Angående førtidspension så kender jeg flere personer, som har fået det bevilliget selvom de udmærket er i stand til at arbejde, og derfor har jeg den holdning, som jeg har.
Og selv hvis man er syg, så giver det stadig ikke mening for mig, at en person på førtidspension næsten får det dobbelte af en pensionist.
Det giver da vanvittig god mening.
Når man er på førtidspension, så kan man ikke arbejde. Man er yngre end pensionsalderen - dvs, at man ikke har haft mulighed for at have et job i længere tid og opspare efterløn/pension.
Man kan jo være 25 år og komme på førtidspension. Og du MÅ ikke arbejde ved siden af - og du KAN faktisk heller ikke.
En førtidspensionist kommer også på normal pension, når de når den alder. Så det er en meget lav indtjening de har haft det mest af deres liv MODSAT normale pensionister.
Og har du læst statistikker? Af dem der er på offentlige ydelser er det seriøst et fåtal af mennesker der snyder systemmet.
vi taler promiller - det er ikke dem, der får noget som helst til at vælte. Jeg betaler i øvrigt gerne mere skat!
Det siger vidst mere om dine asociale bekendte og din omgangskreds - hvis ikke det er fordi, de er reelt syge og bare er for stolte til at anerkende deres egen sygdom og derfor negligerer deres sygdom 100% udover sit eget. Så de kan jo virke ovenpå. De kan ligge med de værste smerte - mentale eller fysisk - ting de ikke har lyst til at vise dig. Lad være med at læse ekstra bladet, hvis du ikke forstår, at det er enkeltesager, de fremholder for at skabe læsere.
Det lyder som et dystert verdensbillede, hvis man tror, at mange førtidspensionister har fået den ydelse for sjov eller for at snyde systemet. Det kaldes asocialeadfærd - og det er sgu også en diagnose mange gange. Så vil jeg hellere give dem kontanthjælp osv for at holde dem ude fra et liv med kriminalitet osv. hvis vi taler dysfunktionelle voksne, der "snyder" et system. Av - et sølle liv!
Ved at se på enkeltsager, så rammer man mange flere, som er berettiget til de her ydelser.
Derfor bliver jeg SÅ ked af det, over at du kan have de tanker. Fordi du kender - eller tror du kender nogen, som udemærket kan arbejde. SÅ skal de 97% have en lavere og dårligere levestandart. AV!
Man bekæmper i øvrigt sygdom og kriminalitet ved at have højere socialeydelser - for det giver lyst til livet og til at deltage i et samfund. Man får derved et ansvar for et fællesskab.
Mindre penge og straf avler vrede og triste mennesker, som kan ende med at begå desperate handlinger.
IGEN - det er et fåtal der snyder! Du skulle hellere blive forarget over alle de store internationale selskaber, som ikke betaler skat! For de snyder dig og mig for milliarder!