Jeg har tænkt en del over tråden her. Den rører meget i mig. Jeg kan godt anerkende, at en del må føle sig en smule provokerede af, at der i starts indlægget skrives, som om det sådan er en fremtidsplan at blive bistandsklient. Er selv, som psykisk syg taknemlig over at befinde mig i noget, der stadig er et velfærdsland. Dog er jeg enig i, at hvis man kan så skal man. Forstået på den måde, at (det skrives vist også af en bruger) hvis vi alle forlod arbejdsmarkedet sådan permanent pga en periode med sygdom ville sikkerhedsnettet selvfølgelig ikke holde.
Når det så er skrevet tænker jeg, at et andet vigtigt aspekt er sygdomserkendelsen. Jeg havde desværre ikke selv evnen til at foresille mig/forstå konsekvenserne af, hvad det at blive mor ville gøre ved min skrøbelige psyke. Og måske mangler TS ligeledes et overblik over, hvor meget der kræves for at kunne leve med sygdomme, forsørge sig OG have børn. Jeg ved det ikke.
Jeg bliver bare lidt trist på det menneskelige plan, hvis man kan ønske at leve af passiv-forsørgelse/overførselsindkomst permanent, når man kun er 23 år. Ville selv være rigtigt ked af, hvis det var min fremtidsudsigt.
Anmeld
Citér