Soonmom skriver:
Men det er da pænt dumt at gæsterne bruger tid på at finde noget DE TROR gør glæde, istedet for at kigge på ønskeseddel, og se hvad der rent faktisk gør glæde.
- ang. fest, så prøver vi at tilgodese alle. Forskellige salater, sodavand, hvid OG rødvin, vand. Forskelligt kød osv. Så den holder ikke
Men det er da også "pænt dumt" at gæsterne bare skal vælge en upersonlig gave ud fra en liste som muligvis/sandsynligvis ingen personlig tanke har for dem. Så er det jo bare gavegiveri for gavegiveriets skyld, og I kunne i princippet ligeså godt have skrevet et registrerings- og kontonummer på invitationen, så de bare kunne indbetale penge på Jeres konto.
Og ja, I prøver at gøre det så godt som muligt for Jeres gæster. Ligesom de garanteret prøver at gøre det så godt som muligt for Jer og Jeres barn mht gavegivning. Det betyder ikke, at man altid lykkes, men man må som modtager acceptere den gode intention. Jeg har også modtaget gaver, jeg i princippet ikke havde brug for eller ønsket mig, men jeg sætte stor pris på og har respekt for, at giveren har gjort det og måske har gjort det med en dejlig og personlig intention bag.
Anmeld
Citér