Carina:-) skriver:
Nu kan jeg kun tale ud fra egne erfaringer
Men jeg har type 1 diabetes og en ødelagt ryg pga hårdt fysisk arb i mange år
Jeg har jævnligt brug for f.eks speciallæger og er jævnligt indlagt .
Jeg har aldrig nogen sinde op levet dårlig behandling,
Jeg er tit i kontakt med kommunen og har pga min kroniske sygdom og min ryg kontakt med min sagsbehandler om praktiske ting i forbindelse med indlæggelse og det at have en virksomhed.
Og jeg må være heldig for har kun mødt kompetente og venlige fagfolk hele vejen igennem i alle de år jeg har været syg .
Men har til gengæld overhørt mere end en person overfuse og råbe af f.eks sekretærer - eller folk der måtte fjernes af vagter fordi de stod og skreg hysterisk og truende hvis man fik nej til flere penge fordi man ups havde brugt dem alle på 3 dage.
Tænker lidt at nogen måske får svar som det de råber i skoven... og at det er lidt lige som de mennesker der oploder billeder af sygehus maden på facebook hvor tillægsord som Ad klam og bræk er med til at beskrive hvor elendig de synes maden er -
Istedet for at glæde sig over at man rent faktisk får mad på sygehuset 3 gange om dagen .
Du må have været heldig så
Min oplevelse er en hel anden! Også selvom det stammer fra forskellige steder.
Jeg ved så også, at jeg har været uheldig. Med læger, som har givet medicin, de ikke havde forstand på, og derfor har været ved at ødelægge mig, psykologer, psykiatere, som har været inkompetente.
Ja, den ene så slem, at jeg fik et brev om, at hvis jeg mente, at han havde ødelagt mit liv, så kunne jeg klage og søge erstatning. Googler man mandens navn, så har han været i medierne for at have over have ødelagt folks liv. Han må ikke praktisere idag.
Derudover har jeg kæmpet med noget fysik, hvor mange læger har trækket på skuldrene og sagt "det må du leve med" og nu viser det sig, at det ikke bare er noget man bare lever med.
jeg hverken råber eller skriger af nogen. Jeg stolede på, at de havde styr på tingene, men det havde de så ikke.
Idag har jeg faktisk valgt at betale for min egen behandling og der oplever jeg, at behandlingen er helt anderledes.
Måske har jeg bare været uheldig, men jeg ved, at jeg ikke er den eneste med de oplevelser.
Alligevel er jeg glad for vi har læger osv. Til rådighed. Jeg er glad for, at vi har sygehuse, som vi kan bruge "gratis"