Saphiira skriver:
Mange af jer, som skriver at syge ikke bær få børn, har I selv prøvet at have sygdom tæt inde på livet? Min erfaring er nemlig at man får en hel anden mening
jeg er på en måde enig og alligevel ikke. I mit hoved er det ikke så sort/Hvidt som nogle gør det til 
Jeg synes ikke, at der er noget galt i, at syge menesker får børn. Slet ikke. Men uanset om man er rask eller syg, så bør det at få børn være en velovervejet beslutning, ihvertfald når det er planlagt (som jeg er ret sikker på det er i TS' tilfælde). Måske endda mest når man er syg, for der er det nogle andre udfordringer man står med.
Så for mig er det ikke det, at man får børn, når man er syg, men måske mere, at man får to børn med kort tids mellemrum. Jeg er selv fuldstændig rask, men har tidligere døjet med psyken, og jeg ved, at to børn på to år ville være for meget for mig. Derfor er min datter stadig enebarn, selvom hun snart fylder tre. Også selvom jeg har en mand, der tager en kæmpe stor del af slæbet herhjemme, hvilket det lyder til, at TS ikke har.
Jeg forstår heller ikke, at man vælger to graviditeter så tæt på hinanden, når man har en kronisk sygdom. Det er jo virkelig hårdt for kroppen, selv hvis man er rask.
Så ja, det er ikke det med at få børn, når man er kronisk syg, der nager mig, når jeg læser denne tråd - det er at man tager en masse dårlige valg, som måske nok er til byrde for samfundet, men som i bund og grund går hårdest ud over én selv.
Til TS:
Du må undskylde, hvis ovenstående lyder hårdt, jeg kender selvfølgelig ikke dig personligt eller detaljerne omkring din historie.
Jeg vil dog sige, hvis du stadig læser med, at hvad man tidligere har gjort selvfølgelig ikke kan ændres, men det er aldrig for sent at begynde at træffe gode valg og få styr på sine prioriteringer.
Jeg synes helt sikkert, at det er dumt at lade økonomien stå i vejen for, at du går fra din kæreste, som du tydeligvis ikke er lykkelig sammen med. Ja, det bliver stramt, men det kan altså godt lade sig gøre. Så må du flytte din datter til en kommunal dagpleje. Ikke en rar beslutning, men sådan er livet altså nogle gange. Og jeg kan garantere dig for, at det er værre for din datter at leve med forældre, hvis parforhold ikke fungerer og en far der taler grimt til hende, end det er at skifte dagpleje.