Hvad få i udbetalt efter skat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg forstår bare ikke, hvorfor førtidspensionister skal have udbetalt mere end arbejdende personer og personer på pension, som har arbejdet hele deres liv.

Du kan selv ende på førtidspension en dag, men det tænker du næppe på.

Eller rettere ender du nok på kontanthjælp, i et endeløst ressourceforløb fordi førtidspension nu om dage, stort set ikke gives.

Glæd dig over det du har, jeg håber ikke du bliver kronisk syg. Det er en uinterressant karriere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Øhm - så du siger, at hvis man er syg - og har været i gennem et forløb på mange år (5+ gerne) og ikke kan komme til at arbejde eller tjene penge nogensinde - jamen så skal man leve af ingenting? 

Normale pensionister har i øvrigt haft mulighed for at have spare op + de må gerne varetage mindre job og tjene penge ved siden af deres pension! 

Du ved heller ikke, om der er et forhøjet fradrag grundet lån - hvilket er eneste mulighed for ekstra penge - resten af dit liv på førtidspension. Og derudover har du smerter, som er invaliderende - og nogen har måske så store psykiske problemer pga den fysiske sygdom, at de ikke kan have føre et normal familieliv. 

Der er en grund til, man siger "parkeret på førtid"... Man er nemlig blevet placeret der! 

Jeg er forarget over din "mig-have"... Du bestemmer selv dit job!!!

Du har muligheder - også du er sur over, at en syg person har penge at leve og forsøge sin familie for? Trist tankegang!

jeg har i øvrigt selv arbejdet 40 timer og fik 6.600kr udbetalt! Og det kan ikke få mig til af blive sur, at syge mennesker har penge at leve for. For de har ikke mine muligheder for at ændre deres liv.

TAK

Anmeld Citér

14. juni 2016

Loa

Mor og meget mere skriver:

To hundrede tusind + om måneden? Må man spørge om, hvilket job, det er? Det er jo helt vildt! 

Så kan man snakke om at lønningerne nogle steder er lidt forskruede....

Anmeld Citér

14. juni 2016

ninibadini

Jeg har også kun svaret for mig selv. Men vi har samlet 40-45000 udbetalt

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Angående førtidspension så kender jeg flere personer, som har fået det bevilliget selvom de udmærket er i stand til at arbejde, og derfor har jeg den holdning, som jeg har.

Og selv hvis man er syg, så giver det stadig ikke mening for mig, at en person på førtidspension næsten får det dobbelte af en pensionist.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

vi har 11.500 udbetalt til sammen  forstår bedre jeg føler vi lever virkelig skrabet

jeg arbejder 29 timer

min kæreste arbejder 37 timer...

tror vis vi skal ud og kigge efter noget bedre.. er helt over det beløb nogle får 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Loa

Anonym skriver:

vi har 11.500 udbetalt til sammen  forstår bedre jeg føler vi lever virkelig skrabet

jeg arbejder 29 timer

tror vis vi skal ud og kigge efter noget bedre.. er helt over det beløb nogle får 

Det var godt nok heller ikke meget i får udbetalt til sammen, med to jobs....

Anmeld Citér

14. juni 2016

God-mor

Anonym skriver:

jeg arbejder 29 timer

Det lyder helt vildt i får så lidt udbetalt når i begge to er tæt på to fuldtidsstillinger tilsammen. Troede jeg slet ikke kunne lade sig gøre Det er jo stort set det samme som to på su. 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Angående førtidspension så kender jeg flere personer, som har fået det bevilliget selvom de udmærket er i stand til at arbejde, og derfor har jeg den holdning, som jeg har.

Og selv hvis man er syg, så giver det stadig ikke mening for mig, at en person på førtidspension næsten får det dobbelte af en pensionist.

Det giver da vanvittig god mening.

Når man er på førtidspension, så kan man ikke arbejde. Man er yngre end pensionsalderen - dvs, at man ikke har haft mulighed for at have et job i længere tid og opspare efterløn/pension.

Man kan jo være 25 år og komme på førtidspension. Og du MÅ ikke arbejde ved siden af - og du KAN faktisk heller ikke. 

En førtidspensionist kommer også på normal pension, når de når den alder. Så det er en meget lav indtjening de har haft det mest af deres liv MODSAT normale pensionister.

Og har du læst statistikker? Af dem der er på offentlige ydelser er det seriøst et fåtal af mennesker der snyder systemmet.

vi taler promiller - det er ikke dem, der får noget som helst til at vælte. Jeg betaler i øvrigt gerne mere skat! 

Det siger vidst mere om dine asociale bekendte og din omgangskreds - hvis ikke det er fordi, de er reelt syge og bare er for stolte til at anerkende deres egen sygdom og derfor negligerer deres sygdom 100% udover sit eget. Så de kan jo virke ovenpå. De kan ligge med de værste smerte - mentale eller fysisk - ting de ikke har lyst til at vise dig. Lad være med at læse ekstra bladet, hvis du ikke forstår, at det er enkeltesager, de fremholder for at skabe læsere. 

Det lyder som et dystert verdensbillede, hvis man tror, at mange førtidspensionister har fået den ydelse for sjov eller for at snyde systemet. Det kaldes asocialeadfærd - og det er sgu også en diagnose mange gange. Så vil jeg hellere give dem kontanthjælp osv for at holde dem ude fra et liv med kriminalitet osv. hvis vi taler dysfunktionelle voksne, der "snyder" et system. Av - et sølle liv!

Ved at se på enkeltsager, så rammer man mange flere, som er berettiget til de her ydelser. 

Derfor bliver jeg SÅ ked af det, over at du kan have de tanker. Fordi du kender - eller tror du kender nogen, som udemærket kan arbejde. SÅ skal de 97% have en lavere og dårligere levestandart. AV!

Man bekæmper i øvrigt sygdom og kriminalitet ved at have højere socialeydelser - for det giver lyst til livet og til at deltage i et samfund. Man får derved et ansvar for et fællesskab. 

Mindre penge og straf avler vrede og triste mennesker, som kan ende med at begå desperate handlinger.

IGEN - det er et fåtal der snyder! Du skulle hellere blive forarget over alle de store internationale selskaber, som ikke betaler skat! For de snyder dig og mig for milliarder! 

Anmeld Citér

14. juni 2016

CBbaby

Anonym skriver:

jeg arbejder 29 timer

Har du set på jeres fradrag? Det lyder som om, at I har rod der. :-)

I har jo et personligt fradrag på ca 4000kr om måneden, som i ikke betaler skat af. Det er først derudover, at i betaler skat :-)

Ellers bliver i vanvittigt underbetalt - der er noget galt. Så skal i have fat i en fagforening.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.