Hvad få i udbetalt efter skat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvis jeg havde startet på en uddannelse for pengenes skyld, ville jeg have snydt systemet. Men jeg startede på mine uddannelser med gode intentioner om at gennemføre, hvilket jeg af flere grunde desværre gjorde.

Så nej, det er ikke det samme som at lyve sig til en diagnose for at få førtidspension.

Uanset intentioner, så er du startet på flere... Så er det vildt, at du er blevet forhindret hver gang. Og du siger, at du havde personlige årsager? Altså du kunne jo starte på en uddannelse, så burde du vel også kunne gennemføre den eller have tænkt" Hov det gik ikke første gang.. eller 2. gang? Så derfor tror jeg, at du har snydt. 

Præcis som du tror, at folk lyver sig til en diagnose... (Hvilket er meget svært, da man skal igennem psykologer, læger, test og osv)

Din form for "snyd" er meget lettere... "Forhindret af personlige årsager!"Mmmm Ja.. Du er ikke engang gå igennem 5 års test og komplicerede løgne of livshistorier for at få den SU. Du kunne bare tage den.. 

Så ja, du er værre i mine øjne, hvis vi skal følge logikken om "retfærdighed og løgn"

Men faktisk så synes jeg rent personligt, at det er okay, du har fået den su, Uagtet om det var med intentioner om at stoppe eller ej. For du har stadig et liv, der har skulle leves og finanseres. Det er okay.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2016

Anonym

Jeg vil derhen, at du selv i løbet af nul komma fem ville kunne blive udsat for samme fordømmelse, som du selv bruger over for førtidspensionister: 

Hvorfor skal en person for tredje, fjerde og femte gang gives en dyr chance til? En studieplads plus SU er uden tvivl dyrere end en folkepension på månedsbasis, og hvorfor skal du koste samfundet mere end en folkepensionist, når du ikke "betaler investeringen tilbage" ved at fuldføre uddannelse nr. et eller to? 

Du kunne selv blive brugt som eksempel på en "snylter" i en samtale, præcis som du bruger dine bekendte som eksempler:"Jeg kender én, som ikke gad arbejde, og derfor påbegyndte hun FEM uddannelser uden at snøvle sig sammen til at gøre dem færdige! "Det er for let at hoppe fra uddannelse til uddannelse med undskyldningen "personlige årsager!" 

Jeg dømmer dig ikke, for jeg kender ikke historien. Men jeg dømmer dig måske nok alligevel for at være ude med riven efter andre. 

Lad os lige få noget på det rene:

Jeg fordømmer personer, der lyver sig til en diagnose og derved får bevilliget en urettig førtidspension - jeg fordømmer absolut ikke syge personer, der har rent faktisk brug for det!

Og jeg kan godt se din pointe, men det har aldrig været min intention at snylte på systemet!

Jeg er vokset op i et "snylte miljø", så jeg er generelt meget imod, at man snyder sig til overførselsindkomst af den ene eller den anden salgs.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Lad os lige få noget på det rene:

Jeg fordømmer personer, der lyver sig til en diagnose og derved får bevilliget en urettig førtidspension - jeg fordømmer absolut ikke syge personer, der har rent faktisk brug for det!

Og jeg kan godt se din pointe, men det har aldrig været min intention at snylte på systemet!

Jeg er vokset op i et "snylte miljø", så jeg er generelt meget imod, at man snyder sig til overførselsindkomst af den ene eller den anden salgs.

Jeg tror bare ikke, der ikke ligger en historie bag, når et menneskes højeste ambition for sit liv er at stå uden for arbejdsmarkedet og aldrig kunne opnå et større økonomisk råderum, aldrig blive en del af det pulserende arbejdsliv, aldrig føle stoltheden over at have udrettet noget på jobbet. Jeg tror, du stirrer dig blind på overfladen - præcis, som andre ville kunne stirre sig blinde på din.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Uanset intentioner, så er du startet på flere... Så er det vildt, at du er blevet forhindret hver gang. Og du siger, at du havde personlige årsager? Altså du kunne jo starte på en uddannelse, så burde du vel også kunne gennemføre den eller have tænkt" Hov det gik ikke første gang.. eller 2. gang? Så derfor tror jeg, at du har snydt. 

Præcis som du tror, at folk lyver sig til en diagnose... (Hvilket er meget svært, da man skal igennem psykologer, læger, test og osv)

Din form for "snyd" er meget lettere... "Forhindret af personlige årsager!"Mmmm Ja.. Du er ikke engang gå igennem 5 års test og komplicerede løgne of livshistorier for at få den SU. Du kunne bare tage den.. 

Så ja, du er værre i mine øjne, hvis vi skal følge logikken om "retfærdighed og løgn"

Men faktisk så synes jeg rent personligt, at det er okay, du har fået den su, Uagtet om det var med intentioner om at stoppe eller ej. For du har stadig et liv, der har skulle leves og finanseres. Det er okay.

Jeg er ikke blevet forhindret hver gang, jeg har skam gennemført en af gangene, men har nu ikke mulighed for at læse videre, hvilket selvfølgelig er min egen skyld.

Jeg tror ikke, at visse personer lyver sig til en diagnose. Jeg ved, at visse personer snyder sig til en diagnose. Det er lettere end man umiddelbart skulle tro, og det tager ikke altid 5 år at blive godkendt til førtidspension - i hvertfald ikke i den kommune jeg har boet i.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Jeg tror bare ikke, der ikke ligger en historie bag, når et menneskes højeste ambition for sit liv er at stå uden for arbejdsmarkedet og aldrig kunne opnå et større økonomisk råderum, aldrig blive en del af det pulserende arbejdsliv, aldrig føle stoltheden over at have udrettet noget på jobbet. Jeg tror, du stirrer dig blind på overfladen - præcis, som andre ville kunne stirre sig blinde på din.

Du samlede lige alle mine vrede tanker og fik det skrevet ned! 

Det er præcis og ordret derfor, jeg slet ikke kan forstå, at man kan tro, at der er mange der snyder.  :-) TAK

Alle har "personlige årsager" Uanset om det er springe fra uddannelse til uddannelse, være på kontanthjælp, dagpenge, sygedagpenge eller førtidspension. Vi prøver alle bare at have et værdigt og godt liv.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Det har du nok ret i. Men at man vælger at lyve sig til en diagnose fordi man ser sort på livet og hellere vil sidde derhjemme og ryge fed og spille videospil, bør ikke være nok til at få bevilliget førtidspension efter min mening.

Men jeg burde nok have ondt af dem i stedet for at have ondt i røven over det.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Loa

Anonym skriver:

Det har du nok ret i. Men at man vælger at lyve sig til en diagnose fordi man ser sort på livet og hellere vil sidde derhjemme og ryge fed og spille videospil, bør ikke være nok til at få bevilliget førtidspension efter min mening.

Men jeg burde nok have ondt af dem i stedet for at have ondt i røven over det.

Men er det ikke svært sådan helt reelt at vide hvad der foregår i hovedet på dem? Om der vitterligt er noget "galt"? 

Én ting er hvad de siger til dig, men det kan jo være der rent faktisk er noget. Bevidst om det eller ej.

Tror sgu ikke det er særlig tilfredsstillende at sidde derhjemme og spille og ryge fed dag efter dag, år efter år. Måske vedkommende har angst for andre? Er bange for at komme ud i samfundet? Er bange for at få stillet krav til sig, eller ikke at kunne leve op til folks forventninger?

Så er det måske lettere at sætte en facade op og spille cool og ligeglad med det hele?

Ja var bare en tanke selvfølgelig....

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Loa skriver:

Men er det ikke svært sådan helt reelt at vide hvad der foregår i hovedet på dem? Om der vitterligt er noget "galt"? 

Én ting er hvad de siger til dig, men det kan jo være der rent faktisk er noget. Bevidst om det eller ej.

Tror sgu ikke det er særlig tilfredsstillende at sidde derhjemme og spille og ryge fed dag efter dag, år efter år. Måske vedkommende har angst for andre? Er bange for at komme ud i samfundet? Er bange for at få stillet krav til sig, eller ikke at kunne leve op til folks forventninger?

Så er det måske lettere at sætte en facade op og spille cool og ligeglad med det hele?

Ja var bare en tanke selvfølgelig....

Det kan jeg selvfølgelig ikke udelukke.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvis det virkelig er under 1% der er uretfærdigt på overførselsydelser, så må den ene procent bestå af folk fra min by.

Man kan sagtens lyve sig til en diagnose - det har flere af mine forhenværende veninder gjort for at få revalidering.

Jeg har desuden ikke mulighed for at videreuddanne mig, da jeg har fået SU x 5, så nej, det har jeg desværre ikke mulighed for.

Øv hvor bliver man selv som syg trist over ag læse dine beskeder her ... 

Jeg er syg syg med depression angst og stress , jeg har brugt utal af kræfter på at snakke med jobcenter læger psykologer psykiatere osv for at bare få sygedagpenge , jeg vil os som andre våge og påstå ag man ikke kan snyde systemet i dag , de indhenter alt på DIg fra læge psykolog psykiatere osv ... 

Jeg har ku endelig efter 1 år fået tilkendt resurceydelse , fordi der ikke er udsigter til at blive raskmeldt inden for de 65 uger man max må modtage sygedagpenge ... 

Jeg græder mig selv i søvne i tanken om jeg ikke kan arbejde i tanken om at jeg er havnet her , at jeg intet kan stille op men bare kæmper hver eneste dag ... 

Jeg skal ikke være førridspansionist men vil blot bare fortælle hvad Man egentlig bliver slebt igennem i systemet for t modtage penge bare .. 

Jeg er desuden enlig mor til to med 11200 kr udbetalt .... 

Jeg ville langt hellere være enlig mor til to med fast job og selv tjene Mine skide 11200 kr om måneden , 

at være syg 365 dage om året er et langt større Helved ... 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Øv hvor bliver man selv som syg trist over ag læse dine beskeder her ... 

Jeg er syg syg med depression angst og stress , jeg har brugt utal af kræfter på at snakke med jobcenter læger psykologer psykiatere osv for at bare få sygedagpenge , jeg vil os som andre våge og påstå ag man ikke kan snyde systemet i dag , de indhenter alt på DIg fra læge psykolog psykiatere osv ... 

Jeg har ku endelig efter 1 år fået tilkendt resurceydelse , fordi der ikke er udsigter til at blive raskmeldt inden for de 65 uger man max må modtage sygedagpenge ... 

Jeg græder mig selv i søvne i tanken om jeg ikke kan arbejde i tanken om at jeg er havnet her , at jeg intet kan stille op men bare kæmper hver eneste dag ... 

Jeg skal ikke være førridspansionist men vil blot bare fortælle hvad Man egentlig bliver slebt igennem i systemet for t modtage penge bare .. 

Jeg er desuden enlig mor til to med 11200 kr udbetalt .... 

Jeg ville langt hellere være enlig mor til to med fast job og selv tjene Mine skide 11200 kr om måneden , 

at være syg 365 dage om året er et langt større Helved ... 

Har du læst mine andre svar? Selvfølgelig synes jeg, at syge mennesker skal have hjælp. God bedring.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.