at hvis man har svært ved at overskue et arbejde er det totalt hul i hovedet at få to børn.  Det er at læsse alt ens ansvar over på samfundet

Anmeld Citér

21. juni 2016

Spunken84

Sandratoft skriver:

Hvis de vælger at få børn, velvidende at det er samfundet der kommer til at forsørge dem, så er min personlige holdning at det ikke er i i orden. Nu er det så heldigvis ikke mig der bestemmer hvem der må og hvem der ikke må få børn, men en del af mig jublede, da jeg hørte om kontanthjælpsloftet. 

Så må vi da ikke håbe at dine børn får en sygdom eller et handicap��

Mon ikke du ville være af en anden mening hvis det forholdt sig sådan at dit syge eller handicappede barn gerne ville have børn?����

Anmeld Citér

21. juni 2016

Sandratoft

Spunken84 skriver:

Mon ikke du ville være af en anden mening hvis det forholdt sig sådan at dit syge eller handicappede barn gerne ville have børn?����

Nej det tror jeg egentlig ikke jeg ville være

Anmeld Citér

21. juni 2016

Spunken84

Aristocats skriver:

Jeg synes helt åbent, at der er vigtigere ting end arbejde! Især hvis man er syg og lider. Hvis man er syg, JA! - så har man ret til at få det bedre, inden man kommer ud igen. Det siger da sig selv. Jeg kunne virkelig ikke kræve af folk der er mere eller mindre invalideret af sygdom at de skulle arbejde, med min menneskelige samvittighed i behold, ærligt talt. Og som sagt, der skal mere til, før Danmarks økonomi ramler ned om ørene på os alle sammen og vi må erklære os fallit - vi er trods alt et af de mest velfungerende (og dog...) og rige lande i verden, så at folk der tager fri for arbejde på grund af sygdom, gør os nok ikke til det næste Uland eller Grækenland ligefrem. 

Jeg tager hatten af for at du er kronisk syg og arbejder, men du kan ikke tale for alle og er ikke et enestående bevis på, at hvis man er kronisk syg så skal eller kan man bare arbejde. Jeg lider selv af noget og kan arbejde fuldtid, men det betyder altså ikke at alle der lider af det samme kan formå de ting jeg kan, uanset hvordan du vender og drejer den  Folk er forskellige og det er langt fra alle, der bare kan trodse sygdom ligeså. 

Vi kan godt være enige om at der teoretisk set findes bedre alternativer, men det gør der altid uanset hvilken situation du sætter lys på, så jeg har stadig intet til overs for bagkloghedens ord, som er mere eller mindre ubrugelige, da det ikke ændrer på noget alligevel. Tingene kan ikke altid hænge sammen på den måde som folk helst ser og folk vil altid få børn i en situation som kunne have været bedre. 

Lige mine ord

Anmeld Citér

21. juni 2016

Spunken84

Sandratoft skriver:

Nej det tror jeg egentlig ikke jeg ville være

Det anede mig du ville sige det....

Anmeld Citér

21. juni 2016

Abracadabra

Spunken84 skriver:

Hvis et af mine børn var så hæmmet af sygdom, at hun ikke kunne passe selv et deltidsarbejde, ville jeg anbefale hende at få styr på sin sygdom, inden hun formerede sig.

Hvis hun bare ikke ønskede at arbejde, ville jeg anbefale hende at gifte sig med en rig mand.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.