Hader Kay Bojesen ting!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2016

Soonmom

lineog4 skriver:

Men I har vel brugt penge på mad og lokaler fordi I ønsker ar fejre jeres barns dåb, have en skøn dag med de omkring jer I holder af og ikke for at få specifikke gaver. 

Mine børn er ikke døbt, så ingen dåbsgaver her hjemme, men ærligt jeg inviterer pga festen, være sammen og ikke pga gaver.

og kan gaven byttes synes jeg da det er helt fint at bytte, har jeg selv gjort. Men kan den ikke ja så er det jo ærgerligt, giv den videre, giv den til genbrugs, gør noget så er andet menneske bliver glad - har du fx fået bojesens skillervagt så tager jeg den gerne 

Lige i denne situation er det pga.  Gaverne,  jeg havde været fint tilfreds med navngivning og ingen fest 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Soonmom skriver:

Lige i denne situation er det pga.  Gaverne,  jeg havde været fint tilfreds med navngivning og ingen fest 

Nej, lige i denne situation er det fordi, din mand gerne vil holde en dåbsfest. Det er en intern diskussion og et internt kompromis mellem dig og din mand, som intet har med gæsterne at gøre. Det er groft sagt ikke deres problem, at du i realiteten foretrækker, at de bliver væk... Uden at du i øvrigt har informeret dem om dette.

Anmeld Citér

15. juni 2016

lineog4

Soonmom skriver:

Men så er det måske der kimen til det hele er. For man skal holde en fest fordi man ønsker det. 

Tænker din mand må have ønsket dåben og festen og ja så lad ham tage sig af gaverne 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Dorthe1986

Super-Mom skriver:

Hmm min datter fik et dåbsrør i gave og den har stået fremme i vores stue lige siden  så der er nogle der har dem 

og at samligne den med en dildo ville jeg nok ikke  haha jeg vill sgu nødig have så langt et rør med to små søde bamser i hver ende op dernede 

Ha ha ha  tak for dagens grin!

Anmeld Citér

15. juni 2016

Dorthe1986

Mor og meget mere skriver:

Mine børns værelser er ikke indrettet efter min smag, men deres. Den ene på 18 har lavet et mystisk "kakkelbord med brune læderstole"-arrangement og har landskabsmalerier, jeg finder hæslige, på væggen samt korsstingsbroderede puder i stolene. Et par porcelænsfigurer, jeg aldrig ville have stående fremme, er der også blevet plads til. Og den der sølvsparebøsse, han fik i dåbsgave, og som jeg aldrig selv ville have overvejet at ønske til ham, troner på reolen - han ved, den er fra et afdødt medlem af min svigerfamilie og sætter stor pris på den. 

Vi holdt dåbsfester for at fejre vores børn, ikke for at give en fest til gengæld for gæsternes gaver, og vi tog imod gaverne som "mellemmænd" for børnene. Tænk, jeg anede ikke, da de var babyer, om de kunne lide Kay Bojesen, sølvdimser eller noget helt tredje, eller om de med tiden ville bryde sig om det. At nogle af gaverne ikke faldt i min smag, var da fuldstændigt underordnet - mine børn er ikke mig, og min "stil" i indretning skal da på ingen måde afgøre, hvad børnene vil have til at stå fremme. 

Lad dog lige jeres unger få plads og rum for at være selvstændige individer, der måske en dag vil påskønne de gaver, der er givet til DEM! Måske indretter de også en hæslig "hule" som min søns en dag - så kan I være stolte af ikke at have trukket jeres egne præferencer ned over hovedet på dem. 

Din søns indretning falder helt i tråd med vores herhjemme  men ville lige sige fedt fedt fedt at i lader ham være sin egen 

Anmeld Citér

15. juni 2016

alenemor42

Jeg hader også kaj bojesen ting... Nøj det er grimt.

Jeg havde solgt lortet  det ville seriøst rage mig langsomt at min hvad... 5 mdr. Gamle baby havde fået dem. Lige præcis sådanne ting skal man ikke købe medmindre der de er ønsket 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Rauw

Måske dit barn blir glad for tingen en dag. Gem den væk hvis den er så grim at se på. Jeg fik aben i dåbsgave og jeg elsker den!! Ja bortset fra min far ik synes det var en god gave så han gav den til sin søster. Nu hænger den i min kusines reol. Tak for gaven mormor og oldemor. Den ville jeg ha været glad for hvis ik mine forældre havde været så pisse egotrippene og bestemt på mine vegne hvad jeg kan li og ikke li. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rauw skriver:

Måske dit barn blir glad for tingen en dag. Gem den væk hvis den er så grim at se på. Jeg fik aben i dåbsgave og jeg elsker den!! Ja bortset fra min far ik synes det var en god gave så han gav den til sin søster. Nu hænger den i min kusines reol. Tak for gaven mormor og oldemor. Den ville jeg ha været glad for hvis ik mine forældre havde været så pisse egotrippene og bestemt på mine vegne hvad jeg kan li og ikke li. 

Præcis!! 

Anmeld Citér

15. juni 2016

TNBC

Soonmom skriver:

Men det er da pænt dumt at gæsterne bruger tid på at finde noget DE TROR gør glæde, istedet for at kigge på ønskeseddel, og se hvad der rent faktisk gør glæde.

- ang. fest, så prøver vi at tilgodese alle. Forskellige salater, sodavand, hvid OG rødvin, vand. Forskelligt kød osv. Så den holder ikke

Jeg er glad for at jeg ikke var med til den barnedaab, for jeg kunne finde paa at finde noget der ikke stod paa listen, fordi det var noget jeg faldt over, som jeg bare synes barnet skulle have(Som fra udlandet)

Jeg lytter til oensker, men jeg vil ogsaa gerne finde paa noget selv.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
alenemor42 skriver:

Jeg hader også kaj bojesen ting... Nøj det er grimt.

Jeg havde solgt lortet  det ville seriøst rage mig langsomt at min hvad... 5 mdr. Gamle baby havde fået dem. Lige præcis sådanne ting skal man ikke købe medmindre der de er ønsket 

Netop - 5 mdr. gammel baby, hvis fremtidige smag mor intet aner om! Selvfølgelig sælger man da ikke sit barns gave. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.