Hvis det virkelig er under 1% der er uretfærdigt på overførselsydelser, så må den ene procent bestå af folk fra min by.
Man kan sagtens lyve sig til en diagnose - det har flere af mine forhenværende veninder gjort for at få revalidering.
Jeg har desuden ikke mulighed for at videreuddanne mig, da jeg har fået SU x 5, så nej, det har jeg desværre ikke mulighed for.
Jo det kan du da! For du er ikke syg!
Du skal bare selv betale for din videreuddannelse selv. Det gør jeg. Det hedder i mit tilfælde en voksenuddannelse - det betaler jeg 36.000 for. Det er så jeg kan forsætte på et højere løntrin.
Jeg arbejder 32 timer ved siden af for at spare op til uddannelsen - der betales i 4 rater. Og jeg har i øvrigt et lille barn.
og det kan jeg - fordi jeg ikke er syg! Fordi jeg har den fysiske og psykisk formåen. Og det er sgu heldigt!
Men folk der er syge eller ikke kan arbejde pga forskellige omstændigheder, skal da ikke leve på en sten, fordi jeg kan gøre de ting? Hvad er det for en tankegang? Jeg er ikke misundelig på dine beskendtskaber - ikke det mindste. For nu har jeg undersøgt den form for svindel via min uddannelse på flere forskellige måder - og resultatet er klart. Det er en asocial adfærd. Ofte grundet en sygdom! Og den er måske usynlig, fordi den er i sindet. Og ja, så sidder den syge og siger "høhø jeg snød sgu systemet og lever det fede liv" sandheden er bare, at de bag de lukkede vægge har det laveste af det laveste selvværd, depressioner, angst og dårligt helbred. Ikke noget jeg ønsker for min værste fjende...! Har været der! Nej tak!
Men igen - jeg er sikker på, at din bitterhed over din dårlige løn eller dårlige arbejde ikke spiller ind. For selvfølgelig sidder de fleste og tænker "ha der snød jeg igen! Fedt for mig" - bare så du ved det - det kaldes asocial adfærd. Det er unaturligt for mennesket og går i mod den måde vi har overlevet på i 1000 af år... Det kaldes narcissime/sociopati/psykopati/emotionel personlighedsforstyrrelse osv og er alvorlig diagnose, hvis ikke den behandles.
og ja - du kan sikkert overtale nogen få til førtidspension. Men hvis du er villig til at "snyde" læger, hospitaler, socialrådgivere og snyde i alle arbejdsprøvninger - så er du syg! Som I rigtig alvorligt syg! For igen - det går i mod hele menneskets eksistens. En så voldsom asocial adfærd kæder man sammen med psykopatiske og sociopater. Det er et af kendetegnene - og ved du hvad? De skal ikke arbejde, for for mange ville de ikke kunne rumme det!
samvittighed adskiller os fra dyrene. Og mennesker der ikke har samvittighed er farlige for sig selv og potentielt set også andre! Lad dem dog få 19.000kr om måneden, hvis de så ikke lavede ulovligheder (som mange uden samvittighed gør)