Mama-M28 skriver:
Kære ts!
Jeg forsøger lige, på vegne af alle de "kloge kvinder" herinde at undskylde.
De ved ikke bedre. De svarer ud fra det snævre livssyn, de har. De får det bedre ved at fortælle folk, hvordan de burde have gjort. Ja- sådan er der bare nogen, der er. Det er også de slags folk som ser " de unge mødre" og som bagefter har så meget ondt at sige om dem. Deres selvværd stiger simpelthen af det
det er jo dejligt for dem.
Jeg håber du er ligeglad. Du har et liv, som ingen herinde kender til. Smerter, som vi ikke aner hvordan føles. Og ikke mindst smerten over, at du overvejer at flytte- men er bekymret for økonomien.
Jeg synes du skal tage ned på kommunen og spørge dem til råds. Jeg er sikker på, at du på kontanthjælp kan få, så dig og dine dejlige børn, kan klare jer et dejligt sted.
Held og lykke i fremtiden. Jeg håber du klarer den og at du og dine børn får et godt liv. Sådan nogen som jer er jeg glad for, at vi i DK hjælper! 
Skønt at blive sat i bås netop af som sætter mig i bås fordi jeg sætter i bås, moral er godt men dobbelt moral er dobbelt så godt
ej synes bare det er så sjovt (på den tragiske måde), at pipper man om at den efterhånden ureflekterede holdning om man har ret ti, at blive forsørger også er en af grundene til der bliver mindre og mindre forsørgelse, så har man lille selvværd og ser de unge mødre - en serie jeg aldrig har set et eneste afsnit af, ikke fordi jeg er imod men jeg tror ikke vi har kanalen (har aldrig ledt), og det er ikke fordi jeg ikke vil stå ved min dårlige smag er fx i gang med at se Merlin på netflix og jeg har også læst the shade off Grey.
Egentlig ked af debatten hele tiden hænges op på ts for hun er i den livssituation og skal selvsagt have den hjælpe der er behov for. Men helt overordnet, og det betaler sig nogle gange at tale overordnet og ikke om enkelt sager (kontanthjælpsloftet blev en succes pga enkeltsager og fordi debatten gik fra principielt og overordnet tim den enkelte). Og helt overordnet tænker jeg det er vigtigt at tænke på et samfund ikke kun er til for at yde til den enkelte, men at den enkelte også skal yde i det omfang den enkelt kan. Et eller andet sted har samfundet som gruppe ikke institution ret til at kræve noget af gruppens medlemmer, og gruppen har også ret til at påpege ar alle handlinger ikke er de bedste for gruppen. Irriterende jo, det er det da, alle regler der begrænser mig som individ er irriterende men nogle gange er det bare ikke kun den enkelte der er i fokus men gruppen.
Måske er der en god grund til ts valgte at få børn tidligt, hun nævner en kronisk sygdom der bliver værre. Men det gælder ikke universelt for alle, og jeg vil til stadighed mene at ja man har ret til børn (dem man kan lave), man det er altså ikke en tim alle tider ret at blive forsørget, lige nu er det i DK, men det kan forsvinde jo flere der tager det som selvfølge.
En nævner børn kommer før arbejde, i princippet ja. Mine børn kommer før alt andet, men var til stresscoach og han bad mig sætte: Line, arbejde og børn op i prioriteret rækkefølge. Min umiddelbare var: 1. Børn, 2. Arbejde og 3. Line. Sådan stod det et kort øjeblik til jeg sagde, altså lige indtil de er syge så er arbejde 1 og børn 2.
Så jo mine børn komme først, men også min børns fremtid og jeg håber virkelig når de bliver voksne at velfærdssamfundet består, at der er SU for jeg har ikke råd til at betale deres uddannelse, at der er gratis uddannelse, at der er KH hvis de skulle stå i en livssituation der kræver det osv. Og desværre ser jeg en dystopi hvor vi er på vej til at devaluere og udfase sikkerhedsnettet og det pga enkelthistorier og modstandernes frygt for at tale overordnet.