Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2016

lineog4

Må indrømme jeg bliver en smule overrasket over hvor mange der springer lige ud i sen abort alene fordi det handlede om et engangsknald og at manden åbenbart har en psykisk lidelse. Der er mangt og meget der taler imod at blive forældre med det udgangspunkt og især forældre sammen, men nu er det bare sådan at kvinden er gravid og endda så gravid så hun er forbunden legale abort grænse i DK. 

En sen abort er ikke bare lige noget man gør, de fleste jeg har hørt om for psykiske efterveer, de har skulle føde et barn og før man fik den famøse pille, kunne de også være udsat for barnet var levende født - har hørt det ned til uge 20 at barnet var levende født. Det er ikke bare væk i narkoseland og så er det hele væk når du vågner. Plus du er påvirket af hormoner, din krop føler sig gravid, du vil måske med stor sandsynlighed opleve at lække med råmælk osv. 

Kære ts, tal med din læge, bliv scannet så du er sikker på hvor langt du er henne osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Er man voksen nok til at sprede ben uden beskyttelse så man også voksen nok til at kende konsekvensen

Og er man voksen nok til at drikke sig stangstiv og sætte sig i sin bil og køre, så er man også voksen nok til at køre pænt og undgå uheld? Det er verdens dårligste argument. Man behøver netop IKKE være "voksen nok" for at have sex uden prævention - det kan en 14-årig også præstere. 

Iøvrigt forstår jeg ikke dit behov for moralske opstød. Situationen er alvorlig nok for TS, som det er, og måske er det hverken særligt "voksent" eller velovervejet at køre rundt i, hvor forkert, du finder hendes opførsel hidtil? 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Og er man voksen nok til at drikke sig stangstiv og sætte sig i sin bil og køre, så er man også voksen nok til at køre pænt og undgå uheld? Det er verdens dårligste argument. Man behøver netop IKKE være "voksen nok" for at have sex uden prævention - det kan en 14-årig også præstere. 

Iøvrigt forstår jeg ikke dit behov for moralske opstød. Situationen er alvorlig nok for TS, som det er, og måske er det hverken særligt "voksent" eller velovervejet at køre rundt i, hvor forkert, du finder hendes opførsel hidtil? 

Morer mig over jer. Så snart man ytre sin mening og holdning der ikke falderbi jeres smag så er alt galt. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

heaven

lineog4 skriver:

Jeg har et barn i skolen født i uge 26, har bekendt med to børn født i uge 25 og begge lever - så tror wiki lige som altid skal anerkendes som en start til infomations, men absolut ikke som et sandhedsvidne 

Taaak

gad ikke lige diskussionen.... Jeg synes det er mord, så langt henne er det i mine øjne et lille bitte menneske, som blot skal bruge de sidste mange uger på at vokse sig stor. Så mærkelig er jeg jo....

jannie - selv gravid i 7+1 Idag og netop Idag har set hjertet slå derudaf.... 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Vivienne

Anonym skriver:

Faren kan jo få frataget sin forældremyndighed, sådan så det er mig der har den fulde forældremyndighed? eller hvad?

"Eller hvad"

Kan du ikke selv se hvor umoden du er? Hele din tankegang fra A-Z er fuldstændig umoden og egocentreret. 

Du tænker kun på dig selv!!! 

Tænk lige hvordan din graviditet vil påvirke faren, når han i forvejen er psykisk belastet og når han så finder ud af at du vil beholde barnet og fratage ham muligheden for at være far til dette barn. 

Tænk lige hvad for et barn du kan sætte i verden: 

1. Et alkoholskadet barn

2. Et barn der arver fars psyke

Hvad gør du så? Drikker dig stiv og overlader barnet til andre fordi du ikke magter at tage dig af det fordi du er så egocentreret? 

Jeg er strengt imod abort, men du skal ikke blive mor sådan som du tænker og lever dit liv!

Anmeld Citér

9. juni 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Det siger jeg heller ikke. Men når det er hvad jeg har fået at vide af læge og jm så er det derfor jeg skrev som jeg gjorde. 

Det var jo netop det du gjorde. 

Du skrev at hendes historie ikke hang sammen fordi man ikke kunne mærke det udenpå så tidligt, og det kan man. 

Da jeg var gravid anden gang kunne vi mærke spark udenpå allerede i uge 15.

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Benjamins'mor skriver:

Det var jo netop det du gjorde. 

Du skrev at hendes historie ikke hang sammen fordi man ikke kunne mærke det udenpå så tidligt, og det kan man. 

Da jeg var gravid anden gang kunne vi mærke spark udenpå allerede i uge 15.

Og skrev at jeg sagde man ikke kunne fordi det havde JEG fået fortalt og derfor hang historien på det punkt ikke sammen. Har erkendt jeg tog fejl mht det og jeg selvfølgelig tror på min læge men når flere siger de kunne kan jeg da godt se min læge og jm ikk oplyste mig korrekt. Kom videre i dit liv 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Vivienne skriver:

"Eller hvad"

Kan du ikke selv se hvor umoden du er? Hele din tankegang fra A-Z er fuldstændig umoden og egocentreret. 

Du tænker kun på dig selv!!! 

Tænk lige hvordan din graviditet vil påvirke faren, når han i forvejen er psykisk belastet og når han så finder ud af at du vil beholde barnet og fratage ham muligheden for at være far til dette barn. 

Tænk lige hvad for et barn du kan sætte i verden: 

1. Et alkoholskadet barn

2. Et barn der arver fars psyke

Hvad gør du så? Drikker dig stiv og overlader barnet til andre fordi du ikke magter at tage dig af det fordi du er så egocentreret? 

Jeg er strengt imod abort, men du skal ikke blive mor sådan som du tænker og lever dit liv!

Helt enig. For ikke at tale om hendes udtalelse og jeg citerer "Så hvis jeg ikke drikker resten af min graviditet er der ikke så stor chance for at barnet tager skade?" HVIS!? Jeg er målløs. 

Men tror stadig ikke på hendes historie. Hun nægter åbenbart at svare på om hun er blevet scannet som flere har skrevet og spurgt om. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Vivienne

Anonym skriver:

Helt enig. For ikke at tale om hendes udtalelse og jeg citerer "Så hvis jeg ikke drikker resten af min graviditet er der ikke så stor chance for at barnet tager skade?" HVIS!? Jeg er målløs. 

Men tror stadig ikke på hendes historie. Hun nægter åbenbart at svare på om hun er blevet scannet som flere har skrevet og spurgt om. 

Ja 

Jeg er ligeglad med hvor langt hun er henne. Uanset hvad så er hun ikke tæt på at være klar til at være mor. 

Bortadoption er en mulighed for så kan barnet komme til en familien, som både ønsker barnet men også har overskud til at støtte det, såfremt det viser sig at barnet har en lidelse. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

karivinc skriver:

Det er jeg godt klar over, men der skal rigtig meget til, før man bliver godkendt til en sen abort i Danmark. I England er abortgrænsen 24 uger.

Så meget ved jeg ikke... Men tænker da at alkohol drukket i lange baner + uvidenhed om graviditet måske er rigeligt nok. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.