Hader Kay Bojesen ting!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Viwisa skriver:

Ikke enig, og heldigvis må vi gerne det

Jeg vil købe en flot halskæde med navn på til den barnedåb vi skal til nu, og er helt ærligt ligeglad med om forældrene synes det er irriterende det ikke kan byttes, det er en gave JEG har brugt tid på at finde, samt penge på,  fordi jeg synes det skal være den barnet får.

Enig. Jeg synes til gengæld det er uforskammet at blive fornærmet over der er navn på, så man ikke kan bytte....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hvorfor er det, at disse ubrugelige grimme træfigurer absolut skal gives til mine børns barnedåb og selvfølgelig kan de ikke byttes. Så kom dog med noget barnet kan bruge. 

HADER HADER Kay Bojesen ting og andre lignende ting øv med øv på...

Håber f.... Ikke at jeg får en til min næste runde fødselsdag, så hellere en røremaskine.

Så fik jeg luft tak...

Kender det alt for godt.

Jeg kan heller ikke fordrage de figurer.

Har heldigvis ikke fået nogen.

Men til min yngste barnedåb fik jeg er dåbsrør. Jeg syntes de er forfærdelige. Heldigvis har det ikke graveret på det. Så jeg byttede det til en sølv lignende kop i stedet. Så vi havde ønsket os rigtig meget og vores store drenge til sådan et så skulle den yngste også.

Jeg vil helt sikkert bytte haven hvis jeg mener det er noget vi ikke kan lide eller bruge.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Soonmom skriver:

Jeg synes det er uforskammet at give ting med navn på som derved ikke kan byttes,  i princippet risikere man at få fem ting med navn på der ikke kan byttes,  men det gælder faktisk også andre ting,  fair nok at man ikke giver det der står på ønskesedlen,  men så skal det da være sådan så man kan bytte dem.  Og det er jo ikke alle der har plads til at opbevarer alt ubrugeligt bras

Nej, det er altså ikke uforskammet. Det er helt og aldeles gavegivers valg, hvad man giver, ligesom det fx er dåbsbarnets (forældres) valg, hvad der bliver serveret til festen. Så kan man tage hensyn på begge sider (v. hhv. ønskeliste og specielle menu-hensyn), men du har aldrig nogensinde som dåbsbarn krav på en (bestemt) gave, ligesom du heller ikke som gæst har krav på en (bestemt) menu.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Soonmom

Nej, det er altså ikke uforskammet. Det er helt og aldeles gavegivers valg, hvad man giver, ligesom det fx er dåbsbarnets (forældres) valg, hvad der bliver serveret til festen. Så kan man tage hensyn på begge sider (v. hhv. ønskeliste og specielle menu-hensyn), men du har aldrig nogensinde som dåbsbarn krav på en (bestemt) gave, ligesom du heller ikke som gæst har krav på en (bestemt) menu.

Men hvis jeg har brugt tid på en ønskeseddel og sørget for der er gaver fra 50+ kr,  så synes jeg det er uforskammet at komme med noget man ikke kan bytte,  vi har brugt penge på mad,  lokaler osv og det er da også synd og skam og give noget der bare bliver smidt ud 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Soonmom skriver:

Men hvis jeg har brugt tid på en ønskeseddel og sørget for der er gaver fra 50+ kr,  så synes jeg det er uforskammet at komme med noget man ikke kan bytte,  vi har brugt penge på mad,  lokaler osv og det er da også synd og skam og give noget der bare bliver smidt ud 

Ja, men din gæst har jo ikke valgt hvilken mad og hvilke lokaler. Så kunne gæsten i princippet synes, at det var "uforskammet", at I har valgt at servere svinekød, holde festen et (for gæsten) svært sted at komme til, og at I har valgt at servere rødvin frem for hvidvin.

Og at du har brugt tid på en ønskeliste.. Gæsten har også brugt tid på at finde en gave, som de troede var lige sagen. Der er jo ikke nogen, der gør det i ond tro. Så at vælge at smide (ens barns!!!) dåbsgaver ud (og i mange tilfælde også at bytte dem), det er altså ikke ligefrem Emma Gadsk.

Faktisk synes jeg ærligt talt, det er mere "uforskammet" overhovedet at vedlægge en ønskeliste med invitationen.

Anmeld Citér

15. juni 2016

God-mor

Soonmom skriver:

Jeg synes det er uforskammet at give ting med navn på som derved ikke kan byttes,  i princippet risikere man at få fem ting med navn på der ikke kan byttes,  men det gælder faktisk også andre ting,  fair nok at man ikke giver det der står på ønskesedlen,  men så skal det da være sådan så man kan bytte dem.  Og det er jo ikke alle der har plads til at opbevarer alt ubrugeligt bras

Uforskammet at give en personlig gave med navn? Til en barnedåb fx tænker jeg da bare, at det er ekstra fedt at folk laver personlige gaver, som rent faktisk kan gemmes til senere i livet, og evt gå i arv. Det er da fedt for ens under de kan have noget med sig, som er så personligt og som er givet i kærlighed. Jeg tænker selv over at give noget der kan gemmes, til blandt andet en barnedåb, har fx givet mange dåbsruller med og uden indgravering. Håber da ikke nogen så tænker, at jeg er uforskammet fordi jeg har givet sådan en gave. Det er heller ikke en regel at gaver skal kunne byttes. En gave gives af gavegiveren, og dermed bestemmer gavegiveren! Har skisme aldrig hørt om gaver på bestilling. Hvor herre bevares, undskyld mig. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Mortilah

Hvis jeg havde kendskab til at mine "venner" tænker sådan om gaver fra mig- altså at de finder det uforskammet at give gaver fx uden byttemærke, med navn indgraveret etc. så må jeg nok sige det er grund nok til vi ikke skal være venner og at jeg på ingen måde har lyst til at deltage i den barnedåb. 

For det første synes jeg barnedåb er barnedåb og ikke en dag hvor man bare skal rage til sig af bestillingsvarer. (Dem kan vi selv købe) Jeg er taknemmelig, hvis folk gider hive en dag ud af kalenderen, bruge tid, tanker og penge på mit barn. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Soonmom

PUHK skriver:

Ja, men din gæst har jo ikke valgt hvilken mad og hvilke lokaler. Så kunne gæsten i princippet synes, at det var "uforskammet", at I har valgt at servere svinekød, holde festen et (for gæsten) svært sted at komme til, og at I har valgt at servere rødvin frem for hvidvin.

Og at du har brugt tid på en ønskeliste.. Gæsten har også brugt tid på at finde en gave, som de troede var lige sagen. Der er jo ikke nogen, der gør det i ond tro. Så at vælge at smide (ens barns!!!) dåbsgaver ud (og i mange tilfælde også at bytte dem), det er altså ikke ligefrem Emma Gadsk.

Faktisk synes jeg ærligt talt, det er mere "uforskammet" overhovedet at vedlægge en ønskeliste med invitationen.

Men det er da pænt dumt at gæsterne bruger tid på at finde noget DE TROR gør glæde, istedet for at kigge på ønskeseddel, og se hvad der rent faktisk gør glæde.

- ang. fest, så prøver vi at tilgodese alle. Forskellige salater, sodavand, hvid OG rødvin, vand. Forskelligt kød osv. Så den holder ikke

Anmeld Citér

15. juni 2016

Soonmom

God-mor skriver:

Uforskammet at give en personlig gave med navn? Til en barnedåb fx tænker jeg da bare, at det er ekstra fedt at folk laver personlige gaver, som rent faktisk kan gemmes til senere i livet, og evt gå i arv. Det er da fedt for ens under de kan have noget med sig, som er så personligt og som er givet i kærlighed. Jeg tænker selv over at give noget der kan gemmes, til blandt andet en barnedåb, har fx givet mange dåbsruller med og uden indgravering. Håber da ikke nogen så tænker, at jeg er uforskammet fordi jeg har givet sådan en gave. Det er heller ikke en regel at gaver skal kunne byttes. En gave gives af gavegiveren, og dermed bestemmer gavegiveren! Har skisme aldrig hørt om gaver på bestilling. Hvor herre bevares, undskyld mig. 

Jeg måtte simplethen lige google dåbsruller - aller hørt om det før.
Men nu har jeg da noget mere og frygte at vi får.

HVORFOR?
- det er en rulle, den er grim og jeg tror ikke nogen vil have den stående fremme? Så vil jeg sku heller have kay bojesen ting

Anmeld Citér

15. juni 2016

Loa

Soonmom skriver:

Men det er da pænt dumt at gæsterne bruger tid på at finde noget DE TROR gør glæde, istedet for at kigge på ønskeseddel, og se hvad der rent faktisk gør glæde.

- ang. fest, så prøver vi at tilgodese alle. Forskellige salater, sodavand, hvid OG rødvin, vand. Forskelligt kød osv. Så den holder ikke

Ej det kan man da ikke sige. Som flere skriver, er det jo en ønskeseddel ikke en bestillingsseddel. Det kunne være gæsten har tænkt at det var en mega fed gave, som forældrene måske ikke selv kender eller har tænkt over, så kan man da ikke sige at gaver som ikke er fra ønskesedlen ikke er velkomne.

Tvivler på nogen giver en gave for at genere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.