Hvad får man i kontanthjælp som enlig med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2016

Spunken84

Carina:-) skriver:

Når du skriver du ikke magtede job ved siden af studie går jeg udfra du fik SU?

Og får man SU kan man vel ikke modtage sygedagpenge ?

Præcis - til bege dele.

Men det var ikke det jeg først fik at vide - sandsynligvis skete det fordi jeg dengang var ansat med fast timeantal og måtte sygemeldes fra dette. De blev derfor enige om på kommunen at jeg kunne få sygedagpenge - også selvom jeg fik SU. Men det kunne jeg så ikke få alligevel....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

Carina:-)

Nu kan jeg kun tale ud fra egne erfaringer 

Men jeg har type 1 diabetes og en ødelagt ryg pga hårdt fysisk arb i mange år 

Jeg har jævnligt brug for f.eks speciallæger og er jævnligt indlagt .

Jeg har aldrig nogen sinde op levet dårlig behandling,

Jeg er tit i kontakt med kommunen og har pga min kroniske sygdom og min ryg kontakt med min sagsbehandler om praktiske ting i forbindelse med indlæggelse og det at have en virksomhed.

Og jeg må være heldig for har kun mødt kompetente og venlige fagfolk hele vejen igennem i alle de år jeg har været syg .

Men har  til gengæld overhørt mere end en person overfuse og råbe af f.eks sekretærer - eller folk der måtte fjernes af vagter fordi de stod og skreg hysterisk og truende hvis man fik nej til flere penge fordi man ups havde brugt dem alle på 3 dage. 

Tænker lidt at nogen måske får svar som det de råber i skoven... og at det er lidt lige som de mennesker der oploder billeder af sygehus maden på facebook hvor tillægsord som Ad  klam og bræk er med til at beskrive hvor elendig de synes maden er - 

Istedet for at glæde sig over at man rent faktisk får mad på sygehuset 3 gange om dagen .

Anmeld Citér

22. juni 2016

Ønsker en lille spire..

Til ts! Jeg har et spørgsmål, som hvis du svarer fyldestgørende på måske kan lægge debatten lidt i bero. Hvad har du helt konkret og 100% selv gjort for at blive rask/ selvforsørgende? Og hvordan synes du selv at du har kæmpet for at blive selvforsørgende? Jeg er spændt på at høre dine egne initiativer.. Er det sund kost, motion, coaching..??

Anmeld Citér

22. juni 2016

Spunken84 skriver:

Præcis - til bege dele.

Men det var ikke det jeg først fik at vide - sandsynligvis skete det fordi jeg dengang var ansat med fast timeantal og måtte sygemeldes fra dette. De blev derfor enige om på kommunen at jeg kunne få sygedagpenge - også selvom jeg fik SU. Men det kunne jeg så ikke få alligevel....

Og det giver jo god mening at man ikke kan få både sygedagpenge og su 

At du så blev misvejledt er superærgeligt men godt de opdagede det i tide for ellers kunne du have stået med en kæmperegning der skulle betales når fejlen blev opdaget.

Anmeld Citér

22. juni 2016

Spunken84

Jeg er tit i kontakt med kommunen og har pga min kroniske sygdom og min ryg kontakt med min sagsbehandler om praktiske ting i forbindelse med indlæggelse og det at have en virksomhed.

Og jeg må være heldig for har kun mødt kompetente og venlige fagfolk hele vejen igennem i alle de år jeg har været syg .

Men har  til gengæld overhørt mere end en person overfuse og råbe af f.eks sekretærer - eller folk der måtte fjernes af vagter fordi de stod og skreg hysterisk og truende hvis man fik nej til flere penge fordi man ups havde brugt dem alle på 3 dage. 

Tænker lidt at nogen måske får svar som det de råber i skoven... og at det er lidt lige som de mennesker der oploder billeder af sygehus maden på facebook hvor tillægsord som Ad  klam og bræk er med til at beskrive hvor elendig de synes maden er - 

Istedet for at glæde sig over at man rent faktisk får mad på sygehuset 3 gange om dagen .

Hmm.... Jeg føler lidt du anklager mig for at have råbt og skreget på kommunen....

Nu er jeg lidt mere civiliseret end som så, omend jeg faktisk godt kan forstå folk bliver så frustrerede over systemet at de råber...

Det er dejligt at høre det er gået gelinde for dig - jeg tillader mig at drage den konklusion at det ofte er lettere at få hjælp når der er tale om fysisk sygdom frem for psykisk.

Når det er sagt tror jeg såmænd også du kan finde folk med psykisk sygdom som har gode oplevelser med det og folk med fysisk sygdom der har dårlige. Intet er sort/hvidt.

Men jeg tænker selvfølgelig ikke en speciallæge skriver ting der ikke passer eller diagnosticerer mig med svær depression hvis han synes det er noget pjat jeg sidder og siger - mon ikke han havde nøjes med at kalde det en mild eller moderat depression i så fald???

Anmeld Citér

22. juni 2016

Spunken84

Og det giver jo god mening at man ikke kan få både sygedagpenge og su 

At du så blev misvejledt er superærgeligt men godt de opdagede det i tide for ellers kunne du have stået med en kæmperegning der skulle betales når fejlen blev opdaget.

Ja- det er jeg helt enig i! 

Mit mål da jeg gik derned dengang var heller ikke nødvendigvis at få sd. Jeg anede intet om ydelser og muligheder - jeg vidste blot at jeg ikke kunne holde til mere og at jeg havde presset mig selv for hårdt alt alt for længe og derfor måtte have noget hjælp. Jeg fik dog tilkendt en stor portion penge med tilbagevirkende kraft - og dem har jeg da ikke skullet betale tilbage.....nu kommer jeg helt i tvivl om jeg faktisk modtog SU på det tidspunkt eller om jeg havde sat det stand by.... Ha ha - det er så mange år siden (5-6 år) så jeg kan ikke helt huske det��

Anmeld Citér

22. juni 2016

lineog4

Jeg har kun været i systemet i knapt 4 mnd måske lidt mindre, kan ikke huske hvornår jeg gik fra barsel til sygedagpenge.

Jeg mødte velvilje, men jeg næste altså også den forvirring og delvist inkompetence jeg hører andre beskrive. Jeg råbte ikke, ja egentlig talte jeg nok meget lavt, og havde ulig mig ikke mange ord. Men jeg oplevede fx at da jeg skulle raskmelde mig (hvilket jeg ikke var parat til men jeg måtte ikke rejse udenlands hvis ikke jeg var raskmeldt og jeg vidste jeg skulle afsted, skulle slippe hverdagen, slippe graven som var blevet er sted jeg var hver dag osv.) kunne jeg ikke raskmelde mig for jeg var på barsel i systemet og den kære mand i skranken fastholdt jeg måtte være forvirret og uvidende for selvsagt var jeg på barsel når jeg havde fået er barn, og selv om jeg var syg kunne jeg ikke raskmelde mig når jeg var barsel, han tog først telefonen og ringede til en mere vidende da jeg med lille stemme og tårer i øjnene spurgte om jeg skulle hente min datters dødsattest. 

Jeg oplevede også de havde er stort ønske om jeg gik videre i systemet selvom engleligt fortalte jeg ikke kunne se mig selv på et arbejde for jeg græd stort set hele tiden mens min datter var afleveret i institution og forresten var jeg til sidst også gravid og så bange. 

Men ja vil ikke sige de var inde, ikke sige de var dårlige og jeg forstår selv en masse af bevæggrundene for at flytte folk rundt i de forskellige kasser, men en god oplevelse at møde systemet det var det ikke. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Spunken84 skriver:

Hmm.... Jeg føler lidt du anklager mig for at have råbt og skreget på kommunen....

Nu er jeg lidt mere civiliseret end som så, omend jeg faktisk godt kan forstå folk bliver så frustrerede over systemet at de råber...

Det er dejligt at høre det er gået gelinde for dig - jeg tillader mig at drage den konklusion at det ofte er lettere at få hjælp når der er tale om fysisk sygdom frem for psykisk.

Når det er sagt tror jeg såmænd også du kan finde folk med psykisk sygdom som har gode oplevelser med det og folk med fysisk sygdom der har dårlige. Intet er sort/hvidt.

Men jeg tænker selvfølgelig ikke en speciallæge skriver ting der ikke passer eller diagnosticerer mig med svær depression hvis han synes det er noget pjat jeg sidder og siger - mon ikke han havde nøjes med at kalde det en mild eller moderat depression i så fald???

Jeg anklager ikke nogen for noget - skrev om mine egne erfaringer 

Og ja min er fysisk men min nu 18 årige søn med ADD og indlæringsprb har heldigvis fået samme behandling .

Han er snart færdig som kok - en udd han aldrig havde gennemført hvis ikke han havde fået massiv støtte af hans mentor og sagsbehandler.

Min ex svigerdatter er hårdt ramt af borderline og bliver også behandlet ordentligt med et godt praktiksted hvor hun er 9 timer om ugen og i lange perioder holder fri fra fordi hun ikke magter det .

Hun og min søn har gode liv på trods af at de har massive psykiske udfordringer og det er takket være dygtige sagsbehandlere.

Der er ingen tvivl om at der findes dårlige sagsbehandlere men skal man tro det man ser på diverse sociale medier så er hele vores velfærd inden for sundhedsvæsnet råddent .

Og det er bestemt ikke min erfaring på trods af at jeg ser mere end mange andre pga min sygdom og smadrede ryg.

Og synes der er en tendens til at folk ser de dårlige ting frem for at fremhæve de gode .

Anmeld Citér

22. juni 2016

lineog4

Spunken84 skriver:

Præcis - til bege dele.

Rigtig ærgerligt for dig at du er misledt i forhold til sygedagpenge. Men det lyder ikke til at der handler om du er blevet erklæret arbejdsdygtige men i højere grad at man ikke kan modtage både SU og sygedagpenge.

Man kan få en revalidering men som jeg forstår den handler det i højere grad om at man har et job/uddannelse men ikke kan varetage grundet sin sygdom og man derfor får økonomisk støtte til at tage en ny. 

Og 10 pr om universitet er vi en del der har været - host host. Jeg startede i 95 og var færdig i 06, dog med en barsel imellem, så siger kun 10 år (lyder bedre) og havde SU til 7 år pga barslen, jeg kunne så ulig dig arbejde lidt ved siden af (løn på 6500 om måneden) de to af årene og det sidste år var uden indkomst. Jeg siger ikke det var fedt, jeg siger ikke andre skal gå igennem det samme, og jeg ville ønske alle får nok penge til at klare livet. Men oplever bare mange gange man tror man er alene og det er kun mig der har... 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Spunken84

Jeg anklager ikke nogen for noget - skrev om mine egne erfaringer 

Og ja min er fysisk men min nu 18 årige søn med ADD og indlæringsprb har heldigvis fået samme behandling .

Han er snart færdig som kok - en udd han aldrig havde gennemført hvis ikke han havde fået massiv støtte af hans mentor og sagsbehandler.

Min ex svigerdatter er hårdt ramt af borderline og bliver også behandlet ordentligt med et godt praktiksted hvor hun er 9 timer om ugen og i lange perioder holder fri fra fordi hun ikke magter det .

Hun og min søn har gode liv på trods af at de har massive psykiske udfordringer og det er takket være dygtige sagsbehandlere.

Der er ingen tvivl om at der findes dårlige sagsbehandlere men skal man tro det man ser på diverse sociale medier så er hele vores velfærd inden for sundhedsvæsnet råddent .

Og det er bestemt ikke min erfaring på trods af at jeg ser mere end mange andre pga min sygdom og smadrede ryg.

Og synes der er en tendens til at folk ser de dårlige ting frem for at fremhæve de gode .

Jeg ser det dårlige fordi jeg har oplevet det. Har ikke erfaring med andet. Og jeg hører desværre om mange hvor historien ligner min.

Men det er da dejligt at høre mine skattekroner hjælper NOGEN når de nu ikke hjælper mig��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.