Hvad få i udbetalt efter skat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2016

Anonym trådstarter

Mange tak for  alle jeres svar.

Vi har selv 22000 til sammen så kan godt se at vores indtægt er lidt laver end andres

Vi er på ledighedsydelse og dagpenge men håber vi snart hver i sær få et job for så er vi også op på omkring de 25000 til sammen og det ville være fint 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2016

KissMeKissMeKissMe

Vi er begge på SU og har vel omkring 20.000 pr måned plus det løse (legater osv). 

Åh hvor bliver det skønt rent økonomisk at blive færdig  

Anmeld Citér

13. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Førtidspensionist ca 12.000kr. udbetalt.

Du får mere udbetalt end mig, og jeg arbejder 40 timer om ugen 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Og hvad så? Hun er højest sandsynligt syg siden hun er på førtidspension så forstår slet ikke du er så forarget 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Og hvad så? Hun er højest sandsynligt syg siden hun er på førtidspension så forstår slet ikke du er så forarget 

Jeg forstår bare ikke, hvorfor førtidspensionister skal have udbetalt mere end arbejdende personer og personer på pension, som har arbejdet hele deres liv.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Jeg forstår bare ikke, hvorfor førtidspensionister skal have udbetalt mere end arbejdende personer og personer på pension, som har arbejdet hele deres liv.

Øhm - så du siger, at hvis man er syg - og har været i gennem et forløb på mange år (5+ gerne) og ikke kan komme til at arbejde eller tjene penge nogensinde - jamen så skal man leve af ingenting? 

Normale pensionister har i øvrigt haft mulighed for at have spare op + de må gerne varetage mindre job og tjene penge ved siden af deres pension! 

Du ved heller ikke, om der er et forhøjet fradrag grundet lån - hvilket er eneste mulighed for ekstra penge - resten af dit liv på førtidspension. Og derudover har du smerter, som er invaliderende - og nogen har måske så store psykiske problemer pga den fysiske sygdom, at de ikke kan have føre et normal familieliv. 

Der er en grund til, man siger "parkeret på førtid"... Man er nemlig blevet placeret der! 

Jeg er forarget over din "mig-have"... Du bestemmer selv dit job!!!

Du har muligheder - også du er sur over, at en syg person har penge at leve og forsøge sin familie for? Trist tankegang!

jeg har i øvrigt selv arbejdet 40 timer og fik 6.600kr udbetalt! Og det kan ikke få mig til af blive sur, at syge mennesker har penge at leve for. For de har ikke mine muligheder for at ændre deres liv.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er nysgerrig  efter hvad folk ca har udbetalt (efter skat) om mdr for at se hvad der normalt er ca indtægt pr familie. Jeg syntes vi lever stramt af og til og er tit ked af vi ikke har råd til at spare op til ferie osv.

Man kan svare anonymt men evt et bogstav eller andet så man kan kende forskel på de anonyme svar

Jeg svarede kun for mig. Men min mand og jeg får 35000 udbetalt

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Skal vi bytte?

Du får et liv som kronisk syg og alt hvad deraf følger, både socialt og økonomisk. 

Jeg får et liv hvor jeg kan forsørge mig selv og ikke konstant være utryg om pensionssager skal genoptages, som mange jo gerne ser. Jeg kan arbejde ekstra, hvis jeg har brug for ekstra penge. Jeg får pensionsopsparing. Jeg har mulighed for lønforhøjelse. 

Jeg er højtuddannet og tjente meget mere før. Jeg er blevet straffet nok ved at være syg. Men jeg er i den grad også blevet straffet økonomisk.

Hvordan kan du være misundelig på et menneske, der er syg? Hvad er der fedt ved det?

Og 12.000kr., det er jo peanuts. Jeg har mange ekstraudgifter som raske ikke har. Medicin, hjælpemidler, specialindretning, kæmpe tandlægeregning. 

Den allerværste følge ved at være syg, det er faktisk misundelse/fordømmelse fra bl.a sådan en som dig. Når jeg har en god dag, hvor jeg endelig kan lave noget aktivt med mine børn møder jeg igen fordømmelse fra omverdenen a la, hvis du er så syg, hvordan kan du så lege sådan med dine børn? Jeg væmmes ved den pegen fingre.

Der er ikke noget jeg hellere vil end at arbejde.

Når man er til et arrangement, bliver man altid spurgt, hvad arbejder du med? Hvor fedt tror du det er at sige, jeg arbejder ikke, jeg er førtidspensionist? Jeg kan fortælle dig at hvis du svarer at du er førtidspensionist, så går samtalen i stå og folk diffunderer lige så stille videre til en anden person. Du bliver simpelthen betragtet som uinteressant af andre. Jeg møder derfor aldrig nye mennesker mere og deraf følger ensomhed.

Jeg vil ikke have medlidenhed, men vil heller ikke ses skævt til.

Jeg spørger afslutningsvist igen, vil du bytte?

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

-Jeg har lige en tilføjelse. Du skriver du arbejder 40 timer pr. uge. Jeg vil gerne nøjes med at være syg 40 timer pr. uge, men jeg er syg 168 timer pr. uge, så høj er min timeløn vel næppe.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det siger vist mere om din løn end om FP satserne... For at leve for 12500 om måneden RESTEN AF LIVET er ikke skide sjovt, du kan da søge et andet og bedre job... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.