Hader Kay Bojesen ting!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2016

GrønStjerne

Synes der lugter lidt af troll her i området Anonym TS, med et kraftsprog der siger spar-to...

Jeg synes det er lidt forkælet at være fornærmet over en gave. Hvis det er så slemt så skulle man måske overveje ikke at holde fest, men bruge kuvertprisen på at købe de ting man synes barnet skal have selv. I stedet for alle de grimme grimme ting folk kommer slæbende med..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

Super-Mom

Soonmom skriver:

Men man kan da sige sig selv at det er noget af et sats.
Et dåbsrør fx.  Jeg har ADLRIG set nogen have sådan et sående fremme, og det er der måske en grund til?
- Jeg kan virkelig ikke se at man ønsker at give noget folk ikke vil have, om ikke andet kan man da i det mindste have pli, til at sørge for at det kan byttes hvis det er noget der ikke er på ønskesedlen

Hmm min datter fik et dåbsrør i gave og den har stået fremme i vores stue lige siden  så der er nogle der har dem 

og at samligne den med en dildo ville jeg nok ikke  haha jeg vill sgu nødig have så langt et rør med to små søde bamser i hver ende op dernede 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Zelinasmor

Jeg synes min datters dåbsrulle er super smuk. Sølv med pakker, bamser og balloner med navn på. Hendes dåbsattest ligger indeni som den er beregnet til og den står til pynt på hendes værelse. 

Folk er så utaknemmelige nu til dags. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Soonmom

GrønStjerne skriver:

Synes der lugter lidt af troll her i området Anonym TS, med et kraftsprog der siger spar-to...

Jeg synes det er lidt forkælet at være fornærmet over en gave. Hvis det er så slemt så skulle man måske overveje ikke at holde fest, men bruge kuvertprisen på at købe de ting man synes barnet skal have selv. I stedet for alle de grimme grimme ting folk kommer slæbende med..

Hvis det stod til mig forgik det også på den måde,  desværre er man to om at bestemme,  så når manden har fået viljen med festen bliver jeg godt nok skuffet hvis min søn for alt muligt der ikke står på ønskesedlen

Anmeld Citér

15. juni 2016

Loa

Soonmom skriver:

Men man kan da sige sig selv at det er noget af et sats.
Et dåbsrør fx.  Jeg har ADLRIG set nogen have sådan et sående fremme, og det er der måske en grund til?
- Jeg kan virkelig ikke se at man ønsker at give noget folk ikke vil have, om ikke andet kan man da i det mindste have pli, til at sørge for at det kan byttes hvis det er noget der ikke er på ønskesedlen

Altså man ved jo ikke om folk vil have det eller ej? Tvivl på de færreste køber noget de VED familien ikke vil have.

Jeg synes generelt også ting skal kunne byttes, men er bestemt ikke imod at give/få noget der ikke står på ønskesedlen.

Anmeld Citér

15. juni 2016

B16

Soonmom skriver:

Det ligner en forsølvet dildo med sløjfe

Jeg tænkte det samme!! ��������

Anmeld Citér

15. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Men hvis jeg har brugt tid på en ønskeseddel og sørget for der er gaver fra 50+ kr,  så synes jeg det er uforskammet at komme med noget man ikke kan bytte,  vi har brugt penge på mad,  lokaler osv og det er da også synd og skam og give noget der bare bliver smidt ud 

Du har brugt tid på at lave en ordreseddel, tydeligvis, og den har du lavet for din egen og ikke gæsternes skyld, så de kan give dit barn, hvad du har bestemt, han/hun vil have. Det eneste uforskammede er, at du ikke skærer ud i pap for dem, at et ønske ikke er et ønske, men en bestilling, og at du opfatter deres gaver til dit barn som en tilbagebetaling til DIG for leje af lokaler og mad. Så kunne de i det mindste selv tage stilling til, om de følte sig velkomne som gæster, der kom for at fejre dit barn, eller om konceptet "Gave til dåbsbarn(s mor) som gengæld for bespisning" var for langt ude til, at de ville deltage. 

Det er i mine øjne en forkælet, misforstået og helt igennem egoistisk opfattelse af hele ideen bag fejring og gaver, du lægger for dagen. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Mine børns værelser er ikke indrettet efter min smag, men deres. Den ene på 18 har lavet et mystisk "kakkelbord med brune læderstole"-arrangement og har landskabsmalerier, jeg finder hæslige, på væggen samt korsstingsbroderede puder i stolene. Et par porcelænsfigurer, jeg aldrig ville have stående fremme, er der også blevet plads til. Og den der sølvsparebøsse, han fik i dåbsgave, og som jeg aldrig selv ville have overvejet at ønske til ham, troner på reolen - han ved, den er fra et afdødt medlem af min svigerfamilie og sætter stor pris på den. 

Vi holdt dåbsfester for at fejre vores børn, ikke for at give en fest til gengæld for gæsternes gaver, og vi tog imod gaverne som "mellemmænd" for børnene. Tænk, jeg anede ikke, da de var babyer, om de kunne lide Kay Bojesen, sølvdimser eller noget helt tredje, eller om de med tiden ville bryde sig om det. At nogle af gaverne ikke faldt i min smag, var da fuldstændigt underordnet - mine børn er ikke mig, og min "stil" i indretning skal da på ingen måde afgøre, hvad børnene vil have til at stå fremme. 

Lad dog lige jeres unger få plads og rum for at være selvstændige individer, der måske en dag vil påskønne de gaver, der er givet til DEM! Måske indretter de også en hæslig "hule" som min søns en dag - så kan I være stolte af ikke at have trukket jeres egne præferencer ned over hovedet på dem. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym

MoarHvidovre skriver:

Nu får jeg nok hak som dig. Det er absolut heller ikke min kop te og jeg ville også bytte dem. Der er ikke noget værre end, at få gaver som ikke kan byttes - underordnet om det er til mine børn eller mig

Hvordan kan du vide hvad dine børn vil sætte pris på som voksne??

Anmeld Citér

15. juni 2016

lineog4

Soonmom skriver:

Men hvis jeg har brugt tid på en ønskeseddel og sørget for der er gaver fra 50+ kr,  så synes jeg det er uforskammet at komme med noget man ikke kan bytte,  vi har brugt penge på mad,  lokaler osv og det er da også synd og skam og give noget der bare bliver smidt ud 

Men I har vel brugt penge på mad og lokaler fordi I ønsker ar fejre jeres barns dåb, have en skøn dag med de omkring jer I holder af og ikke for at få specifikke gaver. 

Mine børn er ikke døbt, så ingen dåbsgaver her hjemme, men ærligt jeg inviterer pga festen, være sammen og ikke pga gaver.

og kan gaven byttes synes jeg da det er helt fint at bytte, har jeg selv gjort. Men kan den ikke ja så er det jo ærgerligt, giv den videre, giv den til genbrugs, gør noget så er andet menneske bliver glad - har du fx fået bojesens skillervagt så tager jeg den gerne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.