Hvad får man i kontanthjælp som enlig med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2016

lineog4

Men at "alle" har det, gør ikke de problemer folk kæmper med mindre. 

At blive rask kan tage tid, prøv du at have depression eller smerter og så ser hvor stor lysten er til at løbe 10 km eller at lave et ordentligt måltid sund mad. Tingene er ikke bare, at være syg er et seriøst problem som skal tages alvorligt og det skal tages hensyn til, uanset hvor mange der lider af den sygdom. Det minimerer ikke det ubehag folk oplever, at alle kan komme ud for det. Man kan også presse for meget på, til det punkt hvor det får omvendt virkning på folk. Selvfølgelig skal folk motiveres, men giv dem dog lige en chance først. At presse folk der ovenikøbet kæmper kommer der sjældent noget godt ud af. 

Måske jeg bare er blevet for gammel og småsur. Jeg forstår alt det i skriver med man skal glemme forforståelsen, man skal anerkende, man skal selvsagt støtte de der ligger ned osv osv. 

Men jeg tænker der også skal lidt anerkendelse den anden vej, anerkendelse af det i mine ører lyder lidt "forkert" man har planlagt to børn første i en alder af 20 år når man vidste man stod med en sygdom, en sygdom der kræver blod, sved og tårer for at man kan få et liv der blandt andet involverer et arbejde. Jeg ved godt man ikke bliver rask ved et trylleslag, har set for mange kollegaer gå ned med stress og have mange senfølger af det, jeg har set det er en kæmpe kæmpe kamp at finde sig selv og det menneske der kan varetage et arbejde og derfor kan jeg simpelthen ikke lade være at tænke, hvorfor dog så ikke vente med børn? Hvorfor ikke tage den kamp eller forsøge at tage den kamp før man står med børnene især når man er så ung. 

Måske som jeg skriver er jeg gammel og sur og efterhånden uvidende, men der er bare mange af gamle mig og de har desværre stemmeret og kan med historier om unge mødre på passivforsørgelse ende med at stemme for store forringelser af passiv forsørgelse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2016

Anonym trådstarter

migmigher skriver:

Har ikke meget forstand på dit spørgsmål, men fik læst tråden igennem, og vil bare lige indskyde, at jeg håber du ikke ligger for meget i, hvad nogle andre kommenterer - navne er vidst ikke nødvendigt i denne sammenhæng. 

Et Skulderklap fra mig, over du prioritere dine børn!

Hilsen en, der selv er ung mor, med kroniske smerter, der kæmper med at få folk til at forstå, at der er forskel på at passe sine børn, og tage et fuldtidsjob!

Mange tak 

Ja det er hårdt at føle man bliver trampet på hele tiden selv om jeg kæmper en kamp hver dag tilsidesætter mig selv altid for mine børn osse selv om jeg så ligger med voldsomme smerter efter de er kommet i seng. 

Og jeg vil gerne arbejde kommer bare ikke til at kunne det fuldtid. 

De raske mennesker fortrækker at jeg ikke har noget liv jeg skal arbejde hvad jeg kan og sætte mig hjemme i en stol for ville ikke kunne andet og vis man er ung og syg har man ikke rat til at få børn er træt af den mentalitet når man ved vis de selv stod der som 23 åri ville de ikke lade deres liv gå i stå 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Mama-M28

lineog4 skriver:

Måske jeg bare er blevet for gammel og småsur. Jeg forstår alt det i skriver med man skal glemme forforståelsen, man skal anerkende, man skal selvsagt støtte de der ligger ned osv osv. 

Men jeg tænker der også skal lidt anerkendelse den anden vej, anerkendelse af det i mine ører lyder lidt "forkert" man har planlagt to børn første i en alder af 20 år når man vidste man stod med en sygdom, en sygdom der kræver blod, sved og tårer for at man kan få et liv der blandt andet involverer et arbejde. Jeg ved godt man ikke bliver rask ved et trylleslag, har set for mange kollegaer gå ned med stress og have mange senfølger af det, jeg har set det er en kæmpe kæmpe kamp at finde sig selv og det menneske der kan varetage et arbejde og derfor kan jeg simpelthen ikke lade være at tænke, hvorfor dog så ikke vente med børn? Hvorfor ikke tage den kamp eller forsøge at tage den kamp før man står med børnene især når man er så ung. 

Måske som jeg skriver er jeg gammel og sur og efterhånden uvidende, men der er bare mange af gamle mig og de har desværre stemmeret og kan med historier om unge mødre på passivforsørgelse ende med at stemme for store forringelser af passiv forsørgelse. 

Hvad skal ts bruge det til? Det du skriver? 

Hvorfor er det, at rigtig rigtig mange mennesker (herinde) ikke for pokker kan forholde sig til de spørgsmål, de får? 

Jeg forstår på ingen måde hvorfor man stiller et spørgsmål om, hvorfor man dog ikke har ventet med at få børn  

Det er ikke spørgsmålet! Jeg begriber ikke hvordan man kan få sig til det?! 

Er det mere "rigtigt" at du har fået børn? 

Anmeld Citér

18. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
lineog4 skriver:

Dejlige, kloge fornuftige ord! Vi er som samfund tvunget til at kræve noget af de mennesker vi forsøger. At planlægge to børn som meget ung og meget syg er simpelthen ikke godt nok - det lægger jo op til livslang offentlig forsørgelse og det går jo ikke! 

Anmeld Citér

18. juni 2016

lineog4

Mama-M28 skriver:

Hvorfor er det, at rigtig rigtig mange mennesker (herinde) ikke for pokker kan forholde sig til de spørgsmål, de får? 

Jeg forstår på ingen måde hvorfor man stiller et spørgsmål om, hvorfor man dog ikke har ventet med at få børn  

Nu var det ikke til ts men til et andet svar - men jeg er også af den mening at en debat kan udvikle sig og man gerne må svare udover startspørgsmålet og ts ikke ejer en tråd men starter en tråd og så kan den udvikle sig. Ved godt alle ikke er enig i det, men...

Anmeld Citér

18. juni 2016

Mama-M28

SØS skriver:

Dejlige, kloge fornuftige ord! Vi er som samfund tvunget til at kræve noget af de mennesker vi forsøger. At planlægge to børn som meget ung og meget syg er simpelthen ikke godt nok - det lægger jo op til livslang offentlig forsørgelse og det går jo ikke! 

Først og fremmest skal vi hjælpe de, der har brug for hjælp. 

Husk... Det kan blive dig selv en dag!!!! 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Sandratoft

Mama-M28 skriver:

Fordi det er en debat side, og ts må forvente at der kommer en masse input til hendes indlæg. Vi har haft diskussionen før, "skal vi holde os stringent til spørgsmålet, eller må vi lade diskussionen brede sig" og rigtig mange er egentlig for en bred diskussion. Så derfor. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Aristocats

Jeg kan som udgangspunkt godt forstå din tankegang. Nogle vil måske se det som uansvarligt eller ugennemtænkt, men for mig skal "retten" til børn altså ikke fratages pågrund af sygdom. Derudover er der jo heller ikke noget at sige til det - børnene er der nu, de kan jo ikke trækkes tilbage. At fortælle TS at børnene var et dårligt valg, er overhovedet ikke brugbart, andet end til en dårlig samvittighed hos TS formentlig. 

Måske har jeg ikke læst det, men jeg ser ingen steder stå, at børnene var planlagte. Hvis de var, fred være med det. Man har stadig lov til at få børn hvis man er syg og at være på kontanthjælp som syg gør absolut ikke en til en uansvarlig mor eller en mor der ikke kan tænke tingene igennem. 

Det er ikke alle der kan få tingene til at passe sammen som de skal i samfundets øjne, det er ikke alle der kan eller har lyst til at fravælge børn før sygdom er ovre. Det kan være fuldstændig udelukket for nogle at vælge abort, når de først står med en positiv graviditetstest i hånden. At du ville være i stand til at træffe et andet valg baseret på de tanker du ville gøre dig, gør ikke TS valg med hensyn til børn mindre værdigt i mine øjne. 

At tage sig af sine børn er noget man skal, noget der driver en som mor. (Undskyld, mange, mange mennesker     ) at have et arbejde er altså ikke noget man absolut skal når man er syg og kæmper. Så må man handle ud fra det man sidder i, det er ikke altid det er det mest optimale, men sådan er livet - og det ser ud til at TS gør det bedste hun kan. 

Jeg kunne bedre forstå hvis TS var narkoman, alkoholiker, boende på gaden eller lignende. Så var argumentet med at vente med at få børn måske sevet mere ind hos mig. 

Men det er altid nemt at være bagklog, når man ikke selv sidder i lortet. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Mama-M28 skriver:

Først og fremmest skal vi hjælpe de, der har brug for hjælp. 

Husk... Det kan blive dig selv en dag!!!! 

Prøv at læse mine tidligere indlæg i debatten! 

Jeg er med på at hjælpe de, der af den ene eller anden grund ikke kan klare sig selv samtidig opfordrer jeg til og kræver en vis refleksion fra de der lader sig forsørge og det mener jeg sådan set er ganske rimeligt! 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Okay tak for hjælpen kan godt se jeg ikke kan få det til at hænge sammen alene med 2 børn 

Især når jeg ikke kan få mig selv til at tage min datter ud af hendes dagpleje 

Kan se videre i debatten at man måske godt kan få tilskud til privat dagpleje Husk dog at kontanthjælpsloftet sætter en grænse for hvor meget tilskud du kan få. 

• Enlige forsørgere med 2 børn eller flere: 15.674 kr.

Dette er så det maksimale du kan få, med boligstøtte og andre offentlige tilskud. Og de 15.674 kr er før skat. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.