lineog4 skriver:
Godt at se SUen er fulgt med tiden. Da jeg var på SU fik man udbetalt lige omkring de 3000 pr måned og kunne så tage er lån på 1800 (tror jeg det var), dvs. Man havde lige under 5000 udbetalt og det var uafhængigt af om man havde børn eller ej 
Nu kan jeg ikke huske de præcise tal, men vi får hvert fald 4500 hver bare i lån - de skal selvfølgelig betales tilbage på et tidspunkt, men jeg satser på et godt arbejde når jeg er færdig
så får jeg hver måned knap 1700 i kørselspenge fordi det ikke kan lade sig gøre med offentligt transport for mig. Det dækker heldigvis mine benzinudgifter da jeg kun har undervisning tre dage om ugen og resten er selvstudie.
Forsørgertillæg får vi også kun fordi vi begge to er studieaktive. Det betyder så at jeg ikke kan gå på barsel denne gang, for det har vi ikke råd til at miste. Men mon ikke det kan lade sig gøre at studere med et spædbarn - jeg giver det hvert fald et forsøg.
Men hvis vi ikke kunne få lån og forsørgertillæg ville vi heller ikke have råd til at studere, så jeg brokker mig hvert fald ikke
Vi lever trods alt i et samfund hvor vi får en ydelse for at studere i stedet for at betale for det - det er jo luksus
Anmeld
Citér