Hvad få i udbetalt efter skat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2016

Anonym

Min mand og jeg får hhv. mellem 70.000 og 90.000 kr, og jeg får 50.000 kr. Min mand er læge og har mange forskellige jobs og jeg er også læge, men har et job. Dog er jeg på barsel nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

vi har 11.500 udbetalt til sammen  forstår bedre jeg føler vi lever virkelig skrabet

jeg arbejder 29 timer

min kæreste arbejder 37 timer...

tror vis vi skal ud og kigge efter noget bedre.. er helt over det beløb nogle får 

Må jeg spørge hvad jeres job er ?? 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Det giver da vanvittig god mening.

Når man er på førtidspension, så kan man ikke arbejde. Man er yngre end pensionsalderen - dvs, at man ikke har haft mulighed for at have et job i længere tid og opspare efterløn/pension.

Man kan jo være 25 år og komme på førtidspension. Og du MÅ ikke arbejde ved siden af - og du KAN faktisk heller ikke. 

En førtidspensionist kommer også på normal pension, når de når den alder. Så det er en meget lav indtjening de har haft det mest af deres liv MODSAT normale pensionister.

Og har du læst statistikker? Af dem der er på offentlige ydelser er det seriøst et fåtal af mennesker der snyder systemmet.

vi taler promiller - det er ikke dem, der får noget som helst til at vælte. Jeg betaler i øvrigt gerne mere skat! 

Det siger vidst mere om dine asociale bekendte og din omgangskreds - hvis ikke det er fordi, de er reelt syge og bare er for stolte til at anerkende deres egen sygdom og derfor negligerer deres sygdom 100% udover sit eget. Så de kan jo virke ovenpå. De kan ligge med de værste smerte - mentale eller fysisk - ting de ikke har lyst til at vise dig. Lad være med at læse ekstra bladet, hvis du ikke forstår, at det er enkeltesager, de fremholder for at skabe læsere. 

Det lyder som et dystert verdensbillede, hvis man tror, at mange førtidspensionister har fået den ydelse for sjov eller for at snyde systemet. Det kaldes asocialeadfærd - og det er sgu også en diagnose mange gange. Så vil jeg hellere give dem kontanthjælp osv for at holde dem ude fra et liv med kriminalitet osv. hvis vi taler dysfunktionelle voksne, der "snyder" et system. Av - et sølle liv!

Ved at se på enkeltsager, så rammer man mange flere, som er berettiget til de her ydelser. 

Derfor bliver jeg SÅ ked af det, over at du kan have de tanker. Fordi du kender - eller tror du kender nogen, som udemærket kan arbejde. SÅ skal de 97% have en lavere og dårligere levestandart. AV!

Man bekæmper i øvrigt sygdom og kriminalitet ved at have højere socialeydelser - for det giver lyst til livet og til at deltage i et samfund. Man får derved et ansvar for et fællesskab. 

Mindre penge og straf avler vrede og triste mennesker, som kan ende med at begå desperate handlinger.

IGEN - det er et fåtal der snyder! Du skulle hellere blive forarget over alle de store internationale selskaber, som ikke betaler skat! For de snyder dig og mig for milliarder! 

Jeg kender til flere som har løjet sig til en alvorlig diagnose for at få bevilliget førtidspension. Jeg er godt klar over, at det langt fra er alle, der snyder systemet på den måde, men det sker altså.

Jeg bor desuden i en by hvor ca. 60% af beboerne er på overførselsindkomst, så jeg har lidt ondt i røven over at slide og slæbe for mindstelønnen, når sådan nogle mennesker får flere penge end hvad jeg selv gør for at lave absolut ingenting.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kender til flere som har løjet sig til en alvorlig diagnose for at få bevilliget førtidspension. Jeg er godt klar over, at det langt fra er alle, der snyder systemet på den måde, men det sker altså.

Jeg bor desuden i en by hvor ca. 60% af beboerne er på overførselsindkomst, så jeg har lidt ondt i røven over at slide og slæbe for mindstelønnen, når sådan nogle mennesker får flere penge end hvad jeg selv gør for at lave absolut ingenting.

Du ved jo intet om hvad der foregår hjemme hos dem privat.

Har du overvejet at de lyver for at fremstå bedre end de er, det er trættende at være kronisk syg, men endnu mere trættende altid at skulle snakke om sygdom, høre på andre menneskers velmenende råd om hvordan man kan blive rask osv.

Jeg lyver også for omverden og siger jeg har det godt. Det er meget få, der ved hvor syg jeg er.

Jeg lyver for at beskytte mig selv.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

1. Som jeg skrev - du ved ikke, om folk sætter en maske op. Det gør de fleste. 

Og igen - det er under 1% der er uretfærdigt på overførselsydelser. 

Du kan ikke lyve dig til en diagnose. Du skal igennem et ressourceforløb, hvor der er flere forskellige læger og mange, mange, mange forskellige undersøger. Det tager typisk 5 år at få tilkendt en førtidspension.

Så du er godt naiv, hvis du tror på, at alle dine bekendte snyder et system. Det lader sig ikke gøre. De er nok mere pinlige/dårlige over, at de faktisk ikke kan føre et tilfredsstillende liv. Også lyver man for at ligne alle de andre og være lidt sej! Det gør især meget udsatte mennesker. Lyver for sig selv! Og for andre!

Jeg går altså også på arbejde, fordi det er fedt, givende, udfordrende (og hårdt), men jeg ville arbejde med det, selv hvis min løn gik ned. Hvis lønnen en dag fyldte hele mit hovede - så ville jeg skifte job og få et job, der betalte bedre. Hvis lønnen nu betød mere end søde kollegaer, fede opgaver osv....

Hvis du er utilfreds med sit arbejde - så må du skifte sektor, videreuddanne dig eller noget helt tredje... For det har DU mulighed for. 

Anmeld Citér

14. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

vi har 11.500 udbetalt til sammen  forstår bedre jeg føler vi lever virkelig skrabet

jeg arbejder 29 timer

min kæreste arbejder 37 timer...

tror vis vi skal ud og kigge efter noget bedre.. er helt over det beløb nogle får 

Noget må være galt for så lidt nægter jeg ag tro på, at man kan få udbetalt på henholdsvis 29/37 timer. I må have set jeres fradrag mv igennem og talt med jeres arbejdsgivere??!! 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er nysgerrig  efter hvad folk ca har udbetalt (efter skat) om mdr for at se hvad der normalt er ca indtægt pr familie. Jeg syntes vi lever stramt af og til og er tit ked af vi ikke har råd til at spare op til ferie osv.

Man kan svare anonymt men evt et bogstav eller andet så man kan kende forskel på de anonyme svar

Læste først bagefter man skulle trykke som par �� 

Trykkede 25/30.000 kr men vi får 36.000 udbetalt til sammen

Anmeld Citér

14. juni 2016

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Jeg er nysgerrig  efter hvad folk ca har udbetalt (efter skat) om mdr for at se hvad der normalt er ca indtægt pr familie. Jeg syntes vi lever stramt af og til og er tit ked af vi ikke har råd til at spare op til ferie osv.

Man kan svare anonymt men evt et bogstav eller andet så man kan kende forskel på de anonyme svar

Jeg tror, at man kan finde statistikker over, hvad den gennemsnitlige løn er her i Danmark. 

Vi får tilsammen omkring 50.000,- udbetalt pr. måned. Jeg arbejder 30 timer om ugen og min mand arbejder nok gennemsnitligt omkring 40-45 timer om ugen afhængig af mængden af overarbejde. 

Når man skal se på, om nogen får meget (eller lidt) udbetalt, er det også vigtigt, hvor meget den enkelte arbejder. En af mine kollegaer har en mand, der også tjente omkring 100.000,- udbetalt pr. måned men til gengæld havde han også en arbejdsuge på ofte 70 timer. Det giver stadig en godt timeløn, men manden har så ogå næsten timer nok til 2 fuldtidsstillinger, og han er gennem årene gået glip af meget med hans børn, og det kostede næsten deres ægteskab, da de glemte hinanden. Han fik et wake up call, da det pludselig gik op for ham, at han faktisk ikke rigtig kendte hans børn, da de skulle skrive konfirmationssang for den ældste.

Jeg siger ikke, at det går galt for folk, der arbejder meget og tjener mange penge, men før man er "misundelig" (i mangel af andet ord) på deres høje indtægt, er det også værd at huske, at mange også betaler for den med f.eks. mindre tid med familien og egne interesser. Mange højtlønnede kan også blive ringet op på alle tider og har aldrig 100% fri, hvor vi andre forlader kontoret og lægger arbejdet fra os, når kl. er 16.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Du ved jo intet om hvad der foregår hjemme hos dem privat.

Har du overvejet at de lyver for at fremstå bedre end de er, det er trættende at være kronisk syg, men endnu mere trættende altid at skulle snakke om sygdom, høre på andre menneskers velmenende råd om hvordan man kan blive rask osv.

Jeg lyver også for omverden og siger jeg har det godt. Det er meget få, der ved hvor syg jeg er.

Jeg lyver for at beskytte mig selv.

De personer som jeg refererer til, er primært unge mennesker, der er meget åbne omkring at snyde systemet overfor deres omgangskreds.

Så jo, jeg ved faktisk godt, hvad der foregår hjemme hos dem privat.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

De personer som jeg refererer til, er primært unge mennesker, der er meget åbne omkring at snyde systemet overfor deres omgangskreds.

Så jo, jeg ved faktisk godt, hvad der foregår hjemme hos dem privat.

Der er jo ikke nogen unge der idag får tilkendt førtidspension?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.