Anonym skriver:
Du får mere udbetalt end mig, og jeg arbejder 40 timer om ugen 
Skal vi bytte?
Du får et liv som kronisk syg og alt hvad deraf følger, både socialt og økonomisk.
Jeg får et liv hvor jeg kan forsørge mig selv og ikke konstant være utryg om pensionssager skal genoptages, som mange jo gerne ser. Jeg kan arbejde ekstra, hvis jeg har brug for ekstra penge. Jeg får pensionsopsparing. Jeg har mulighed for lønforhøjelse.
Jeg er højtuddannet og tjente meget mere før. Jeg er blevet straffet nok ved at være syg. Men jeg er i den grad også blevet straffet økonomisk.
Hvordan kan du være misundelig på et menneske, der er syg? Hvad er der fedt ved det?
Og 12.000kr., det er jo peanuts. Jeg har mange ekstraudgifter som raske ikke har. Medicin, hjælpemidler, specialindretning, kæmpe tandlægeregning.
Den allerværste følge ved at være syg, det er faktisk misundelse/fordømmelse fra bl.a sådan en som dig. Når jeg har en god dag, hvor jeg endelig kan lave noget aktivt med mine børn møder jeg igen fordømmelse fra omverdenen a la, hvis du er så syg, hvordan kan du så lege sådan med dine børn? Jeg væmmes ved den pegen fingre.
Der er ikke noget jeg hellere vil end at arbejde.
Når man er til et arrangement, bliver man altid spurgt, hvad arbejder du med? Hvor fedt tror du det er at sige, jeg arbejder ikke, jeg er førtidspensionist? Jeg kan fortælle dig at hvis du svarer at du er førtidspensionist, så går samtalen i stå og folk diffunderer lige så stille videre til en anden person. Du bliver simpelthen betragtet som uinteressant af andre. Jeg møder derfor aldrig nye mennesker mere og deraf følger ensomhed.
Jeg vil ikke have medlidenhed, men vil heller ikke ses skævt til.
Jeg spørger afslutningsvist igen, vil du bytte?