Hader Kay Bojesen ting!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2016

alenemor42

Mor og meget mere skriver:

Netop - 5 mdr. gammel baby, hvis fremtidige smag mor intet aner om! Selvfølgelig sælger man da ikke sit barns gave. 

Uden at blinke  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

Anonym

Soonmom skriver:

Men hvis jeg har brugt tid på en ønskeseddel og sørget for der er gaver fra 50+ kr,  så synes jeg det er uforskammet at komme med noget man ikke kan bytte,  vi har brugt penge på mad,  lokaler osv og det er da også synd og skam og give noget der bare bliver smidt ud 

Man behøver jo heller ikke smide det ud, det kunne jo være at barnet ville sætte pris på det senere i livet.

Anmeld Citér

16. juni 2016

ekebiv

God-mor skriver:

Uforskammet at give en personlig gave med navn? Til en barnedåb fx tænker jeg da bare, at det er ekstra fedt at folk laver personlige gaver, som rent faktisk kan gemmes til senere i livet, og evt gå i arv. Det er da fedt for ens under de kan have noget med sig, som er så personligt og som er givet i kærlighed. Jeg tænker selv over at give noget der kan gemmes, til blandt andet en barnedåb, har fx givet mange dåbsruller med og uden indgravering. Håber da ikke nogen så tænker, at jeg er uforskammet fordi jeg har givet sådan en gave. Det er heller ikke en regel at gaver skal kunne byttes. En gave gives af gavegiveren, og dermed bestemmer gavegiveren! Har skisme aldrig hørt om gaver på bestilling. Hvor herre bevares, undskyld mig. 

Jeg forsøger altid at give tidløse klassiske gaver til dåb, noget som bevares hele livet og ikke noget som bliver slidt op eller de vokser ud af. 

Til mine egne unger ønskede jeg udelukkende ting der kunne gemmes og som de kan have hele livet. Om det bliver i en kasse på loftet må tiden vise. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Loa

Du har brugt tid på at lave en ordreseddel, tydeligvis, og den har du lavet for din egen og ikke gæsternes skyld, så de kan give dit barn, hvad du har bestemt, han/hun vil have. Det eneste uforskammede er, at du ikke skærer ud i pap for dem, at et ønske ikke er et ønske, men en bestilling, og at du opfatter deres gaver til dit barn som en tilbagebetaling til DIG for leje af lokaler og mad. Så kunne de i det mindste selv tage stilling til, om de følte sig velkomne som gæster, der kom for at fejre dit barn, eller om konceptet "Gave til dåbsbarn(s mor) som gengæld for bespisning" var for langt ude til, at de ville deltage. 

Det er i mine øjne en forkælet, misforstået og helt igennem egoistisk opfattelse af hele ideen bag fejring og gaver, du lægger for dagen. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Kløver

Super-Mom skriver:

Hmm min datter fik et dåbsrør i gave og den har stået fremme i vores stue lige siden  så der er nogle der har dem 

og at samligne den med en dildo ville jeg nok ikke  haha jeg vill sgu nødig have så langt et rør med to små søde bamser i hver ende op dernede 

Vi fik billedramme og dåbsrør i et, til de 2 ældste og dåbsrør til de 2 yngste, vi har haft vores stående fremme i stuen til vi flyttede nu står alt de fik i dåbsgave fremme i et skab med lys i, for at fremhæve i vores kontor og er vi så glade for  

Anmeld Citér

16. juni 2016

Kløver

Du har brugt tid på at lave en ordreseddel, tydeligvis, og den har du lavet for din egen og ikke gæsternes skyld, så de kan give dit barn, hvad du har bestemt, han/hun vil have. Det eneste uforskammede er, at du ikke skærer ud i pap for dem, at et ønske ikke er et ønske, men en bestilling, og at du opfatter deres gaver til dit barn som en tilbagebetaling til DIG for leje af lokaler og mad. Så kunne de i det mindste selv tage stilling til, om de følte sig velkomne som gæster, der kom for at fejre dit barn, eller om konceptet "Gave til dåbsbarn(s mor) som gengæld for bespisning" var for langt ude til, at de ville deltage. 

Det er i mine øjne en forkælet, misforstået og helt igennem egoistisk opfattelse af hele ideen bag fejring og gaver, du lægger for dagen. 

Kunne ikke ha skrevet det bedre 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Soonmom

Anonym skriver:

Man behøver jo heller ikke smide det ud, det kunne jo være at barnet ville sætte pris på det senere i livet.

Hvis vi nu siger man har/får 3-4 børn, så kan man hurtig skrape mange ting sammen, og det er ikke alle der har obevaringsplads, så jeg synes stadig det er en vildt dårlig gave, og give noget barnet MÅSKE får glæde af som teen/voksen

Anmeld Citér

17. juni 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Soonmom skriver:

Men hvis jeg har brugt tid på en ønskeseddel og sørget for der er gaver fra 50+ kr,  så synes jeg det er uforskammet at komme med noget man ikke kan bytte,  vi har brugt penge på mad,  lokaler osv og det er da også synd og skam og give noget der bare bliver smidt ud 

Nu er jeg heller ikke Kaj Boysen fan, men du kan da ikke gøre det sådan op. Du holder da vel ikke en dåb, bare for at få gaver, som kan modsvare din pris på dåbs arrangement ?. Tænk nu hvis en ældre bedstemor kom med en hjemme strikkede trøje til en 20 kr ( uden bytte mærke), så Ville du også blive harm ?. Det er vel tanken der tæller og ikke om det kan byttes ( medmindre at det selvfølgelig er flere ting af hver slags, som barnet har fået og ikke dig).

Anmeld Citér

17. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Hvis vi nu siger man har/får 3-4 børn, så kan man hurtig skrape mange ting sammen, og det er ikke alle der har obevaringsplads, så jeg synes stadig det er en vildt dårlig gave, og give noget barnet MÅSKE får glæde af som teen/voksen

Ej, hold nu op. Det er jo ikke en levende elefant, der skal opbevares. Hvis man ikke har plads til en træfigur eller en sølvdims, så har man da slet ikke plads til et barn og alt, hvad der følger med at have sådan et. 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Soonmom

Ej, hold nu op. Det er jo ikke en levende elefant, der skal opbevares. Hvis man ikke har plads til en træfigur eller en sølvdims, så har man da slet ikke plads til et barn og alt, hvad der følger med at have sådan et. 

Det er jo et spørgsmål om priotering,  jeg priotere luft og rum om mine børn,  fremfor kasser med diverse skrammel over det hele 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.