Hader Kay Bojesen ting!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

I er glade for alle de ting i har fået til ungerne??  Var pointen fra de fleste af jer, at det ikke handler om mors og fars holdning til tingene, at det er børnenes 

Men godt for jer he he

Tror, du misforstår pointen: Jeg er/var glad for de gaver, folk havde brugt tid, penge og ikke mindst tanker på at købe til mine børn, SELVOM de ikke alle faldt i min smag.
Jeg er bare deres mor - hvorfor skulle min personlige smag stå i vejen for, hvad andre tæt på dem gav til DEM?
Jeg har pyntet op til jul år efter år med nisser, jeg hadede, fordi mine unger elskede dem. Jeg har læst bøger, som jeg fandt tåbelige og dårligt skrevet, højt for dem om og om igen, fordi de var vilde med dem. Jeg har støttet deres venskaber med børn, jeg helt personligt ikke var vild med. Jeg har set 20+ teaterstykker på deres skole af yderst svingende kvalitet, jeg har deltaget til spejder-, musik- og sportsarrangementer, hvor min tid objektivt set kunne være brugt bedre. Og jeg har været glad for, at det altsammen betød noget for dem. Det er da sådan, det er at være mor.
Jeg er ikke hovedpersonen i mit hjem eller i min familie - vi er fem styk, som spiller sammen og giver hinanden plads. Og der bliver dæleme trangt for de andre, hvis mor tager hele scenen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2016

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Du får det til at fremstå lidt hårdt og sat på spidsen, men når det er sagt, så forstår jeg dig godt. Tror dog der er flere der har misforstået dig lidt, og hurtigt skælder dig ud. 

Tænker at gaven og hvilken værdi den har ikke er relevant her. Nogle er til dansk design, andre er ikke. Problematikken ligger jo i at give gaver, der ikke kan byttes - og det er PISSE IRRITERENDE!!!

Mange er ret uopfindsomme, når det kommer til dåbsgaver. Hvor mange Kay Bojesen aber, H C Andersen eventyrer, de små synger, sølv kors og bidegiraffer kan man lige få brug for??? Hvis man giver så traditionel en gave, synes jeg, at det er dårlig stil ikke at få byttemærke på! 

Gaverne er jo heldigvis til dine børn og ikke til dig, så det er dem det skal døje med dem. Hvis du har fået flere af samme salgs synes jeg ikke det er utaknemmeligt at spørge efter en bon, da én abe må være nok   

Hvis dét var pointen, havde indlægget nu nok heddet noget med "gaver, der ikke kan byttes" og ikke handlet om "HADER HADER", "ubrugelige grimme træfigurer", som barnet angiveligt ikke kan bruge. Som man råber i skoven, får man svar.

Anmeld Citér

17. juni 2016

sol_og_sommer_<3

Anonym skriver:

Hvorfor er det, at disse ubrugelige grimme træfigurer absolut skal gives til mine børns barnedåb og selvfølgelig kan de ikke byttes. Så kom dog med noget barnet kan bruge. 

HADER HADER Kay Bojesen ting og andre lignende ting øv med øv på...

Håber f.... Ikke at jeg får en til min næste runde fødselsdag, så hellere en røremaskine.

Så fik jeg luft tak...

Gud hvor er jeg glad for at jeg ikke er inviteret til den barnedåb...ville blive ked af det som gæst over at give en gave og så få den reaktion 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym

Soonmom skriver:

Hvis vi nu siger man har/får 3-4 børn, så kan man hurtig skrape mange ting sammen, og det er ikke alle der har obevaringsplads, så jeg synes stadig det er en vildt dårlig gave, og give noget barnet MÅSKE får glæde af som teen/voksen

Fair nok. Men jeg synes stadig at det er mega ubehøvlet at smide ungernes gaver ud. Måske man bare skulle ønske sig penge hvis man ikke har plads til gaver  eller endnu bedre, frabede sig gaver, så er man fri for at blive fornærmet og at skulle bruge energi på at få skidtet smidt ud. Og gæsten er fri for at bruge energi på at købe en gave. Total win win 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Mor og meget mere

Soonmom skriver:

Hvis vi nu siger man har/får 3-4 børn, så kan man hurtig skrape mange ting sammen, og det er ikke alle der har obevaringsplads, så jeg synes stadig det er en vildt dårlig gave, og give noget barnet MÅSKE får glæde af som teen/voksen

Pointen med dåbsgaver, i modsætning til fødselsdags- og julegaver, er oftest, at det skal være varige ting og netop ikke noget, barnet vokser fra om et par måneder. Den tanke og tradition kan du ikke bare tage fra de gæster, der følger den almindelige kultur. 

Du har indført et helt nyt regelsæt - mad og tag over hovedet til dåbsfesten tilbagebetales med gaver, som du har bestilt på dit barns vegne. Det er, pænt sagt, en alternativ måde at tænke i fejring og gaver på, men måske du lige skulle sikre dig, at de inviterede er bekendte med koncept "Noget-for-noget-fest", før du farer i flint over, at de følger almindelig tradition og ikke dine selvkomponerede retningslinjer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.