Janey skriver:
Jeg tror, at man kan finde statistikker over, hvad den gennemsnitlige løn er her i Danmark.
Vi får tilsammen omkring 50.000,- udbetalt pr. måned. Jeg arbejder 30 timer om ugen og min mand arbejder nok gennemsnitligt omkring 40-45 timer om ugen afhængig af mængden af overarbejde.
Når man skal se på, om nogen får meget (eller lidt) udbetalt, er det også vigtigt, hvor meget den enkelte arbejder. En af mine kollegaer har en mand, der også tjente omkring 100.000,- udbetalt pr. måned men til gengæld havde han også en arbejdsuge på ofte 70 timer. Det giver stadig en godt timeløn, men manden har så ogå næsten timer nok til 2 fuldtidsstillinger, og han er gennem årene gået glip af meget med hans børn, og det kostede næsten deres ægteskab, da de glemte hinanden. Han fik et wake up call, da det pludselig gik op for ham, at han faktisk ikke rigtig kendte hans børn, da de skulle skrive konfirmationssang for den ældste.
Jeg siger ikke, at det går galt for folk, der arbejder meget og tjener mange penge, men før man er "misundelig" (i mangel af andet ord) på deres høje indtægt, er det også værd at huske, at mange også betaler for den med f.eks. mindre tid med familien og egne interesser. Mange højtlønnede kan også blive ringet op på alle tider og har aldrig 100% fri, hvor vi andre forlader kontoret og lægger arbejdet fra os, når kl. er 16.
Jeg vil lige sige at jeg lavede ikke dette opslag fordi jeg er misundelig, men fordi at jeg syntes alt indimellem virker uoverskueligt og at vi sidder stramt vi få ca 22000 udbetalt til sammen men er begge arbejdsløse pt og nå vi få arbejde begge to så vil vi også have omkring 25000 om mdr og de pr tusind kan godt mærkes, der er ingen af os som har lange uddannelser eller har udsigter til job med så høje lønninger og vi ville heller ikke egne os til det
Men jeg syntes tit jeg læser herinde at folk både har råd til at spare op til tøj, ferier til udlandet, og samtidig har råd til at tage på "kæreste" weekend, og derfor var jeg nysgerrig.
Men ja nå vi engang er heldige at få et job så har vi også mulighed for at spare lidt op. Vi vil stadig aldrig få råd til alle de ting, det eneste jeg ønsker er at det ikke er så stramt og at vi ikke skal bekymre os om hvor vi skal finde penge henne til tøj ( nå de skal have vinter/sommer tøj) og hvordan vi få lavet nogen ting med dem i sommerferien osv. Men det ville vi så kunne lægge til side til nå det er.